Gå til innhold

Shopping i London...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så glad isted, da jeg leste at Victoria`s Secret finnes i London. Da må jeg altså ikke reise til USA for å kjøpe nydelig undertøy, tenkte jeg (liker ikke å bestille på nettet...).

Men er det egentlig undertøy de selger i den butikken i London..? Eller er det bare shampoo, parfymer, velværeprodukter?

Jeg elsker Forever21. Det er så mange fine klær der!

Men handler aller, aller mest hos H&M. Hender også jeg finner noe hos Vero moda, Gina tricot, cubus, og går ikke av veien for å titte innom bruktbutikker :)

Hvilke butikker i London vil jeg like da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Topshop :hjerter:

Miss Selfridge

New Look

*drømme seg tilbake*

Skrevet
Topshop :hjerter:

Miss Selfridge

New Look

*drømme seg tilbake*

Mye fint! Spesielt på New look og Topshop :jepp:

Andre tips?

Skrevet (endret)

Skrev dette i en annen tråd om London-shopping:

)Og her er den tråden.)

For det første så er det helt trygt å gå i London på shopping.

Jeg har mange ganger vært alene på shoppingtur til London og det er ikke noe problem.

Vil du ha vanlig tradisjonell shopping og kjedebutikker så er vel Oxford Street og Regent Street (ligger mellom Oxford Street og Piccadilly Circus) stedet. I Knightsbridge finner du f.eks. Harrods. I Covent Garden og Carnaby Street finner du mer uavhenige butikker, småbutikker og spesialbutikker som har litt mer særegne ting enn hva du finner i kjedebutikkene.

Klesbutikker i Oxford street som jeg besøker er:

- Frech Connection

- River Island

- Monsoon

- Wallis

- Dorothy Perkins

- Gap

- TopShop

Bare for å nevne noen.

Lekre sko finner du f.eks. hos Russel & Bromleys

Har du masse penger drar du til Bond Street.....

Selv kjøper jeg alltid bøker når jeg er i London, og elsker bokhandlerne Waterstones og Borders som bl.a. har butikker i Charing Cross Road og Covent Garden.

Liker du sjokolade må du dra til The Chocolate Society, ligger i 36 Elizabeth Street

(nærmeste t-bane stasjon: Victoria / Sloane Square

Der har de.... åhhhh så mye godt!!!

Besøk butikken til Stella McCartney (30 Bruton Street). Selv om de har dyre designerklær, så kan du finne ting der til helt overkommelige priser.

Av markeder så er vel Portobello Road og Camden (hvor det nettopp var brann) mest kjent. Jeg anbefaler deg å gå på markedet Spitalfields i Commercial Street. Her kan du finne mye kult av klær, vesker og smykker.

Edit: la til link

Endret av Bernina
Skrevet

Jeg vil si at du kan holde deg helt unna Oxford Street. Alle butikkene der er kjedebutikker, dvs. at du finner de samme butikkene nesten overalt i London. Det er også utrolig mye folk der (tenk deg Oslo City på lille julaften...), og helt krise å handle der. Hvis du gjerne vil til Oxford St., dra dit tidlig på dagen og pigg av før rushtiden om ettermiddagen. Rushtrafikken er så ille at det står politikonstabler i fotgjengerfeltene, og man får bare gå halve fotgjengerfeltet av gangen. Kjenner jeg blir nesten svett bare av å tenke på det... I Kensington er det mange fine butikker, og i Soho er det mye morsomt å se. Da jeg var 18 var jeg i London i en uke og shoppet hver dag... Det var tider, det! Det var såvidt vi hadde tid til å gå på sightseeing en dag, og så Buckingham Palace, Big Ben og 21 Downing Street (veldig kjedelig, mye morsommere å shoppe, haha). Husk at London er kjempestort, du rekker bare gjennom en gate eller to på en dag...

Skrevet
Jeg vil si at du kan holde deg helt unna Oxford Street. Alle butikkene der er kjedebutikker, dvs. at du finner de samme butikkene nesten overalt i London. Det er også utrolig mye folk der (tenk deg Oslo City på lille julaften...), og helt krise å handle der. Hvis du gjerne vil til Oxford St., dra dit tidlig på dagen og pigg av før rushtiden om ettermiddagen. Rushtrafikken er så ille at det står politikonstabler i fotgjengerfeltene, og man får bare gå halve fotgjengerfeltet av gangen. Kjenner jeg blir nesten svett bare av å tenke på det... I Kensington er det mange fine butikker, og i Soho er det mye morsomt å se. Da jeg var 18 var jeg i London i en uke og shoppet hver dag... Det var tider, det! Det var såvidt vi hadde tid til å gå på sightseeing en dag, og så Buckingham Palace, Big Ben og 21 Downing Street (veldig kjedelig, mye morsommere å shoppe, haha). Husk at London er kjempestort, du rekker bare gjennom en gate eller to på en dag...

Så ille er det absolutt ikke helt tiden, mest i turistsesongen og den er over nå. Drar du rett før jul, må du regne med mye folk igjen.

Andre butikker å anbefale er

Jane Norman

Zara

Primark (Super super billig. Kanskje ikke den beste kvaliteten men, litt som H&M)

Next

Skrevet

Mange gode tips... Takk skal dere ha!

Men vet dere om Vicoria`s secret i London selger undertøy og om utvalget er bra?

Skrevet
Jeg ble så glad isted, da jeg leste at Victoria`s Secret finnes i London. Da må jeg altså ikke reise til USA for å kjøpe nydelig undertøy, tenkte jeg (liker ikke å bestille på nettet...).

Men er det egentlig undertøy de selger i den butikken i London..? Eller er det bare shampoo, parfymer, velværeprodukter?

Jeg elsker Forever21. Det er så mange fine klær der!

Men handler aller, aller mest hos H&M. Hender også jeg finner noe hos Vero moda, Gina tricot, cubus, og går ikke av veien for å titte innom bruktbutikker :)

Hvilke butikker i London vil jeg like da?

hvor leste du at VS selges i London?

Skrevet

De har noe av kosmetikken/parfymene på Heathrow.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...