Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg skal skrive litt om meg selv til en leilighetsutleier. Har aldri skrevet det før... Hva skriver man? Hva hører hjemme i en slik "søknad"? Redd for å skrive altfor utdypende, og redd for å bli altfor klisje "rolig og blid ikkerøykende jente". Selv om jeg er rolig, røykfri og ved godt humør... Jeg vil jo gjerne de velger meg istedet for andre som er på boligjakt... Hvordan gi et godt inntrykk? Noen tips?
GlaJenta88 Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg skal skrive litt om meg selv til en leilighetsutleier. Har aldri skrevet det før... Hva skriver man? Hva hører hjemme i en slik "søknad"? Redd for å skrive altfor utdypende, og redd for å bli altfor klisje "rolig og blid ikkerøykende jente". Selv om jeg er rolig, røykfri og ved godt humør... Jeg vil jo gjerne de velger meg istedet for andre som er på boligjakt... Hvordan gi et godt inntrykk? Noen tips? Jeg ville nok ha skrevet det samme som man skriver i en jobbsøknad. Det at du er rolig, ikkerøyker og blid er jo noe som en utleier er interessert i å vite. Hva du driver på med, er du student eller jobber du. Hvor eller hva du studerer/jobber med. At du dermed er sikker betaler på grunn av ditten og datten. En annen ting det kan være greit å ta hensyn til er jo hvem utleier er. Hvis det er en gammel dame, så burde man kanskje ikke spe på med så mye humor i en slik søknad. Og så må man jo forsikre utleier om at du er ærlig og seriøs. Referanser fra tidligere utleiere er også en fordel hvis du har. Slik at andre kan bevitne at husleien kommer til å bli betalt i tide osv. Husdyr osv er jo en ting som burde være med. Har du ikke dette, så kan du jo vinkle det slik at du er glad i dyr, men ikke interessert i dyrehold og dermed ikke kommer til å anskaffe deg dette. Har du husdyr, så må du nok begrunne det godt Også skader det aldri å ha med et bilde av deg selv på søknaden og en oppfordring til et møte. Det er alltid lettere når utleier får møte den potensielle leieboeren face to face
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå