Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 25. september 2008 #1 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg skal skrive litt om meg selv til en leilighetsutleier. Har aldri skrevet det før... Hva skriver man? Hva hører hjemme i en slik "søknad"? Redd for å skrive altfor utdypende, og redd for å bli altfor klisje "rolig og blid ikkerøykende jente". Selv om jeg er rolig, røykfri og ved godt humør... Jeg vil jo gjerne de velger meg istedet for andre som er på boligjakt... Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Del Skrevet 26. september 2008 tenk på hva slags menneske du ville leid ut til. sannsynligvis en som har fast jobb, (betaler husleia i tide) kanskje ikke-røyk eller ikke dyr. viktigst av alt er vel at de får pengene sine, og at du ikke bråker og sjenerer naboer, eller vandaliserer leiligheten.At du er rolig vil si noe om det.Om du er blid er vel ikke så viktig.om du har referanser kan du ta med det. ikke bry deg om at det blir klisje`,ta med de tingene du tror huseier vil synes er viktig og positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 26. september 2008 #3 Del Skrevet 26. september 2008 jeg ville også skrevet (da jeg faktisk er det) at jeg er allergisk mot de fleste pelsdyr. De fleste vil jo leie ut til noen uten dyr Men penger betyr mest, så er fint hvis du kan garantere at du har jobb eller noe form for inntekt. At du er ikke-røykende og ordensmenneske skader vel heller ikke.. Generelt er det vel bare å vise interesse for leiligheten som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 26. september 2008 #4 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg tror det er greit å være ærlig, dvs ikke skrive at du er 'stille og rolig' hvis du ikke er det. Da skaper man kanskje litt feile forventninger. Men man kan jo selvfølgelig sette mer fokus på noen ting og litt mindre på andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 26. september 2008 #5 Del Skrevet 26. september 2008 Hvis du tilfeldigvis har en samboer som er politi eller går på Politihøgskolen så bør det absolutt nevnes Venninnen min tipset utleier om dette og fikk leiligheten foran 25 andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #6 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg tror det hjelper uansett at du har med en presentasjon om deg selv. Si hva du driver med (skole/jobb), ikke bli for personlig. Pass på skrivefeil, og ha gjerne med et lite bilde av deg selv (gjerne portrett). Utleieren skal jo ikke være sammen med deg, han/hun vil bare vite om du kommer til å bety trøbbel eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #7 Del Skrevet 26. september 2008 viktigst av alt er vel at de får pengene sine, og at du ikke bråker og sjenerer naboer, eller vandaliserer leiligheten. Sikker betaler er greit å skrive. Men hvordan forklare delen om bråk og ødelegging av inventar så det ikke virker som noe jeg bare skriver bare for at jeg bør skrive det? Jeg er veldig stille og rolig selv om jeg er ung. Virker ikke som alle tror på det. Dermed får mer voksne heller leilighetene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #8 Del Skrevet 26. september 2008 Hvis det er sant, skriv at du sjelden tar deg en fest og ikke har vorspiel eller nachspiel hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mosefruen Skrevet 28. september 2008 #9 Del Skrevet 28. september 2008 Fortell om tidligere leieforhold og oppgi gjerne referanse om dette er mulig. Fortell om livssituasjon generelt, spesifikt hvilken jobb eller utdanning du tar, (dersom du studerer og har en jobb så skriv gjerne det, og dersom du har hatt den jobben lenge så skriver du det) Hva slags tidsperspektiv har du på dette? Ikke skriv noe om du ser for deg ett år eller kortere, men om du har feks tre år igjenn av utdanninga så kan du med fordell skrive det (viser at du kan forbli leietager lenge) Er du stille så fortell det, dersom kjeledyr er uaktuellt skriv det osv. Det viktigeste er at utleier blir litt kjent med deg, og føler seg trygg på at du er skikkelig. Utleier har fokus på at du er en skikkelig betaler, at du er en trofast person som holder seg på ett sted lenge, at du oppfører deg pent og ikke ødlegger leiligheten eller forstyrrer naboene. Skriv kort og presist, og prøv å formulere deg pent og uten skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L_C Skrevet 28. september 2008 #10 Del Skrevet 28. september 2008 Det hadde jo vært flott om en tidligere utleier kunne skrevet en attest/anbefaling for deg Viktig for oss da vi leide ut hybelen var at den som skulle bo de var ordensmenneske. Siden vi leide ut til skole-elev var vi klar over at vi måtte regne med en fest i ny og ne, men det har det vært overraskende lite av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 29. september 2008 #11 Del Skrevet 29. september 2008 Din side har forslag til bolig CV: http://www.dinside.no/php/art.php?id=88194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå