Gjest Lalala Skrevet 9. juni 2003 #1 Skrevet 9. juni 2003 Noen som har erfaring med LadyComp, eller vet noe om hvor trygt det EGENTLIG er? Har nemlig gått på p-piller i mange år (nå sist Trionetta), jeg syns jeg får så store humørsvinginger av det... Derfor er jeg ute etter alternativ prevensjon, som kanskje ikke har så mange bivirkninger... Forslag?
Gjest Hilde K S Skrevet 9. juni 2003 #2 Skrevet 9. juni 2003 LadyComp koster rundt 4000,-. Litt dyrt spør du meg. den blir ikke anbefalt til de som vil synes det er krise å bli gravid, da den kan slå ut feil, eller du kan misforstå resultat pga feber ol.
Cilla Skrevet 9. juni 2003 #3 Skrevet 9. juni 2003 jeg brukte lady comp i en periode, men pga mine sykluser er uregelmessige fungerte den ike for meg, siden compen er avhengig av regelmessighet siden den "husker" dine tidligere sykluser. Jeg hadde bare røde dager der jeg ikke burde ha sex og da var jo vitsen vekke.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #4 Skrevet 9. juni 2003 Vet ikke noe om lady comp, men har sjekka litt rundt om Persona (tror det er ca det samme jeg altså... sånn maskin som forteller deg når det er trygt å ha sex?) Den koster ca 800 kr. Bør ikke brukes dersom en synes det er katastrofe å bli gravid, da 6 av 100 kvinner blir gravid. Altså er den i teorien 94% sikker. Har også slutta på p-pillen fordi jeg synes hormonene gjorde rare ting med meg . Skal prøve meg på persona nå. Søk på Persona eller Lady Comp på nettet så finne du litt informasjon.
Lillebi Skrevet 10. juni 2003 #5 Skrevet 10. juni 2003 Vær forberedt på at du må bruke mye kondom også - det blir en del "røde" - usikre dager...
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 11. juni 2003 #6 Skrevet 11. juni 2003 Jeg vurderer også å begynne med noe sånt. Liker ikke å putte i meg de hormonene. Har også prøvd mye forskjellige piller, men får humørsvingninger av dem alle. Yasmin var litt bedre, men nå er de under gransking pga en del skumle bivirkninger... Er lei alt styret, og nå er det ingen krise om jeg blir gravid, selv om vi i utgangspunktet har tenkt å vente et år til eller noe sånt før vi begynner å prøve å få barn. Har noen flere erfaringer med disse "LadyCompene"? Forskjellige merker og sånt? hvor får man kjøpt dem, og hva koster de?
Cilla Skrevet 11. juni 2003 #7 Skrevet 11. juni 2003 Det finnes bare en lady comp og den får du kjøpt her . Jeg kjøpte derimot min brukt her på KG og solgte den her et års tid etterpå, for den passet ikke for meg.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 11. juni 2003 #8 Skrevet 11. juni 2003 Jeg mente tilsvarende produkter da. Har kikket på Compena og LadyComp. Disse er jo ganske forskjellige både i virkemåte og pris. Men det finnes vel flere sånne der ute?
Arielle Skrevet 11. juni 2003 #9 Skrevet 11. juni 2003 Det finnes noe som heter persona, som ligner. Forskjellen her er at med persona må en tisse på pinne. Litt mer tungvint enn å bare legge noe under tunga. Denne er billigere, koster ca 800 kr. Du kan lese mer om den her hvis du vil: http://www.persona.org.uk/no/HvordanbrukesPersona.cfm
Lillebi Skrevet 11. juni 2003 #10 Skrevet 11. juni 2003 Persona er grei. Men jeg vet også om flere barn som har blitt til etter bruk av Persona...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå