AnetteR Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg har lyst til å montere skyvedørsgarderobe på gjesterommet. Dette vil innebære at vi må skjære ut deler av en lettvegg, men selve rommet for skapet er klart. Gulvet er nesten i vater. Er dette noe som bør være mulig å gjøre selv, eller bør vi leie hjelp? Hva koster det, i materiale, eventuelt snekker? Hvilke leverandører anbefaler dere?
Ce'Nedra Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Vi monterte skyvedørsgarderobe selv, men innmaten var der fra før av. Tror ikke det skal være spesielt vanskelig å fikse selv. Sjekket ut en del leverandører som laget etter mål, og valgte til slutt en fra Montér. Tok vel en måneds tid før vi fikk dem. Veldig fornøyde.
Gjest New Dawn Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Jeg fikk satt inn 2 skyvedørsgarderober med hyller, stenger og skuffer .. for dette betalte jeg ca. 35.000,- ferdig oppsatt. Hos meg er det veldig høyt under taket, og jeg er kjempefornøyd med resultatet .. Synes selv jeg har verdens fineste garderobe til klærne mine og jeg har plass til alt jeg trengte ha plass til - det er rett og slett en fryd å velge seg klær om morgenen. I tillegg har jeg fått satt inn lys i begge garderobene - det anbefaler jeg alle å gjøre .. selvom det blir en "liten" ekstrakostnad.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 New dawn hadde en dyr løsning, men jeg er sikker på at den er verdt det. Viktigst av alt er innmaten i garderoben. Tenk nøye over behovet. Trenger du mange cm/ metre med kleshengere. Og pass på at hyllene er brede nok til å legge flere plagg ved siden av hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 PS Og bruk fagfolk, hvis dere ikke er spesielt handy. Dørene må gå knirkefritt, eller er det bare irriterende.
AnetteR Skrevet 27. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2008 Takk for tilbakemeldinger! Nei, innmaten er ikke så farlig. Det er en stang og overhylle der, som vi har planer om å beholde. Det blir mer et oppbevaringsskap for ytterjakker og sko enn et klesskap. Det er et skap i dag, men i stedet for skapdører er det en slags bueløsning. Så den jobben som må gjøres er; 1. Fjerne buen, samt veggen ca en halvmeter i hver retning og litt opp. 2. legge nytt gulv inne i skapet 3. Bygge opp en "ramme" der skyvedørene skal monteres. 4. montere skyvedører.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Maxbo har kurs for montering av skyvedørsgarderobe nå i okotober. Sjekk hjemmesiden deres for mer info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå