Gå til innhold

Datteren min på 6 måneder vil sove på maven.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun nekter å ligge på ryggen men har inntill nå sovet på ryggen. Men, har i det siste hver kveld ved legging prøvd å legge seg over på maven. Har alltid snudd henne tilbake og hun har alltid sovnet på ryggen til slutt. Men, nå, når jeg gikk opp til henne lå hun å sov på maven. Hva gjør jeg. Skal jo selfølgelig snu henne tilbake men er redd hun i løpet av natten snur seg tilbake til mave leie. Jeg kan jo ikke kontrollere henne hele natten, hun ligger jo på eget rom. Er ikke faren for krybbedød aktuell helt fram til 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de snur seg selv er det greit at de ligger på magen :)

Skrevet

Når datteren min var så gammel at hun snudde seg for å sove på magen selv lot jeg henne gjøre det. Kan tenke meg hun var på alder som din datter er nå. Hun lever i beste velgående. Det er mange meninger om dette her og vet ikke hva det er som er "riktig" nå om dagen. Jeg hadde ikke nølt med å la henne ligge på magen en gang til om det var opp til meg :)

Skrevet

Jeg har også lært at man skal la barn som snur seg for å sove på magen faktisk få lov til det. Hvis de snur seg selv er det visstnok ingen fare...

Skrevet

Har nå vært oppe og snudd henne tilbake 6 ganger i løpet av en time...

Skrevet

Når de snur seg selv, så kan de fint ligge på mage. Eller så må du belage deg på å være våken når hun sover, for å kunne snu henne for hver gang hun snur seg på magen. Kommer til å bli lite søvn på deg, for enkelte liker å sove på magen.

Skrevet

Når hun har blitt så stor og snur seg selv så kan hun bare liggge sånn

Gjest Purple Haze
Skrevet

Da jeg fikk barn, SKULLE de ligge på magen. Ikke spørsmål om annet. Som flere her sier, når de snur seg selv, kan de sove sånn.

Skrevet

Begge mine gutter er "magebarn". Fra omtrent første stund lå de på magen. Når jeg la de på ryggen gråt de bare. JEg var bare ekstra oppmerksom den første tiden. Nå har det seg at jeg også er en magebarn..lå på magen når jeg var baby..samme som min mor :)

Skrevet

Som flere her påpeker, er det helt greit at ungen ligger på magen når den snur seg selv. Her liker bebisen å ligge på sida ;)

Krybbedød kan forekomme helt frem til 2 år... Men er veldig, veldig skjeldent etter 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...