Gå til innhold

Til deg som er god på å telle kalorier

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Jente på 63 kg i slutten av 20 årene her. Jeg trener jevnlig på sats (3 ganger i uken).

Lurer på en dag som denne, hvordan jeg ligger ann kalorimessig i forhold til treningen.

Jeg har trent 1 time styrke i sal på sats.

Er spent på hvor mye kalorier jeg har fått i meg med det jeg har spist i dag..

Frokost: havregryn med lettmelk og en ss syltetøy + kaffe

Mellommåltid kl 10.15: en grovbrød skive med kun kaviar

trening kl 11-12

lunch: to skiver med salat/agurk/2 skiver ost, og 2 skiver kokt skinke. litt lett majones

middag: to skiver grovbrød med avokado og tomat

kvelds: semulegrøt laget på H-melk og litt rørsukker.

Tillegg: to små karameller

Kan dere med et raskt blikk se om jeg ligger over/under grensa på om det er for mye eller for lite?!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grovt regnet så ser dette lite ut; ca 1000kcl. For en aktiv jente(nå vet jeg ikke høyden din da), men uansett er det for lite mat.

Du forbrenner muskler, ikke fett; Du må få inn mer næringsrik mat i kostholdet ditt.

Skrevet

Proteinar, proteinar, proteinar! I mjølkeprodukt, fisk, kylling og kjøtt. Soyaprodukter. Proteinar er viktige for å byggja musklane medan du slankar deg, så kroppen ikkje tærer på dei. Sjølv drikk eg proteinshake frå Herbalife 2x om dagen. Men held og styr på kaloriane.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å beregne kcal når du ikke oppgir mer spesifikke mengder. men tror nok du er over 1000 men ikke så mye som 2000, du burde kanskje legge inn litt mer proteiner i form av magert kjøtt, kylling, fisk, egg og meieriprodukter.

ha cottage cheese i havregrøten sammen med litt syltetøy eller rosiner f.eks. eller to-3 skiver skinke på brødskiva, eller cottage cheese på brødskiva, med noen skiver banan oppå.

for øvrig anbefales det 5 stk frukt og grønt om dagen, hva med å avslutte hvert måltid med en frukt, bær eller kanskje en smoothie med banan, bær og yoghurt naturell?

lykke til i allefall med både trening og kosthold!

en enkel regel er å spise til du er mett og ikke bruk for mye energi på hva du spiser, bare varier og spis moderat av det som er mest usundt (mettet fett og sukker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...