Lemming Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Ja, nemlig. Lurer på hvordan andre løser pottevasking. Jeg kan begynne. Jeg tømmer den, har i litt dorens, fyller med varmt vann, og tømmer. Skyller en gang til med vann. Dersom poden har gjort stort pleier jeg å skylle en gang med dorens, tørke bort med papir, og skylle en gang til.
Gjest Pet Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Min brukte aldri potte, han gikk rett på doen, men vet om andre som har lagt dopapir i potta så bæsjen ikke skulle feste seg og skylt med varmt. Sikkert lurt å vaske dem med Jif innimellom.
Lemming Skrevet 25. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2008 (endret) Det er litt ymse med min. Han går noen ganger på do og noen ganger på potta. Ofte har han det så travelt at han ikke vil på do, han har liksom ikke tid. Da kan det være enklere å få han til å gå på potta. Lurt det der med papiret! Så slipper man å vaske bremsespora etterpå, hehe.. Endret 25. september 2008 av Lemming
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Nettop pga dette bruker ikke vi potte Doring på setet funker minst like bra, skjønner ikke helt vitsen med potte jeg. Lære de til en ting for så å lære enda noe nytt.
Gyda Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Syntes at det var noe herk det der med å tømme og vaske potta. Så jeg var rimelig rask med å kjøpe do-ring og pensjonere potta. Brukte å skylle den og tørke med jif-servietter.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Ja, nemlig. Lurer på hvordan andre løser pottevasking. Jeg kan begynne. Jeg tømmer den, har i litt dorens, fyller med varmt vann, og tømmer. Skyller en gang til med vann. Dersom poden har gjort stort pleier jeg å skylle en gang med dorens, tørke bort med papir, og skylle en gang til. Hehe, denne tråden bekrefter jo alle mine fordommer mot småbarnsforeldre. Og hvorfor kunne jeg ikke la være å klikke meg inn på tråden? Jo, ville bare benytte denne gyldne sjansen til å si, hold slike diskusjoner her, og ikke ved lunsjbordet mitt. Jada, hører slikt som dette over matbordet på jevnlig basis
Tusenfryd Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Vi bruker både do og potte. Men når det er tisset på potte, så heller/tømmer vi i do spruter litt Jif baderom, tørker med papir og klar til bruk. (vårt barn bæsjer fortsatt kun i bleie)
Mamma1 Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Ville gjort akkurat som trådstarter dersom vi noen gang hadde brukt potte.
Minni-Mus Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Unngår potta nettopp av denne grunn men ble den brukt ville jeg skyllt den og sprayet med litt jif oll. Enklere å begynne tilvenning på do, så blir det bare en tilvenning.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Jeg vasker den i oppvaskmaskinen.
LukaFrost Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 (endret) Jeg vasker den i oppvaskmaskinen. Seriøst? Du kan ikke mene det. Det er ei potte dette her. Hallo! Endret 26. september 2008 av LukaFrost
Tusenfryd Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 *ser oppvaskin som går 10 ganger på en formiddag*
Gjest Miley Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 *ser oppvaskin som går 10 ganger på en formiddag* Det må bli dyrt.
Tusenfryd Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Det må bli dyrt. Det var nok tullogtøys. 1
Elle Melle Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 Jeg var også fast bestemt på at vi IKKE skulle ha potte, bare do-ring. Hadde jeg holdt fast på det tror jeg treogethalvt-åringen hadde brukt bleie ennå... Hun liker ikke doen vår og vil ikke/er redd for å sitte på den. Andre steder med lavere doer går det fint. Så det er faktisk ikke alltid man har et valg, noen ganger er det barnet som bestemmer. Jeg vil heller ha et bleiefritt barn som bruker potte, enn et som ikke tør bruke doen og holder seg til det går galt. Men det skal bli deilig når vi kan pensjonere den, det kan jeg være enig i. Vi skyller og tørker av den med dopapir, stort sett.
LukaFrost Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Jeg kan godt skjønne at det er bedre for en unge å sitte på potte med beina i gulvet og støtte i ryggen, framfor do med doring uten å nå nedi gulvet og ikke ha støtte i ryggen.
Umuriel Skrevet 28. september 2008 #17 Skrevet 28. september 2008 Jeg kan godt skjønne at det er bedre for en unge å sitte på potte med beina i gulvet og støtte i ryggen, framfor do med doring uten å nå nedi gulvet og ikke ha støtte i ryggen. Jeg tør ikke å la sønnen min på 10 måneder sitte på do alene, men jeg kan godt gjøre andre ting mens han sitter på potta. Så over til spørsmålet: Vi har vann i den før vi tømmer den slik at alt tømmes i do, og skyller godt etterpå og tørker over med papir. Vasker den jevnlig med Jif.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. september 2008 #18 Skrevet 28. september 2008 Så det er ingen som desinfiserer den med klorin en gang i mellom altså. Det ville jeg gjort og det gjør jeg med min egen do og dokost en gang i mellom.
Gjest Miley Skrevet 28. september 2008 #19 Skrevet 28. september 2008 Det var nok tullogtøys. Ja jeg vil tro det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå