Gå til innhold

Ville dere godtatt -

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_PUSI_*
Skrevet

Fra tid til annen får kjæresten telefon fra eksen. Relativt ofte føler jeg i forhold til hvor mange ganger jeg har vært hos han når det har skjedd.

En lørdag som han hadde "planlagt" å ut med kompisene, fikk jeg plutselig høre av han at: nei da hadde han vært hos eksen og hjulpet henne med å henge opp noen gardiner og sett film.

Og nå i dag skulle han til eksen å se film!

Sendte en melding med svar at hm.... ok. Vær snill gutt. Fikk da igjen at det skulle han være men han kunne ikke love at hun var snill.......

EH?

HVa svarer man til slikt?

Jeg kan da ikke nekte han å teffe eksen som venn, men siden jeg aldri har truffet henne og at ho ikke er i min omgangskrets så blir jo jeg litt "irritert"......

Hva mener dere? Litt sjalu må man ha lov til å være - - -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg aldri i livet godtatt nei. Greit å ha et vennskaplig forhold til eksen, og kunne prate sammen uten å krangle. Men det fins da grenser. Og det svaret du fikk på sms..... makan.... hadde blitt oppvasksmøte her hjemme ja...

Men nå har jeg dårlig erfaring med såkalte gode venninner.... ligger noe mer enten for den ene eller andre parten (etter min erfaring).

Skrevet

:sjokk:

Seriøst? Greit nok å være venner, men det der hadde jeg ikke klart ihvertfall.

Foreslår at du tar en alvorsprat med ham jeg, ikke med noe ultimatum, men få frem hva du mener om det her. Det høres ikke ut som om du er ok med det, og over tid vil vel sjalusien ødelegge for deg/dere.

Og kommentaren hans om "han kunne ikke love at hun var snill", er ikke morsom engang.

Ekser vil alltid finnes ett eller annet sted, men man kan være litt selektiv med hvilke aktiviteter man bedriver med dem.

Skrevet (endret)

Dette hadde jeg aldri i verden funnet meg i. Som *nurket* sier, det er greit at man er venner med eksen, men å dra hjem til eksen sin, sitte der og se film, og da i tillegg sende et slikt svar.(..) Vel, da mener jeg han ber litt om bråk også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten min så film alene hos eksen sin iallefall... Jeg synes ikke det er rart at du er litt sjalu...

Skrevet

Jeg kunne ikke ha vært sammen med en mann som hadde et slikt forhold til sin eks.

Skrevet

Jeg hadde reagert på at de var sammen såpass ofte. I alle fall hvis han egentlig hadde planer med kameratene, men dro til henne i stedet. Og den meldingen hadde jeg ikke likt i det hele tatt. Hvis kjæresten min hadde sendt en slik melding, måtte han ha forklart seg når han kom hjem.

Gjest Gjest_PUSI_*
Skrevet

Glemte å få med at det var et "smask" med etter den siste setninga :-*

Men kan likevell ikke helt "unskylde" den heller........

Ikke noe gøy dette her. Men jeg må jo si det på en eller annen måte til han at jeg ikke føler meg komfertabel med dette............. Vi har liksom ikke vært sammen så kjempelenge heller........

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med at han så film sammen med ex'n, sånn i utgangspunktet. Jeg er jo da av de som regner med at man kan være venner med ex'n uten at det ligger noe mer bak.

Men med den meldinga, og når han velger å hjelpe henne istedet for å gå ut med kameratene blir jeg litt skeptisk til hvor over henne han faktisk er.

Gjest Gjest_PUSI_*
Skrevet

Skrev nå en sms at jeg ikke var overbegeistret, men at jeg ikke hadde noe annet valg en å stole på han....

Så får vi se :)

Skrevet

Nei.

Og av den grunn holder jeg meg borte fra min eks siden han nå har fått seg ny dame. Jeg skal ikke gjøre ting vanskelig og komplisert verken for han eller henne.

Skrevet

Hadde absolutt ikke likt det nei!!

For meg personlig hadde jeg ikke sett noen framtid med en som har et slikt forhold til eksen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hun jeg var sammen med mente at jeg måtte godta at eksen hennes skulle ligge over, eller guttekompiser hvis det falt seg slik.

Hvis hun var på bytur og traff på noen menn hun hadde det kjekt med måtte jeg bare godta at hun ble med dem hjem eller tok dem med hjem for å prate og lage nattmat.

Enkelte er utrolig umodne, kjører sitt eget løp og har ingen empati med andres følelser. Da får de gjøre det uten meg.....

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men hadde nok godtatt det. Dersom det hadde skjedd ofte hadde jeg nok sagt klart fra.

Kjæresten min begynte å være en del sammen med eksen da hun flyttet til samme by som oss for et par år siden. De gikk på kafé en del, og han hjalp henne med en del da hun skulle flytte inn i ny leilighet og sånt. De pleier også å feste sammen noen ganger. Jeg syns ikke det er dødskult at han har såpass mye kontakt med henne, men kan jo ikke nekte ham det. Men om de hadde pleiet slike "hjemme-alene-kvelder" som du forteller om, så hadde jeg ikke tolerert det. På tross av at vi har vært sammen i 4 år, og det er over 5 år siden de var sammen...

Jeg mener at du må fortelle ham hvordan hans oppførsel får deg til å føle deg, slik at dere får snakket om hva som er greit og ugreit når det gjelder omgang med ekser.

Skrevet

Eg synest det var eit artig svar, eg.

Få problem med filmkveldar hos eksar. Eller venninner for den saka si skuld.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Fra tid til annen får kjæresten telefon fra eksen. Relativt ofte føler jeg i forhold til hvor mange ganger jeg har vært hos han når det har skjedd.

En lørdag som han hadde "planlagt" å ut med kompisene, fikk jeg plutselig høre av han at: nei da hadde han vært hos eksen og hjulpet henne med å henge opp noen gardiner og sett film.

Og nå i dag skulle han til eksen å se film!

Sendte en melding med svar at hm.... ok. Vær snill gutt. Fikk da igjen at det skulle han være men han kunne ikke love at hun var snill.......

EH?

HVa svarer man til slikt?

Jeg kan da ikke nekte han å teffe eksen som venn, men siden jeg aldri har truffet henne og at ho ikke er i min omgangskrets så blir jo jeg litt "irritert"......

Hva mener dere? Litt sjalu må man ha lov til å være - - -

ALDRIG I VERDEN!

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Hva får ei jente til å invitere eksen hjem for å henge opp gardiner å se film? Og hvilken mann takker ja til ett slikt tilbud istede for å gå ut med kompisene? Det lukter jo lang vei at disse to ikke er ferdige med hverandre og om det ikke er følelser nå, så er filmkvelder der de sitter alene og mimrer om sine flotte stunder perfekt anledning for at følelsene igjen skal blusse opp.

Jeg merker meg jo også at kjæresten til denne gutten sitter på internett og surfer. Høres mao ikke ut som du er veldig opptatt for kvelden. Så hvorfor ser han ikke film sammen med deg?

En ting, har han for vane å se film alene med sine kvinnelige venninner eller er det kun eksen han gjør det med?

Skrevet

For et idiotisk svar av han!! Hadde vel kanskje kunne taklet at en type av meg møtte xn, men om han hadde svart det der på en sms der jeg hadde skrevet "vær snill gutt" Da hadde det vært glemmesak! Hadde ikke klart å stole på at ingenting skjer mellom den når han svarer på den måten..

Huff klarer ikke å komme over hvor dumt det svaret hans var! Huff, nei, ikke godta dette spør du meg

Skrevet

Ser typen din film hos exen?

Det forholdet ditt høres ikke helt seriøst ut

Skrevet

Bare en liten kommentar når det gjelder svaret fra kjæresten, hvis jeg i utgangspunktet hadde fått meldingen "vær snill gutt" (eller evt. jente i mitt tilfelle) så er det ikke sikkert jeg hadde svart så jævlig seriøst. Høres nesten litt nedlatende ut i mine ører, og ikke minst utrolig kontrolerende.

Han er jo ærlig å sier rett ut hva han skal, utroskap pleier vel ofte å skje i det skjulte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...