Gå til innhold

Kjærste/Familie problem


Buffe_liten

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp jeg.

Mine foreldre klarer ikke helt og "slippe taket" på meg. Jeg er sammen med en fantastisk gutt som elsker utrolig høyt. Dette året som har gått har jeg bodd 18 mil unna, og vi har ikke sett hverandre så mye som vi vil Derfor er vi veldig oppå hverandre når vi først er sammen. Men slik er det ikke når vi er sammen over lengere tid.

Problemet er det at vi har lyst til og flytte sammen til sommeren. Det innebærer at jeg må pendle med toget for og gå på skole, men det gjør ikke meg noe. Jeg vet at foreldrene mine kommer til og ha innvendingr om at jeg og gutten min skal flytte sammen og gruer meg kjempemye til og si det til dem.

De er veldig A4 og litt sære..

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? jeg bare spør fordi det har jo ganske mye å si da...

Jeg synes ikke foreldre er sære som ikke vil at 17/18-åringen som ikke er ferdig med skolen, skal flytte sammen med typen...!

Er du derimot student og i begynnelsen av 20-årene (det er et par år der som har en god del å si) vel, så er det en annen sak.

_________________

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-12 22:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 20 til høsten. vi har vært sammen i snart et år... har gått folkehøgskole, skal begynne på høyskolen til høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du i ferd med å etablere deg som voksen, og det må jo foreldrene dine akseptere.

En annen ting er at det kan jo være lurt å vente med å flytte sammen til utdannelsen er unnagjort... jeg synes ikke foreldrene dine er sære som vil synes det... men jeg synes heller ikke det er rart at du ønsker å gjøre det sånn.

Tror trikset her er kommunikasjon! Du bør sette av til å snakke med foreldrene dine i fred og ro, og kanskje litt over tid og flere ganger, så de får tid til å fordøye dette. Og kanskje de kan hjelpe til litt også.

Lykke til i hvert fall!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 19 år er det fantastisk å flytte hjemmefra å bo HELT FOR SEG SELV!!!! Da mener jeg på hybel eller i kollektiv med venner som ikke har noe de skulle ha sagt om hvordan du organiserer og lever ditt liv. Kan være verdt å få med seg før du flytter over i en ny liten familie... icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd et år borte nå. i kollektiv lignende greier. Vi har aldri vært noe særlig flinke til og prate sammen for det blir bare bråk ut av det. Jeg tør rett og slett ikke og nevne det for dem i det hele tatt. Uansett om det er nå eller om 3 år. Jeg er livredd for at det skal bli krangel. Vi har hatt noen diskutioner om kjæresten min før der det kom fram ting de trodde om han som overhodet ikke stemmer.

Jeg har ikke lyst til og bo alene egentlig. Jeg får leve mitt liv som jeg vil med han også. Foreldrene mine kommer til og bruke om argument at jeg må pendle og at det blir for vanskelig. Det er bare snakk om en halv time tre kvarter da.

Jeg er veldig flink til og lage problemer ut av ingenting.. Men vil gjerne høres andres meninger også..

Greit og høre hva noen utenifra synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pendle en halvtime, tre kvarter har jeg også gjort. Fikk skoleplass i en annen kommune, men det gikk bra.

Hvis du og kjæresten vil flytte sammen, så flytter dere sammen.

Du er myndig og kan jo gjøre hva du vil.......icon_smile.gif

Foreldrene dine må bare akseptere det faktum at du er i etableringsfasen og du har allerde vært vekke 1 år fra dem, så det blir ikke store forskjellen bortsett fra hvem du bor med.

Flytt sammen med kjæresten din du og kos deg icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...