'Lilly' Skrevet 9. juni 2003 #1 Skrevet 9. juni 2003 Hei. Skal gifte meg om knapt 4 uker og føler at jeg er litt i seneste laget i forhold til å velge sminke. Tenkte at dere kunne hjelpe meg litt på vei. Jeg har mellom - lyseblondt hår (ulike sjatteringer...) Normalhud (ikke for brun, ikke for hvit) blå, grå, grønne øyne :o (alt ettersom lyset faller..) Fargene i buketten min ser dere. Hva synes dere hadde passet meg? (øyne, lepper etc..) Vet at det kan være vanskelig å gi råd til en person dere aldri har sett, men prøv dere likevel, så kan det være opp til meg å vurdere det.... Fint om dere kan slenge ved noen andre tips også til ting en brud bør gjøre....... Tar også imot tips om gode og holdbare merker, selv om jeg er rimelig fornøyd med de merkene jeg bruker til vanlig. (Pris er ikke noen hindring...) Legger til at jeg er 25 år.
Catzy Skrevet 9. juni 2003 #2 Skrevet 9. juni 2003 Mulig jeg er frekk her, men siden du spør om dette nå og her, så regner jeg med at du ikke bruker altfor mye sminke til daglig. Ellers burde du jo vite hva som er "deg". Ikke vondt ment, men kanskje det beste er å gå i en brudesalong? Hvis du ikke er vant til å sminke deg, så kommer du til å slite litt når du er stresset, nervøs og usikker på Den Store Dagen. Da er det bedre å ha noen til å gjøre alt for deg, at du slapper av for deg selv mens de pynter deg, slik at du kan få roen over deg. Hvis du går i salong, så kan du kanskje få de til å prøvesminke deg først et par dager før, så du ser om du er fornøyd med resultatet. Kanskje ikke gratis, men du har kanskje råd til det. Hvis du vil sminke deg selv, så bør du kanskje gå for naturlige farger. Foundation: Invister i en som sitter godt, og som matcher fargene dine. Jeg har en flytende fra Kanebo, som jeg bruker Kanebo's løspudder over. (Jeg gikk berserk med Kanebo-produkter en dag, og er fornøyd.) Sørg for å få en som matcher hudfargen din, så det ikke ser rart ut hvis du bommer litt. Husk å blande ut nedover halsen også. Sørg for å pudre en del, særlig panne, nese og hake. Hvis du skal ha en litt utringet kjole, så ta litt pudder på brystet også. Blankhet er skjelden pent. Gå til et bra parfymeri, og få damene der til å hjelpe deg med å finne noe som passer til hudtypen og -fargen din + pudder som er enten løst eller fast. Hvis du velger fast, så kan du ta det med deg på den store dagen, noe som kan være en fordel. Enkelt og pent er å bruke bruntoner i forskjellige nyanser, det passer supert til din øyenfarge. Gå for en ganske lys brun på øyelokket og nesten opp til øyenbrynet. Ta en litt mørkere langs globelinjen (der øyelokket går over i øyehulen). Bruk en veldig lys, gjerne skimrende farge, like under øyebrynet. Typisk filmstjernesminke, og det funker. Men vær litt forsiktig med globelinjefargen. Poenget er å forme øyet, men hvis øyepartiet er litt "flatt", så fungerer det ikke noe særlig. Sørg for å bruke kayal eller eyeliner. Bruk det du er mest vant til. Du kan sikkert bruke svart, eller gå for mørkebrun hvis du føler at du har for lyse farger til sort. Lag en tynn strek langs øyenvippene øverst. Hvis du vet at noen skal filme vielsen, eller at det blir mye fotografering innendørs, så prøv å legg kayal under øyet også. Du kan prøve deg fram med å ha kayal enten på våtlinjen eller under vippekanten. Det kommer an på øyeformen din. Har du små øyne, vil de se enda mindre ut med farge på våtkanten, men er de store, ser det ganske stilig ut. Hvis du har fargen under øyenvippene, så kan du bruke en hvit kayal langs våtlinjen for å få øynene til å se større ut. Uskyldig brud med en gang! Kanebo sin kayal holder bra, selv med tårer og gniing. Når det gjelder mascara, så gå for en som er vannfast eller Kanebo's 38C. Kanebo sin maskara løsner ikke før det kommer vann på som er 38C eller mer, så det skal gå fint å gråte med den. Selv om tårene er varme, så må du faktisk gni en del for at maskaraen skal løsne. Da løsner den i små flak, som er lette å børste bort i tillegg. Du får med andre ord ikke pandaøyne! Børsten er ikke så stor på denne, så du får ikke de største og tykkeste vippene av den. På den annen side, så sitter den som støpt. Kjenner ikke til noen bra vannfaste mascaraer, der må noen andre hjelpe til. Når det kommer til lepper, så gå for en leppestift som holder godt. Max Factor LipFinity er perfekt i så måte, i hvertfall for meg. Noen synes at den flaker av fort, men det kan du jo teste ut på forhånd. Koster litt over 100 kr, fås i mange parfymerier, klesbutikker og dagligvarebutikker. Finn en i en farge du trives med, enten naturlig eller litt knæsj. Bruk lipglossen som følger med ofte. LipFinity har det med å forsvinne med fet mat, så det kan hende du må fylle på litt etter middagen. Men den burde holde fra du tar den på, gjennom vielsen og fotograferingen, og ut i middagen. Kjøp en nå og test den ut. Min venninne sverger til en leppestift fra Clinique, aner ikke hva den het. Jeg sverger til LipFinity. Rouge... Du kommer sikkert til å ha hektiske roser i kinnene, men du kan kanskje legge på litt selv likevel. Rosa får deg til å se frisk ut, brun er også sofistikert. Kan særlig brukes til å lage litt skygge, hvis du legger den litt under kinnbena. Rydd opp øyenbrynene dine. Hvis du napper de nå, så vil evt. overnapping gro ut... Negler: Gå for en neglelakkfarge som matcher blomstene dine, eller legg fransk manikyr. (Hvite tupper og rosa nederst.) Noen velger løsnegler, men hvis du har pene naturlige negler, så synes jeg det blir penest. Her kan du alltids få hjelp av en negledesigner eller en god venninne med stødige hender. Gjør neglene dagen før, så du slipper å stresse når de er våte. Tror det var alt jeg kan komme på i første omgang. Kom gjerne med spørsmål. Catzy
Litago Skrevet 9. juni 2003 #3 Skrevet 9. juni 2003 Jeg hadde sporenstreks bestilt meg time hos en make-up artist eller hudpleier for å få veiledning innen make-up. Aller helst denne uken. Det viktister er å prate med den som legger make-upen for deg slik at du får det slik du vil. Det er mange nok skrekkhistorier om folk som føler seg som et maleri når de er ferdige! :D Hvis du er fornøyd med make-upen så bestill time til den dagen du skal gifte deg. På den måten får du en profesjonell og pen make-up på den store dagen! Og en annen ting: Det er ikke for sent å begynne å ta vare på huden også på andre steder på kroppen. Peel og smør deg inn med jevne mellomrom til bryllupet. Silkemyk hud på bryllupsnatten er et pluss! Til slutt: Kos deg og slapp av før bryllupet. En utvilt og opplagt brud er vakrere enn noe annet! :D Lykke til!
'Lilly' Skrevet 9. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2003 Ja, jeg tror jeg ble misforstått her...... Jeg sminker meg til daglig og er fornøyd med det. (Elsker å sminke meg - bruker ikke mye sminke, men slik at det ser naturlig ut) Kunne bare tenke meg å variere litt + høre litt med dere om dere hadde noen forslag ndg farger etc ikke HVORDAN jeg skal sminke meg. Fremgangsmåten kan jeg, og jeg tror ikke jeg spurte om det heller, men kanskje jeg bare dropper denne tråden og fortsetter på egen hånd......
Lissie Skrevet 9. juni 2003 #5 Skrevet 9. juni 2003 Hva med: Lys gult på øyelokket (for å fremheve øyenfargen), lys rosa evt. cognacfarget øyenskygge i globallinjen og i ytre øyekrok (nå vet jeg ikke hva slags øyenfasong du har da...). Sort kajal over øyevippene og på våtlinjen på øvre øyelokk, og under de nedre øyevippene. Dus godt ut. Burgunderfarget rouge (se naturlig ut på de flest lyshårede) og leppestift i samme fargetone. Evt, lippgloss med farge. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå