Gå til innhold

"Ny" kropp og vet ikke hvordan jeg skal kle meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28, som har gått fra å være en veltrent strl 34, til "dvask" strl 40 på ett år. Kneskade, hormonforandringer, medisiner osv får ta skylden for denne lite hyggelige forandringen, jeg savner virkelig den gamle kroppen min. Jeg føler at jeg ikke passer inn i noe som helst, er en bukse vid nok i livet er den trang i lårene eller motsatt, og dessuten har jeg fått store pupper (DD), noe jeg hater, og synes alle topper ser komiske ut på meg.

Før gikk jeg med kroppsnære klær og var greit fornøyd med meg selv, nå vil jeg bare være usynlig. Jeg mener ikke å si at kvinner med former ikke er flotte, problemet er at jeg synes _andre_ er det, men ikke jeg.

Har endelig klart å begynne å trene igjen, men så ble jeg syk, skadet en arm, guttungen ble syk, foreldremøter osv, så jeg får overhodet ikke trent så ofte jeg vil, og virkelig, virkelig hater det jeg ser i speilet.

Jeg har hat spiesforstyrrelser siden jeg var 5 år, noe som sikkert forsterker den forakten jeg har for meg selv nå, og jeg trenger tips til hva som kan kle meg som nå har timeglassfigur? Det har så mye å si om man føler seg fin i det man går med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er noen sider med tips om hva som passer til timeglass-figur og diverse. Kanskje du får noen ideer av å se på disse?

Eventuelt det generelle rådet: Fremhev det du er mest fornøyd med. I ditt tilfelle kan det hjelpe med midjebelter, som kan fremheve timeglassfiguren:) Også ett tips mtp. større pupper: Bruk penger på bh av god kvalitet, og pass på at du bruker rett størrelse! Butikker som Change, La Senza og La Lina har god kundeservice g stort utvalg. Svært mange kvinner bruker feil størrelse, og en god bh kan løfte antrekket et ekstra hakk;)

Trinny and Susannah

Dress for your hourglass figure

Shape your style

Skrevet
Jeg er en jente på 28, som har gått fra å være en veltrent strl 34, til "dvask" strl 40 på ett år. Kneskade, hormonforandringer, medisiner osv får ta skylden for denne lite hyggelige forandringen, jeg savner virkelig den gamle kroppen min. Jeg føler at jeg ikke passer inn i noe som helst, er en bukse vid nok i livet er den trang i lårene eller motsatt, og dessuten har jeg fått store pupper (DD), noe jeg hater, og synes alle topper ser komiske ut på meg.

Før gikk jeg med kroppsnære klær og var greit fornøyd med meg selv, nå vil jeg bare være usynlig. Jeg mener ikke å si at kvinner med former ikke er flotte, problemet er at jeg synes _andre_ er det, men ikke jeg.

Har endelig klart å begynne å trene igjen, men så ble jeg syk, skadet en arm, guttungen ble syk, foreldremøter osv, så jeg får overhodet ikke trent så ofte jeg vil, og virkelig, virkelig hater det jeg ser i speilet.

Jeg har hat spiesforstyrrelser siden jeg var 5 år, noe som sikkert forsterker den forakten jeg har for meg selv nå, og jeg trenger tips til hva som kan kle meg som nå har timeglassfigur? Det har så mye å si om man føler seg fin i det man går med :)

Jeg har selv timeglassfigur og har gått opp litt de siste årene, og har fått store pupper (jeg ville heller ikke ha det, har ikke bedt om det). Jeg bruker nå str. 38. Noen ting som jeg vet at jeg kler:

- Kjoler som sitter inntil rett under puppene og skrår litt ut (gjemmer magen veldig fint og fremhever det flotte brystpartiet, ha en fin BH under)

- Bukser som passer. Ikke kjøp veldig trange bukser, kjøp heller noen som skrår litt ut i bena nederst. Ballongbukser skal du holde deg helt unna. Det er ofte vanskelig å finne bukser som passer, derfor skal du notere deg det når du finner en butikk eller et merke som fører bukser som passer deg. Jeg har kjøpt mange bukser fra Only de siste ti årene, de har endel modeller som er litt rundere i formen. H&M har jeg gitt opp å finne bukser på.

- Store nok/lange nok topper og gensere. Det er penere å gå med topper og gensere som dekker begynnelsen av rumpa enn dem som viser litt av magen når man strekker seg. Det er også fort gjort at man fremhever puppepartiet litt mer enn man hadde tenkt med en tettsittende topp/kjole. Det hender klær krymper i vask, og jeg har aldri tenkt at jeg skulle ha kjøpt en str. mindre, heller skulle jeg ha kjøpt en str. større noen ganger...

- Omslagsting. Jeg har en fantastisk kjole fra H&M som er sydd som en omslagskjole, jeg kan spise hva jeg vil i den uten at det synes.

- V-utringning gir deg lengre hals og er fint når man har store pupper.

- Innsvingte jakker gir deg en feminin figur og fremhever timeglassfiguren din.

Husk å rette deg opp og føre deg pent, selv om du ikke er 100% fornøyd med kroppen din er det ingen vits i å vise det. En rak holdning vil gi deg sterkere overkropp også. Når du ser deg i speilet, se etter hva som er dine fordeler. Har du en pen rygg? Pene skuldre? Pent bryst? Pene ben? Pent hår? Ta gjerne med deg en venninne eller kollega på shopping, en som du synes har en fin stil selv og som kan hjelpe deg med å finne ting som passer. Si at du trenger å få opp selvtilliten litt, det er vel noen som kan hjelpe deg med det?

Skrevet

Beklager, men man kan ikke se bra ut hvis man bruker mer enn 38. Kutt ned på matinntaket og spar klespengene til du har e ok kropp igjen.

Ingenn feita damer har noengang sett bra ut.

Skrevet

Beklager, men man kan ikke se bra ut hvis man bruker mer enn 38. Kutt ned på matinntaket og spar klespengene til du har e ok kropp igjen. 

Ingenn feita damer har noengang sett bra ut.

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg har sett mange flotte kvinner i størrelse 40, og oppover. Det å ha en ok høyde hjelper en god del. Men er man under 1.60, så kan det fort bli litt lite å fordele fettet på.

Til trådstarter: Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men bruk gjerne sko med litt høyde som gir deg en fin holdning, og samtidig løfter antrekket ditt. Av bukser ville jeg brukt bootcut, og ikke slimleg. Til overkropp er det fint med litt lengre overdeler som noen her nevnte. Tunikaer og genserkjoler har vært in ganske lenge. Jeg ville bruke de tunikaene som ikke er ettersittende hele veien. Heller bruke et fint belte i midjen.

Det hjelper også å freshe opp håret. Det vil hjelpe på humøret, samt selvtilliten. Om du føler at du har fått mere fett enn du skulle hatt i fjeset, ville jeg gått for en oppklipp. Eller sette håret i en elegant knute bak i nakken.

Var disse tipsene jeg kunne komme med i farta. Lykke til, og ingen grunn til å engste seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...