Gå til innhold

Facebook- hvordan blir jeg en skjult venn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Går det an å gjøre sånn at jeg ikke kommer opp i vennelista til mine venner hvis noen av deres venner igjen er rundt og snoker? Og også at det ikke kommer opp historier om meg i news feed'en til venners venner (altså ikke felles venner da). ? Hvordan gjør man så dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kan skjule deg helt, tviler jeg på..

Men har du vært inne på privacy settings og sett?

Skrevet
Går det an å gjøre sånn at jeg ikke kommer opp i vennelista til mine venner

Ja, vennene dine kan sette privacy innstillingene slik at ikke vennelista vises for andre enn dem selv.

Skrevet
Ja, vennene dine kan sette privacy innstillingene slik at ikke vennelista vises for andre enn dem selv.

Joda, men det blir ikke det samme. Så på profilen til ei venninne nå. På forsida så står det at hun har 230 venner. Klikker jeg på vennelista hennes for å se alle vennene, så står det øverst at hun har 219 venner- hvor er de 11 andre?? De er tydeligvis skjult på en måte?

Skrevet

Anbefaler deg å lese inne på privacy innstillingene. Mange forskjellige innstillinger der, vet ikke helt alt som er der. Verdt ett forsøk!

Ellers så er det vel ikke krise om noen ser navnet ditt?

Skrevet

Jeg har den norske versjonen og der finner du newsfeed hvis du går på personverninnstillinger -> profil -> statusoppdateringer. Der velger du at bare venner kan se statusoppdateringer.

Skrevet

Jeg har også lurt på hvorfor det er færre venner på vennelista mi enn jeg faktisk har... hm.

Skrevet

Kan jo godt hende at dere ikke såg venner i andre nettverk? Av og til skjer det også på vennelisten at det er bare noen nettverk som vises og da ser man ikke alle vennene. Du må kanskje velge, all friends? En tanke bare.

Skrevet
Hårtapet i tinningene har forresten vart veldig lenge, men er ekstra ille nå. I fjor var jeg hos spesialist (hudlege) på grunn av pigmentflekkene jeg har i ansiktet. Hudlegen var en veldig gammel og alvorlig mann. Jeg la frem problemet (kort og greit: mørke pigmentflekker), han kikket raskt på meg og sa at det jo for eksempel kunne ha noe med hormoner å gjøre. Det hadde jeg jo tenkt på selv, så jeg responderte ivrig og håpefullt med at jeg også mistet masse hår (som jo også kan være hormonelt betinget). Hvorpå han repliserte: "Men je har itte greie på kvinners horrmoner. Je driver med hud, je".

:hoho:

:grine:

Noe lignende: Eksen min, "trivelige" fyren, har satt seg selv som usynlig for meg. Dvs. at dersom jeg søker på hans navn, forteller Facebook meg at han overhodet ikke eksisterer. Dersom hvem som helst andre søker på navnet hans, får de opp profilen hans. Altså, de kan fortsatt ikke gå inn på profilen hans, men de får i det minste opp at han eksisterer på Facebook.

Trodde ikke det var mulig, men det er det tydeligvis.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_LilleTrille_*
Skrevet
Noe lignende: Eksen min, "trivelige" fyren, har satt seg selv som usynlig for meg. Dvs. at dersom jeg søker på hans navn, forteller Facebook meg at han overhodet ikke eksisterer. Dersom hvem som helst andre søker på navnet hans, får de opp profilen hans. Altså, de kan fortsatt ikke gå inn på profilen hans, men de får i det minste opp at han eksisterer på Facebook.

Trodde ikke det var mulig, men det er det tydeligvis.

Da har han blokkert/sperret deg. Du har den muligheten dersom du ikke vil at enkelte skal se at du har facebook. Det er lurt å endre innstillingene på personvern slik at ikke alle opplysningene om deg svever fritt omkring. Jeg har min profil slik at bare mine venner kan se mine bilder, personlige opplysninger, wallen min osv, og det kan være lurt å ikke takke ja til så mange applikasjoner -de har ikke samme personvernsinnstilling.

Skrevet

Jeg tror faktisk du kan sjule deg helt ved å gå inn i instillingene.

Det kan du bestemme hva som skal vises for andre, dine venner eller bare deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...