Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg sitter her og vurderer å gi bort bryllupsreisen når barna mine en dag gifter seg. Foreløpig tenker jeg å la dem fritt få velge reisemål, men nå har der seg slik at jeg er en "charter" ferierer og har lite greie på hva det faktisk kan koste med en ordentlig bryllupsreise? Dersom jeg setter et tak på mellom 50 og 60 tusen (for hele reisen-brud+ brudgom) er det for lite da? Planen er selvfølgelig å ikke sette et tak ovenfor dem - men la dem følge hjertet og ønskene sine. Men her inne kan jeg jo kanskje få noen gode råd og tips om hva det faktisk kan komme til å koste. Noen som har erfaringer eller innspill? Tusen tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Det kommer an på hva du vil dekke - alt? Eller fly og hotell? Man får flybiletter til stort sett hvor som helst for den summen med mye penger igjen til fine hotell, men vil de f. eks fly business så begrenser det seg mer.
AnetteR Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Vi brukte ca 80 000 på brylllupsreisen. Også gikk det vel sikkert en 10-20 tusen i shopping også... Men jeg har også venner som bare har tatt en chartertur til thailand. Da blir det jo mye billigere. kanskje 30 000? Jeg synes det var en raus bryllupsgave jeg. Du kan jo bare kalle det "reisegave", og la dem selv velge om det er hele eller en del av bryllupsreisen, eller om de velger å bruke det på en senere ferietur. Alternativt kan du jo ha en dialog med barnet ditt om hva deres ønsker er, det går jo ann å spørre åpent.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Vi var på safari + Zanzibar og det kostet vel ca. 60-65.000,- Safari, en opplevelse jeg aldri ville vært foruten. Helt perfekt!
Glynis Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Vi har vært på flere veldig fine ferier med 'langtveisflyvning' og pene hotell/båter til rundt 120.000,- på fire personer, så jeg tror man kan komme ganske så pent/langt/lenge for 50.000 for to. Hvis man gjør grundig research på flybilletter/hotell/opplegg så kan du nok slippe unna med mindre, men når det er snakk om bryllupsreise så er det nok litt deilig å ikke tenke på sånt. Jeg synes det er en veldig fin og raus gave!
Gjest tor Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Jeg sitter her og vurderer å gi bort bryllupsreisen når barna mine en dag gifter seg. Foreløpig tenker jeg å la dem fritt få velge reisemål, men nå har der seg slik at jeg er en "charter" ferierer og har lite greie på hva det faktisk kan koste med en ordentlig bryllupsreise? Dersom jeg setter et tak på mellom 50 og 60 tusen (for hele reisen-brud+ brudgom) er det for lite da? Planen er selvfølgelig å ikke sette et tak ovenfor dem - men la dem følge hjertet og ønskene sine. Men her inne kan jeg jo kanskje få noen gode råd og tips om hva det faktisk kan komme til å koste. Noen som har erfaringer eller innspill? Tusen tusen takk!
Abraxas Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå