Gå til innhold

Pizzasaus- jamie Oliver sist uke

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Begynte å se Jamie Oliver litt uti programmet sist torsdag. Han holdt på med en pizzasaus som han trykte gjennom en sil. Det med silen var omtrent det eneste jeg fikk med meg... Noen som har oppskriften??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle oppskriftene i den nye serien finnes i hans nye kokebok "Hjemme hos Jamie", og her er tomatsausen:

olivenolje

4 fedd hvitløk, skrelt og skåret i tynne skiver

en håndfull frisk basilikum, plukk bladene av stilkene og riv dem opp

tre bokser (hver på 400 gr) hele plommetomater av god kvalitet

havsalt og ferskmalt svart pepper

Sett en kasserolle med slipbelegg(eller ihvertfall en hvor ting ikke brenner seg fort) på plata og hell i fire "klunker" med olivenolje (jeg vil anta det tilsvarer omtrent 4 ss). Tilsett hvitløk, og med en gang den begynner å få litt farge tilsetter du tomater og basilikum. Knus tomatene så mye om mulig med en tresleiv eller lignende. Smak til med salt og pepper. Så snart det koker opp, tar du kasserollen av varmen.Sil sausen gjennom en grovmasket sil, klem massen gjennom med ei sleiv.Kast basilikumen og hvitløken som blir liggende igjen, men få med så mye tomat som mulig. Ha sausen tilbake i kasserollen og kok opp.Skru ned varmen og la småputre ca 5 minutter. Kan lagres i kjøleskapet opptil en uke, og er også fin til frysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...