Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg vil ha en ny vri på ovnstekt laks! Ønske; laks, grønnsaker og saus i èn form, og så enten kokte eller ovnsstekte poteter ved siden av. Hva egner seg best som "saus" av den magre Creme Fraiche`en og matfløte? (husker ikke på stående fot hva som er fetest av disse) Tips til grønnsaker? (jeg pleier å ta det jeg har, men nå er jeg rimelig skrapet av denslags, så jeg må uansett på handling) Andre supertips? (krydder, urter osv)
Christal Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Denne har jeg servert til venner og familie og de syns det er nydelig godt. Ovnsbakt laks Ingredienser: 800 g Poteter 500 g Laksefilet 1 ts Salt 1 Purre 2 Epler 3 dl Matfløte 2 ts Fransk sennep Olje/ smør til steking Div grønnsaker etter ønske. Forvarm stekeovn til 225 °C. Kok poteter og evt. andre grønnsaker. Skjær laksen i 2 x 2 cm store biter. Krydre fisken med salt. Skjær purren i skiver og eplene i terninger. Legg alt i en smurt ildfast form som er godt smurt. Bland matfløte og sennep. Hell dette over fisken. Jeg bruker å riste i et vasket syltetøyglass. Av og til strør jeg litt revet ost på toppen.. mmmm Stek formen midt i ovnen ved 225 °C i 15 minutter. Server med kokte poteter. Server gjerne med en salat til og ferskt lyst brød (baguette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå