Sandman Skrevet 9. juni 2003 #1 Del Skrevet 9. juni 2003 Inspirert av den friske debatten i tråden "Befølt på fest", kunne det vært interessant å reise noen andre spørsmål. Hvis vi holder barn og pedofili utenfor, men konsentrerer oss om å definere grensetilfelle av overgrep utøvd av voksne, og mot voksne? Alle vet at voldtekt er overgrep, og i den forbindelse er overgrepet neppe forbundet med lystfølelse. Men hva med de gangene en voksen overhodet ikke har tenkt å ha sex med en annen voksen, men blir "forrådet" av kroppen sin...? Er det da å betrakte som et overgrep, selv om det innebærer sterk lystfølelse, men at "offeret" angrer bittert? Er den pågående "forføreren" da en overgriper? Har ikke de fleste av oss vært i en sånn situasjon? :blunke: Hva med et par som har vært uvenner så busta fyker, og hvor sex med den andre er utenkbart, men likevel havner i en "forsoningssex-situasjon", pga pågåenhet fra den andre? Er det da et slags overgrep? Hva med fenomenet med et par som har besluttet å forlate hverandre, pga av at forholdet er håpløst, og likevel klarer den ene helt i sluttfasen, å forføre den andre til hemningsløs og nytelsefull sex? Ofte kan kanskje forføreren ha en slags personlig "ikke-seksuell" tilfredstillelse, av at den andre mister "masken"...? Er det et overgrep? Bare noen tanker jeg gjorde meg.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 9. juni 2003 #2 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har ikke vært i en situasjon hvor jeg har blitt forført og angrer bittert. Jeg vet å sette mine egne grenser. Overgrep har med makt å gjøre, ikke så mye med forførelse. Om den ene angrer etterpå og føler en slags skyld over noe uønsket har det mer med den personens indre følelser og gjøre. Jeg kan ikke se på noe av dette som overgrep. Fordi det er mellom to voksne mennesker, hvor man da bør kunne vite hva en selv vil og sette grenser. Har derimot den ene makt av en eller annen form og bruker denne for å få den andre med i en sexakt kan det sees på som et overgrep. Kommer an på situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette har jeg tenkt litt på i det siste...Da jeg ville gjøre det slutt med en av mine elskere(fordi han aldri gidder å svare meg bortsett fra når det gjelder sexen da) begynte han å gjøre tilnærmelser. Jeg antok at dette ville skje når jeg møtte opp i leiligheten hans. Jeg var veldig i tvil, men..vi endte likevel opp i senga. Da sa jeg at jeg hadde en annen elsker ville han plutselig liksom ikke mere..da spurte han meg om jeg virkelig ville dette. Da ble han betenkt ja..(selv innrømte han at han også hadde andre)Hvem var det som utnyttet hvem her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 de siste gangene jeg hadde sex med min eks før jeg slo opp, hadde jeg sex uten føleleser og kun for å tilfredsstille han. det er den mest skitneste sexen jeg har hatt. til og med ons får meg ikke til å føle meg slik! :oops: jeg tror jeg følte meg omtrent så billig som et offer... (men det veit jeg ikke noe om heldigvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå