Gjest Kronidioten Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg er en voksen mann som lever sammen med den perfekte jenta. Da vi ble sammen for et år siden så hadde jeg opparbeidet med en god slump penger på utenlandsinvesteringer. Nå har det skjedd ting i markedet som gjør at disse pengene er borte. (det var snakk om flere hundre tusen som gikk tilbake til et firma)... Vi har snakket om huskjøp osv... komme innenfor 80% av kjøpesum. Men nå står jeg på kr 0,-. Jeg vet at jeg må fortelle henne det, men jeg er redd for å bli dumpet. I tillegg har jeg et studielån på kr 150 000,-. Jeg har en god fast jobb og tjener bra. Hvordan hadde dere reagert? Nå må jeg fortelle at min samboer er superøkonomisk og veldig opptatt av å ha en god økonomi. Derfor føler jeg meg som en taper. Jeg vet hun kommer til å bli irritert når jeg forteller henne at pengene er borte... og at jeg kun har min lønn å bidra med. (Hun har spart en del selv). Jeg har så dårlig samvittighet overfor henne... hun er verden snilleste person og jeg vil ikke annet enn å være god mot henne og gi henne alt hun trenger. Jeg prøver å komme på måter å få opparbeidet meg penger igjen, men det er ikke gjort over natten.. Noen som har noen meninger her?
Gjest StockDama Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Hvis hun var klar over at det var investerte penger, så var hun kanskje klar over at det kan hende de ikke er der for alltid? Kan uansett skjønne at hun kanskje blir skuffet over å ikke kunne kjøpe hus i nærmeste framtid, men å dumpe deg for noe du ikke har kontroll på blir da litt tullete? Er hun glad i deg går det nok bra =)
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Uansett er det verste du kan gjøre, å tie om situasjonen. Før eller senere får hun vite om det samme hva du gjør. Så får du heller ta sjansen på at hun går sin vei. Dersom du venter, vil risikoen for at hun forsvinner ut av livet ditt, være langt høyere.
Cienna Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Fortell henne det...det var DINE penger, og det var en inverstering som du i teorien ikke skal regne som sikre penger. Hun blir sikkert skuffet, og det er lett å være etterpåklok om at en burde tatt ut pengene tidligere osv, men det er ikke noe å gjøre med. Mannen min hadde et fond som vi "tapte" nærmere 80.000 på fordi han ikke tok ut pengene (når jeg ba ham om det...kremt), men det var aldri penger vi egentlig hadde(om du skjønner). Jeg elsket ham ikke mindre av den grunn... Vær ærlig med henne...dere får bare være flinke å spare videre, så kommer drømmehuset med tiden skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå