Gå til innhold

Jeg har vært utro..

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget for øyeblikket
Skrevet

Nå har jeg virkelig havna inn i en klemme..

Jeg og samboeren min jobber ved samme kontor, han bare deltid,mens jeg heltid (han studerer ved siden av).

For et par uker siden begynte jeg å få veldig god kjemi med en ny mann som begynte hos oss. Og siden har det eskalert fortere enn at jeg har klart å stoppe opp og fått klarne tankene.

Vi sender helt vanvittig mange sms i løpet av en dag (mellom 10-50). Flørter på jobb, og prøver å jobbe nært hverandre så ofte vi kan. Timer det slik at vi kan ta lunsj sammen hver dag osv. Har også sneket oss til å kysse(+ tafsing) på jobb når ingen andre er der.

Han har samboer, og jeg har samboer.. klarer ikke å tenke klart.. Vet ikke om jeg klarer å se for meg å bytte ut samboeren min med ham, men samtidig klarer jeg ikke å holde verken øyne eller hender unna kollegaen min.

Hva mener dere jeg burde gjøre?

regner med å få en del pepper nå :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en avgjørelse

Dump enten samboer eller elsker.

Det er ikke fair for samboeren din at du skal ha i pose og sekk.

Skrevet
Ta en avgjørelse

Dump enten samboer eller elsker.

Det er ikke fair for samboeren din at du skal ha i pose og sekk.

...eller dump begge? Samboer har ikke klart seg i konkurransen med elskeren, og elskeren har vist at han er utro.

Uansett må du først og fremst ta hensyn til deg selv i en slik situasjon.

Skrevet

Om kjemien er så sterk mellom dere er det bare spørsmål om tid før en kollega, eller enda være samboeren, legger sammen to og to. Ta en avgjørelse så fort som mulig før den blir tatt for deg. :sjokk:

Skjønner at du frykter pepper, men det er menneskelig å tabbe seg ut OG å forelske seg mot sin vilje :icon_lol: Lykke til!

Skrevet

For meg er tafsing og kyssing langt over grensen for utroskap. Så ta et steg tilbake og tenk deg om, før du tar et valg mellom de to!

Selv om vi mennesker har de største hjernene så tror jeg ikke det stopper oss fra å kunne bli fristet i sånne situasjoner, men vi er også den arten som kan tenke samvittighet og konsekvenser.

Dette er ikke bra for noen på sikt.

Skrevet

Du må rett og slett skjerpe deg, og velge en, eller ingen. Å få i pose og sekk på den måten er ikke bra for noen parter.

Gjest Gjest_mæ igjen_*
Skrevet

Typisk når en kvinne sier hun er utro. Da får hun kommentarer som:

det er menneskelig å tabbe seg ut OG å forelske seg mot sin vilje Lykke til!

Så ta et steg tilbake og tenk deg om, før du tar et valg mellom de to!

Uansett må du først og fremst ta hensyn til deg selv i en slik situasjon.

men derimot hvis en mann hadde skrevet dette ville ord som svin, sviker, fortell henne det slik at hun kan ta en avgjørelse, vær ærlig slik at hun kan kaste deg ut osv... Misforstå meg rett. dette er ikke ett stakkars oss menn buh huu huu svar! Men sviket er like stort når en kvinne er utro mot en mann.

Og ja, du fortjener pepper. sorry, slik er det bare. Synes rett og slett at du ikke skal ta den avgjørelsen. Du skal fortelle sambo det slik at han kan ta stilling til om du overhode er verd å stole/satse på eller om du skal rett ut døra(uten å åpne den). Må jo være pyton for deg å tenke på at han kanskje sitter og studerer og tenker på deg og kanskje han er bekymret for hvordan dere skal klare dere økonomisk når han bare bidrar med halv inntekt og du står for resten. også benytter du tiden til å tafse og kline med en annen mann? Faktisk skal du være så ærlig at du også forteller det til elskeren sin samboer også, eller enda bedre, forlang at han skal si det til sin samboer ellers så gjør du det. Hun fortjener også bedre!

Og slutt å si lykke til. Det blir bare patetisk

Skrevet
men derimot hvis en mann hadde skrevet dette ville ord som svin, sviker, fortell henne det slik at hun kan ta en avgjørelse, vær ærlig slik at hun kan kaste deg ut osv... Misforstå meg rett. dette er ikke ett stakkars oss menn buh huu huu svar! Men sviket er like stort når en kvinne er utro mot en mann.

Det er klart at TS har sveket sin samboer, men samboeren har også sviktet ved ikke å klare å utkonkurrere elskeren. Videre han elskeren også oppført seg svikefullt overfor sin samboer igjen. Uansett må TS selv bestemme hva som er best for henne, og la dette være avgjørende.

Skrevet

Til innlegg syv, jeg har overhode ingen dobbeltmoral når det gjelder utroskap.

Det er galt uansett!

Men føler at det av og til er mer konstruktivt å gi en tilbakemelding fra hennes, eller hans, ståsted der og da enn å skrike sviker.

Det er dessverre menneskelig å ta en del dumme valg. Og nå må hun ta et valg som er riktig for seg. Bli hos kjæresten (og vurdere om hun skal si noe om hva hun har gjort), eller ta et steg tilbake å slutte med tafsingen, og så eventuelt velge han andre.

Nå er forhold på jobb (hvis man møttes der) også ganske problematisk, selv om det er et naturlig sted å møtes. Har sett det et utall ganger.

Jeg er egentlig ganske lei av at folk skriver at man skal skrive sviker med store boksaver med en gang. TS har det nok vanskelig nok som det er. Og dersom en venninne av meg hadde gjort noe dumt var ikke det den taktikken jeg ville valgt som sparringspartner.

Skrevet
Nå er forhold på jobb (hvis man møttes der) også ganske problematisk, selv om det er et naturlig sted å møtes. Har sett det et utall ganger.

Dersom det at en stadig møtes på jobb oppleves som et problem, bør TS forsøke å få mannen sparket fra jobben. Menn som skaper slike situasjoner, må omplasseres eller sendes hodestups ut fra arbeidsstedet.

Gjest Gjest_mæ igjen_*
Skrevet
Til innlegg syv, jeg har overhode ingen dobbeltmoral når det gjelder utroskap.

Det er galt uansett!

Jeg er egentlig ganske lei av at folk skriver at man skal skrive sviker med store boksaver med en gang. TS har det nok vanskelig nok som det er. Og dersom en venninne av meg hadde gjort noe dumt var ikke det den taktikken jeg ville valgt som sparringspartner.

Nå var det hverken deg eller caramella dette innlegget ble rettet mot. Dere skrev inn etter at jeg startet mitt innlegg, og dere beskrev begge dette som forkastelig i mine ører. Men hvis du leser innleggene før deg ser man klart at dette er sy puter under armene innlegg.

Skrevet

Skjønner at du er litt hissig idag. Regner med at dersom du setter deg ned og tenker deg om så ser du hva jeg sier.

Det er naturlig å møtes på arbeidsplassen og det er ikke nødvendigvis negativt, men har sett situasjoner der det er blitt slutt og det har kreert vanskelige situasjoner. Betyr ikke at man ikke kan bli kjærester på jobb.

Nå vet ikke jeg om du er mann eller kvinne, men du er tydeligvis en bitter en. Det må du bearbeide på den måte du måtte finne riktig.

;)

Gjest Gjest_mæ igjen_*
Skrevet
dere beskrev begge dette som forkastelig i mine ører. Men hvis du leser innleggene før deg ser man klart at dette er sy puter under armene innlegg.

Ehh... hmmm Det jeg skriver er at jeg tolker det som at dere mener at det hun har gjort er forkastelig... Kunne ordlagt meg litt anderledes.....

Skjønner at du er litt hissig idag. Regner med at dersom du setter deg ned og tenker deg om så ser du hva jeg sier.

Det er naturlig å møtes på arbeidsplassen og det er ikke nødvendigvis negativt, men har sett situasjoner der det er blitt slutt og det har kreert vanskelige situasjoner. Betyr ikke at man ikke kan bli kjærester på jobb.

Nå vet ikke jeg om du er mann eller kvinne, men du er tydeligvis en bitter en. Det må du bearbeide på den måte du måtte finne riktig.

;)

Nope jeg er ikke hverken bitter eller hissig, tro du meg. :) Men ja, jeg blir litt provosert når noen sier stakkars til den som har vært utro! Og igjen, det er ikke dine eller caramellas tær jeg tråkker på!!!

Skrevet

Til gjesten, jeg beklager hvis jeg var litt krass i mitt innlegg rettet mot deg,

Det var ikke meningen. Men har aldri følt synd på en person som har vært utro per se, men skjønner også at det må være jævlig å være i en slik situasjon.

Eller ha satt seg selv i en slik situasjon, som er caset her, og som det som langt oftest er.

Ønsker egentlig bare at ts tar et steg tilbake og ser på hva hun har gjort og dermed tar en voksen, ansvarlig avgjørelse. Fordi hun har vært utro, uten tvil.

TS, har du et godt forhold nå? Egentlig? Hvorfor føler du at du ikke har kontroll over det som skjer? Slik det virker på meg. Jeg hadde vært heart broken hvis jeg var din kjæreste og visste (evnt etterhvert).

Skrevet

Huff utroskap er noe av det verste jeg vet.

Jeg skjønner enda ikke hvorfor folk gjør det. Er du ikke glad i samboeren din? Føler du ikke at han er den rette for deg? Er han ikke god nok i sengen? Må du ha en litt mer spennende hverdag?

Jeg elsker min samboer kjempe høyt og jeg kunne aldri gjort noe som jeg allerede viste ville såre ham. Men vi stoler på hverandre og vet at ingen av oss vil finne på å gjøre noe slikt. Hvordan kan man overhode stole på en som løper etter andre menn/kvinner???

Du bør virkelig fortelle ham hva du har gjort. Han har rett å få vite det, er ikke riktig av deg og ikke fortelle ham dette.

Skrevet

Slik som jeg føler det er det bare det at det er nytt, en ny person å det blir jo selvfølgelig mere interisanngt.! har opplevd dette selv men ikke vært utro, men det går over spenningen tar slutt... så er man glad for man forsatt er sammen men den man var/er sammen med:):)

Skrevet

Men er det da ikke bedre og snakke med den du er sammen med og si at vi må krydre opp sexlivet eller noe i den durren? Det gjør ihvertfall jeg og min samboer og det fungerer som bare det :sengekos:

Skrevet

okay.. step back.. skal ikke dømme deg, du gjør dine feil og jeg gjør mine, men du må få gjort noe med denne situasjonen.. snakk men samboeren din, fortell han sannheten - men på en forsiktig måte! bestemmer dere dere for at det er deres forhold dere skal satse på så slett nr til han andre, unngå lunsj samtidig, slutt å flørte.. si også klart ifra til ham hvor landet ligger, og prøv å få han til å snakke med sin samboer.. dette er ikke fear hverken ovenfor samboerene deres eller dere selv å hølde på slik.. jeg vil også si at dere ikke skal ta det som en selvfølge at samboerene tilgir dere og vil fortsette forholdet, men dere har tabbet dere ut og da får dere også ta konsekvensene av det.. og uansett om du vil satse på din samboer eller "elskeren" din, så er du ærlig..

jeg vil oppfordre andre til IKKE å dømme andre folks feil, fei for deres egen dør, for dere har GARANTERT gjort feil i livet deres dere også.. jeg tror ts har startet denne tråden fordi hun er fortvilet, og uansett hvor fælt utroskap er og hvor mye DU er imot det (enten du er mann eller kvinne) så har du gjort din del av feil også, og kommer garantert til å begå flere feil.. hvis du ikke har noe annet å si enn hvor feil det er så bør du heller unngå å si noe, er ikke derfor ts skrev innlegget..

legger ved et godt ordtak: "når du snakker om din neste, viser du for hele verden hvem du selv er". dette gjelder enten du snakker negativt eller positivt om andre..

Skrevet
Det er klart at TS har sveket sin samboer, men samboeren har også sviktet ved ikke å klare å utkonkurrere elskeren. Videre han elskeren også oppført seg svikefullt overfor sin samboer igjen. Uansett må TS selv bestemme hva som er best for henne, og la dette være avgjørende.

Så vidt jeg vet, så er ikke ett forhold en konkuranse, det handler om tilitt. Hvordan kan du egentlig legge skylden på samboeren når TS har vært utro?

Jeg vet at det er mange rare meninger her inne på KG, og joda, endel av de kan jeg ikke forstå, men mennesker mener forskjellig, og det er greit..

Men det du skrev nå må jeg virkelig si tar kaka, om du virkelig mener det seriøst, så synes jeg synd på en eventuell partner du har... Du mener altså at, om du treffer en som fenger deg litt, så er det helt greit og være utro, siden din partner ikke har vært flink nok slik at du ikke enser andre her i verden?

Skrevet

du vet jo allerede hva svaret er, selv om konsekvensene kan være tunge. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...