Rosine Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei! Noen som har forslag til fin julepynt som en kan lage selv? Takk
lalala Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Ja, jeg har endel som jeg skal prøve ut til julen nærmer seg Men vet ikke om det blir like bra som jeg har sett det for meg Men jeg skal bruke nøtter, kongler osv til å lage pynt som kan henge forskjellige steder, slik som på en knott på en skuff, døra osv
Furstina Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jag gör sådana där klassiska "luktsaker" varje december. Apelsin med nejlikor i Bakar pepparkakor både stora och små - de stora pyntar jag med glasyr och hänger upp Bakar pepparkakshus (2 st) Så har jag pyntat med "stjärnglitter utan glitter" runt en lampskärm nåt år. Jag gör en stor snöhög på bordet på terrassen som jag gräver ut några grottor ur, lägger in ett aluminiumsfolie golv och sätter telys i Jag sparar mjölkkartonger. Fyller dem med vatten och hushållsfärg/karamellfärg och fryser dem ute. Så drar jag av kartongen och bygger en borg som jag placerar ett gravljus i - det lyser i flera dagar. Kongler kan målas eller sprayas både med guld och med "snö". Jag har gjort smällkarameller med leksak och godbit i något år (som vi hängde i granen och använde istället för godispåsar till sonens födelsedagskalas i början av januari) Man kan göra korghjärtan av glanspapper och hänga i granen. Förra året köpte jag en pakke med pyntting som skulle sättas i mossa i en adventsljusstake - de tvinnade jag runt en ståltråd och gjorde en dörrprydnad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå