Gå til innhold

Forvirret! Når har jeg eggløsning etter pergokur?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sally_*
Skrevet

Hei

Var hos leggen i dag og skal begynne på primolutt og pergotime. Når har jeg eggløsning? etter endt pergokur eller når jeg tar pergo tbl? Nytt og spennende dette . Litt mye info og nå er jeg litt usikker. Håper på gode resultater.....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke legen informert om dette???

Sånn i teorien om du har en 28 dagers syklus så begynner du kanskje rundt dag 5 på Pergoen og så i 5 dager tilsammen f.eks, og så får du eggløsning rundt dag 12-14. Sånn rent teoretisk. Men legen burde jo ha informert deg om alt dette!

Da jeg tok Pergo, dobbel dose, i 3 påfølgende sykluser så klussa det til syklusene min fullstendig.

Gjest Gjest_Sally_*
Skrevet
Har ikke legen informert om dette???

Sånn i teorien om du har en 28 dagers syklus så begynner du kanskje rundt dag 5 på Pergoen og så i 5 dager tilsammen f.eks, og så får du eggløsning rundt dag 12-14. Sånn rent teoretisk. Men legen burde jo ha informert deg om alt dette!

Da jeg tok Pergo, dobbel dose, i 3 påfølgende sykluser så klussa det til syklusene min fullstendig.

Takk skal du ha! Mulig at han innformerte om dette. Det ble bare litt mye informasjon på en gang. Hvilke piller som skulle tas, til hvilken tid og hva de var for. Har ikke vært med på dette før så nå ble jeg litt usikker. Var det jeg trodde. Dobbel pergo kur? hvorfor det? prøvde du med vanlig kur først?

Jammen jeg har mye og sette meg inn i......

Skrevet

Jeg er på min andre Pergokur nå - enkel kur.

Var til gynekolog i går og hun kunne se at jeg hadde 1 egg som hadde blitt fint modent og med beskjed om å gå hjem å ha masser av sex da EL vil komme i løpet av helga.

Første Pergokur var EL på dag 15. og blir nok det denne gangen også. I tillegg til at jeg har vært til UL hos gynekologen på dag 13 begge gangene nå, så bruker jeg en ferilitetsmonitor. Den er med å hjelpe til å finne dagen med EL. Så da er jo det også på å øke sjansene for å lykkes.

Får du oppfølging av gynekolog med UL ?

.............Det er jo en god måte for å se om du reagerer positivt på Pergokuren. Alle får ikke EL med Pergo, og da er det jo greit å se om du faktisk har en god reaksjon for å slippe å gå på >Pergokur etter pergokur uten mål og mening. Det er jo heller ikke anbefalt at man skal ha for mange av disse kurene.

Lykke til!

Skrevet
Takk skal du ha! Mulig at han innformerte om dette. Det ble bare litt mye informasjon på en gang. Hvilke piller som skulle tas, til hvilken tid og hva de var for. Har ikke vært med på dette før så nå ble jeg litt usikker. Var det jeg trodde. Dobbel pergo kur? hvorfor det? prøvde du med vanlig kur først?

Jammen jeg har mye og sette meg inn i......

Min gyn. skrev ned det viktigste av infoen til meg så jeg var vel heldig sånn sett.

Hvorfor jeg måtte gå rettpå dobbel Pergo... et godt spørsmål. Hadde jeg visst da det jeg vet nå så hadde jeg nok bedt om å få begynne på enkel kur.

Har vist seg i etterkant at det ikke hadde hjulpet med Pergoen uansett. Så det hadde nok lønnet seg for oss om gyn. hadde testet min mann først. Da hadde vi sluppet mange plager.

Gjest Gjest_Sally_*
Skrevet

Ja jeg hat fått time ti UL når jeg er færdig på pergo kur. Da vil han se om det er oe effekt.....

Skrevet

Har du vært på UL til gynekologen din nå?

Fikk du effekt av pergo?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei..

Jeg er nylig ferdig med min første enkle pergokur, og jeg har testet meg med eggløsningstester uten å få utslag på dem. Er nå på dag 17. Kan det tenkes at eggløsning kommer enda senere?

Rundt dag 14-15 hadde jeg symptomene, med eggløsningsslim og stikking i sidene, men fremdeles ikke noe utslag på testene.. Får man symptomer selv om man ikke har eggløsning?

Og hvis denne pergoen nå ikke har funket, får jeg sannsynligvis heller ingen blødning i slutten av måneden - kan jeg da begynne på en ny, dobbel kur allikevel?

Fikk ingen ny time hos gynekologen for å sjekke effekten av pillene - kommer til å be om det neste gang..

Skrevet

Du får nok mensen selv om Pergoen ikke har funket. Kroppen vil allikevel støte ut det den antar er et ikke-befruktet egg.

Jeg har til stadighet hatt el-symptomer, temping viser at jeg har el. Men noen blodprøver har vist at jeg sannsynligvis ikke har hatt el, selv da jeg gikk på Pergo. Men mensen har komt som vanlig hver syklus.

Skrevet

Tusen takk for svar! (Glemte å logge meg inn forrige gang..)

Da er det vel bare å vente antar jeg, og å be om time til sjekk etter neste pergo-kur.

Jeg trodde forresten at temping var den sikreste måten å konstatere eggløsning på? Ikke sikrere enn blodprøver kanskje, men allikevel.

"Lyver" den, mener du?

Skrevet

Jeg vil ikke si at tempingen lyver, men det kan jo virke sånn. I følge tempingen har jeg hatt el hver eneste syklus, med store temperatursvingninger.

Men de 2-3 syklusene jeg har tatt blodprøver har de vist at det ikke har vært tilstrekkelig med hormonstigning for å påvise el. Men så sier gyn at han tror han kanskje har tatt blodprøver på feil dager siden mine sykluser er lengre enn 28 dager, noe han ikke spurte om da han skrev blodprøverekvisisjonene :roll:

Men jeg har uansett fortsatt å tempe for da vet jeg når mensen kommer og det liker åjeg å være forberedt på ;) Og så gjør vi så godt vi kan når vi tror jeg har el.

Og så kan jeg legge til at e månedene jeg gikk på Pergo så ble syklusene mine helt forstyrret!! Første måned fikk jeg el på dag 19, neste på dag 15 og siste måneden på dag 8!

Skrevet

Så synd å høre at syklusene dine ble ødelagt.. Jeg kommer ikke til å få det problemet, for jeg har ingen sykluser å ødelegge! :) Den forrige var 4 måneder lang, og hadde blitt lengre også hadde det ikke vært for at jeg fikk provera..

Så jeg setter min lit til pergoen.. Håper du finner noe annet som fungerer for deg! Har du noen plan?

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok egentlig ikke trengt å gå på Pergo i det hele tatt viser det seg da min mann har såpass nedsatt sædkvalitet at vi må ha hjelp.

Vi er henvist og venter på å komme til forsamtale. Spent på hva behandlingsalternativet blir når vi har "utfordringer" hos begge partene :)

Om du har hatt sånne ustabile sykluser så får vi tro at Pergo kan hjelpe deg med å finne fram til noe mer normalt! Lykke til Vibi!!

Endret av Strix
Skrevet

Tusen takk! Jeg satser på det jeg også!

Masse lykke til til dere også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...