Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny laptop for noen måneder siden, og nå står den gamle der og samler støv. Den er såpass sliten at jeg ikke tror jeg orker å ta meg bryet med å selge den (kommer ikke til å tjene stort på det), så jeg vil bare bli kvitt den. Er det slik at man kan levere den inn i en hvilken som helst butikk som selger denslags? Ellers har jeg hørt at det samles inn brukt datautstyr til skoler osv, men hvor henvender man seg da? Har søkt litt, men finner liksom ikke noe å bli klok av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen andre kan svare på det siste spørsmålet, men ja, alle steder som selger tilsvarende produkter, er forpliktet til å ta imot.

Skrevet

Det finnes en organisasjon som heter FAIR Fair

Men utifra sidene deres virker det som om de kun tar imot fra bedrifter som har litt større antall å bidra med.

Det er godt mulig det finnes private prosjekter som gjør det samme!

Skrevet

Nå skal det sies at sånne prosjekter som regel ønsker seg laptoper som faktisk er brukbare... Mange organisasjoner sliter med at folk bare ønsker å gi vekk ubrukelig søppel til de, fordi vi innbiller oss at teknologi som er for dårlig for oss heeelt sikkert er perfekt for folk i andre deler av verden...

Nå er det ikke sikkert at TS' pc er så dårlig, mens syns bare man bør være obs på det...

Skrevet

Den er en smule treg og har fått litt dårlig batteri, men fungerer ellers upåklagelig, det er derfor jeg gjerne vil at noen andre skal få nytte av den. :) Kunne sikkert fått noen kroner for den om jeg hadde solgt den også, men det er ingen i min omgangskrets som er interessert, og den er altså ikke så mye verdt at jeg vil ta meg bryet med å legge den ut på finn.no.

Takk for svar, forresten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...