Gå til innhold

Hva er Luksus for deg?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kunne sitte ned med morgenkaffen, og jeg kanskje har giddet å lage en cappucino den morgenen, i pysj med God morgen, Norge, levende lys på bordet og husdyr som fremdeles sover istedet for å løpe rundt. Det skjer aldri lenger, men en vakker dag ;)

Ellers; helt alene hjemme - disse husdyra sover igjen, og jeg har tid for meg selv til å pleie hud, hår og kropp, høre på noe rolig klassisk, levende lys og kanskje et digert krus med en god te...

Hvis telefonen ringer i disse øyeblikkene er alt ødelagt :grine:

Skrevet

For meg er det luksus å reise. Reiser altfor sjeldent!

Å ha goood tid om morgenen. Kaffe, pause, slappe av før man går i dusjen. (Det er helt pyton å hoppe rett opp av senga og rett i dusjen.)

Også er det fin Luksus å ta en ridetur med hesten til en venninne.

:)

Skrevet

Luksus er å kunne slappe helt av uten noen bekymringer, og sove så lenge man vil. (Skjer noen ganger)

I tillegg er det luksus å kunne kjøpe seg akkurat hva man vil uten å tenke på studentbudsjettet man lever på. (Det skjer aldri)

Skrevet

Luksus for meg? Hm... Shopping & Champagne (les: husmorferie i storby), ha huset helt for meg selv noen dager, anskaffe meg noe ekstraavagant som jeg ikke trenger men som jeg lenge har ønsket meg, våkne totalt uthvilt en time før vekkeklokka ringer. Pluss masse annet jeg ikke kommer på nå. :)

Skrevet

Lage meg en god kopp kaffe på Nespressoen min. Gå på kafé. Reise bort helt alene.

Skrevet

Ligge i badekaret med masse deilig, velduftende skum, og en god bok.

Sitte på en benk på lekeplassen med en kopp varm kaffe, mens datteren min leker og koser seg.

Da har jeg det kjempebra, og mer luksus enn som så, kommer jeg aldri til å trenge :)

Skrevet

Ikke at det er noe galt i det, men stusser litt over at folk nevner ting som "drikke en kopp kaffe" og "se på datteren min leker" som luksus? Jeg er enig i at det er deilig med kaffe og at det er herlig å være sammen med barnet sitt, men luksus er vel noe som er sjeldent, noe man ikke har råd til å unne seg i hverdagen? Eller har jeg misforstått?

Skrevet
Ikke at det er noe galt i det, men stusser litt over at folk nevner ting som "drikke en kopp kaffe" og "se på datteren min leker" som luksus? Jeg er enig i at det er deilig med kaffe og at det er herlig å være sammen med barnet sitt, men luksus er vel noe som er sjeldent, noe man ikke har råd til å unne seg i hverdagen? Eller har jeg misforstått?

Kosemose pluss dette bildet ditt må jeg si var ganske stilig, forresten;)

Og spørs hvordan man dirkker kaffen i hverdagen, synes jeg. Kaffe smaker forskjellig, nemlig. Kaffen er best når jeg får den på morningsen.

Kaffe kan bli en varm luksus når man endelig får slappet av og nyyyte den

Skrevet (endret)
Kosemose pluss dette bildet ditt må jeg si var ganske stilig, forresten;)
Hihi, ja, syns også det er et morsomt paradoks med Kosemose-nick+bilde av en gretten gammel kjerring ;)

Og spørs hvordan man dirkker kaffen i hverdagen, synes jeg. Kaffe smaker forskjellig, nemlig. Kaffen er best når jeg får den på morningsen.

Kaffe kan bli en varm luksus når man endelig får slappet av og nyyyte den

Skjønner den og tildels enig. Å snike seg til en stille kaffepause når hele verden koker rundt en (enten hjemme eller på jobb) kan riktig nok føles ganske så luksuriøst ja! ;)

Endret av Kosemose
Skrevet

For meg er det luksus, nettopp fordi det er svært, svært sjelden jeg får tid til å sette meg ned og slappe av. Nå, for eksempel, skriver jeg litt på kg, mens jeg lager middag, vasker klær, og diskuterer en forestående hårvask med en kranglete tre-åring. Så en rolig søndag i parken... Det er kjempeluksus.

Skrevet
For meg er det luksus, nettopp fordi det er svært, svært sjelden jeg får tid til å sette meg ned og slappe av. Nå, for eksempel, skriver jeg litt på kg, mens jeg lager middag, vasker klær, og diskuterer en forestående hårvask med en kranglete tre-åring. Så en rolig søndag i parken... Det er kjempeluksus.

:ler: ok, med treåring i hus så skjønner jeg. Har glemt hvordan det er... ;)

Skrevet

For meg er det luksus å ha en hel dag hvor ikke noe skulle vært gjort. Ingen telefoner som må tas, ingen avtaler som må overholdes, ingen husarbeid som burde gjøres. Føler alltid at det er noe som skal gjøres, og lengter etter en dag hvor jeg bare kan slappe av og nyte.

Skrevet

Det må vel være å reise dit jeg vil mest i hele verden og ha en stab rundt meg som oppfyller alle mine ønsker! Hverdagsluksus er noe helt annet. Det kan være ferdig middag når jeg kommer hjem fra jobb og litt enklere oppvarting, sånn som fylt badekar med vin på badekarkanten og favorittmusikken min på anlegget. En terningkast seks-film på tv, malende katt i fanget og fotmassasje, alle mine har det bra og alle regninger er betalt.

Skrevet

Å ha sykkel. Har ikke bil. Endelig en sykkel : )))

Å ha gjort ting man skal, kanskje har utsatt lenge. Regninger, legebesøk, tannlegebesøk, frisørtimen, snakket med de og de, ringt de og de, ordnet alt mulig- å enelig være fri for noe mas oppi hodet. At man bare kan tenke "endelig ferdig"

Skrevet

En helg på et hyggelig sted med virkelig god mat -og barnevakt.

Skrevet

Å spise flerretters middag med vinmeny på topprestaurant med Michelin-stjerne®, med flinke kelnere som svever omkring og børster vekk smuler og fyller i glasset. Helst utenlands et sted.

Ganske klisjé, med andre ord. :fnise:

Å lage mat selv av en eller annen eksklusiv råvare, og nyte det ferdige resultatet med en nøye utvalgt god vin til er heller ikke borte.

Skrevet

Et ryddet hus, rolige husdyr, gubben på fisketur, rolig musikk og ei god bok...

Men flerrettersmiddag i koselige omgivelser sammen med gubben, er ganske topp det også ;-) Bare nyte alle gode smaker av mat man ikke har kjøpt og laget selv......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...