Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg brukte Mastercardet for å kjøpe en jakke nylig. Har lyst å bytte jakken, og få pengene igjen. Er dette mulig når jeg brukte kredittkortet/Mastercardet? UTEN å betale noen form for renter? Kan jo sees på som litt "lureri", siden man får det man betalte med kort ut i kontanter igjen. Det er jo egentlig renter på å ta ut kontanter i minibank med Mastercard. Hjelp meg.
Frey Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Hvis du kjøpte jakken i butikk så har du ingen krav på å få retunert varen.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Jeg brukte Mastercardet for å kjøpe en jakke nylig. Har lyst å bytte jakken, og få pengene igjen. Er dette mulig når jeg brukte kredittkortet/Mastercardet? UTEN å betale noen form for renter? Kan jo sees på som litt "lureri", siden man får det man betalte med kort ut i kontanter igjen. Det er jo egentlig renter på å ta ut kontanter i minibank med Mastercard. Hjelp meg. Det finnes nærmest en identisk tråd som ble startet for noen dager siden.
Spirito Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 De fleste klesbutikker er snille med bytting så lenge du har kvitteringen og ikke har brukt varen. Det spiller ingen rolle om du betalte med mastercard eller ikke.
missluna Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 det burde jo være ett fett for butikkene om du har betalt med mastercard eller kontanter. Så jeg ser ikke på dette som lureri. Dessuten så må du jo betale ned mastercardgjelda di uansett.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 ^ Joda, det er greit nok, MEN ofte trenger man kontanter til et eller annet, og å ta ut kontanter i minibank med et Mastercard fører til at rentene påløpet fra første dag. Så, for å unngå disse rentene, kan man likegodt bare kjøpe noe i en butikk man vet deponerer, og gå tilbake dagen etterpå å få pengene igjen. Resultat: null renter og gebyrer. Er du med?
ringblomst Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Ved retur/bytte av vare, har jeg opplevd begge deler; fått penger inn på konto (selv om brukt kredittkort) og kontant.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 ^ Joda, det er greit nok, MEN ofte trenger man kontanter til et eller annet, og å ta ut kontanter i minibank med et Mastercard fører til at rentene påløpet fra første dag. Så, for å unngå disse rentene, kan man likegodt bare kjøpe noe i en butikk man vet deponerer, og gå tilbake dagen etterpå å få pengene igjen. Resultat: null renter og gebyrer. Er du med? Da bør du bytte Mastercard... Det fins mange kort som har betalingsfrie dager etter kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå