Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Trenger ett super rask svar!! I en splitter ny blokk har jeg fått leie to identiske leiligheter og må derfor velge en av de raskt! den ene er 9200,- inkl oppvarming, internett og kabeltv. Den andre er 8400, inkl oppvarming. Hvem lønner seg tror dere?? Kommer kabeltv og nett på 800??
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Hva er bakdelen med den billigste? Hvorfor er det forskjellig pris hvis de er identiske?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 De er kjøpt inn og det er vell bare de innkjøperene som velger prisen..(?) De er hvertfall HELT like. Tror vel egentlig de kommer på ca lik pris.. Men hva koster internett og kabeltv i enn blokk? Blir dte ikke billigere da? må man betale for oppstartspris ol?
Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hva er bakdelen med den billigste? Hvorfor er det forskjellig pris hvis de er identiske? Kanskje fordi den ikke har innternett? Ville tatt den billigste, da jeg kan velge hva slags bredbånd/om jeg skal ha.
Gjest *Ulla* Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 (endret) Hva er bakdelen med den billigste? Hvorfor er det forskjellig pris hvis de er identiske? Eh...leste du ikke starttråden? Fordi den ene var inkludert oppvarming, internett og kabeltv. Den andre var bare inkludert oppvarming. Til TS: Jeg tror også jeg ville valgt den billigste. Tror ikke kabel-tv og internett blir så mye som 800 i måneden? Endret 24. september 2008 av *Ulla*
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Eh...leste du ikke starttråden? Fordi den ene var inkludert oppvarming, internett og kabeltv. Den andre var bare inkludert oppvarming. Sorry, var helt borte vekk........
Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Kommer kabeltv og nett på 800?? Det var da sinnsykt dyrt!! Kommer an på hastighet på nettet og, men allikevel....
flickan Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 vel, vårt internett koster 500 kr mnd, og kabeltv koster vel fort 2-300 i mnd, så for min del ser det ut som det går opp i opp... Men det er klart, det kommer jo an på hvilke leverandører og hastigheter man velger.
punkyB Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Tror jeg hadde villet tatt den med. Internett koster jo 3-400 i mnd og kabeltv kanskje litt mindre pr. mnd?? Selvfølgelig avh. av hvaslags du velger. Vil jo også koste en del å starte med begge deler - så hvis ikke du skal leie der lenge så vil jeg som sagt velge det med. Hvis ikke du faktisk skrev at du bare skulle ha internett ........ mulig jeg svarer litt på noe du ikke spør om nå. Men bare internett vil nok den uten lønne seg - så lenge du ikke skal bo der veldig kort tid. Ser de prikk like ut ellers ?? For det kan jo være andre hensyn med hvor den ligger også - ut mot gate ++++
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Ville valgt den billigste, og stått for valg av kabel-tv og internett selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 Kabeltv koste deg ca 350 i månden og internett opp mo 400 i månden. så d går opp i opp. bare at velger du d billigste må du instalere internett sjøl, og det koste penger!!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Trenger ett super rask svar!! I en splitter ny blokk har jeg fått leie to identiske leiligheter og må derfor velge en av de raskt! den ene er 9200,- inkl oppvarming, internett og kabeltv. Den andre er 8400, inkl oppvarming. Hvem lønner seg tror dere?? Kommer kabeltv og nett på 800?? Jeg ville ha valgt den som kommer ferdig med internett og kabel-TV, fordi jeg da ville sluppet å ordne med det selv. Det er ikke sikkert du kan velge fritt hvilken leverandør du skal bruke, det bør du i så fall sjekke opp på forhånd. Som andre har nevnt kommer det an på hvor kjapp linje du skal ha osv., men det kan fort bli 800,- til sammen, ja. Det er også sannsynlig at produktene fra de valgte leverandørene gir et bedre resultat enn om du skal velge de billigste på markedet. Det er kjedelig hvis TV- eller internettoppkoblingen stadig faller ut...
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 Har aldri hørt om blokker (ihvertfall ikke nye blokker) hvor man ikke legger inn grunnpakka til kabeltv i alle leiligheter. Det pleier å være innbakt i fellesutgiftene uten mulighet til å velge fra eller til. Sikker på at eieren av den nyinnkjøpte leiligheten bare ikke er klar over at kabeltv ligger i veggen uansett ?
Gjest78 Skrevet 25. september 2008 #14 Skrevet 25. september 2008 (endret) Har aldri hørt om blokker (ihvertfall ikke nye blokker) hvor man ikke legger inn grunnpakka til kabeltv i alle leiligheter. Det pleier å være innbakt i fellesutgiftene uten mulighet til å velge fra eller til. Sikker på at eieren av den nyinnkjøpte leiligheten bare ikke er klar over at kabeltv ligger i veggen uansett ? Dette tenkte jeg også på. Internett kan også være med i blokka. Jeg ville tatt den billigste, så finner du ut om du trenger kabel-tv og internett i tillegg. Endret 25. september 2008 av Lady Lovelace
Gjest Skrevet 25. september 2008 #15 Skrevet 25. september 2008 Vi har også enkleste kabel tv pakka inkludert i leia i borettslaget, og jeg greier meg med den. Er nrk 1/2/3, tv 2, tv 2 zebra, tv norge, tv3, cartoon network, disney channel og diverse andre kanaler jeg aldri ser på.. Internett pleier også å bli billig pga det går gjennom tv utgangen i veggen, vi betaler hvertfall 279 i mnd og da er det to pc'er som bruker internetten greit så ikke noe treigt da nei..
Gjest TS Skrevet 25. september 2008 #16 Skrevet 25. september 2008 Jeg sa ja til den billigste, og heldig for meg var hun ikke klar over at kabeltv var inkludert i husleien! Så da gjorde jeg en god deal:) Da må jeg bare betale for internett ved siden av. Vet dere om blokkleiligheter har EN leverandør for alle? Vet ikke hvor jeg har det fra, bare fikk dette for meg;) Rart om alle 50 leilighetene skal ha forksjellige nettleverandører:S? Jaja, det er jo ikke veldig viktig.. Finner nok ut av dette etterhvert Tusen takk for alle svar! Dere er søte.
punkyB Skrevet 25. september 2008 #17 Skrevet 25. september 2008 Jeg sa ja til den billigste, og heldig for meg var hun ikke klar over at kabeltv var inkludert i husleien! Så da gjorde jeg en god deal:) Da må jeg bare betale for internett ved siden av. Vet dere om blokkleiligheter har EN leverandør for alle? Vet ikke hvor jeg har det fra, bare fikk dette for meg;) Rart om alle 50 leilighetene skal ha forksjellige nettleverandører:S? Jaja, det er jo ikke veldig viktig.. Finner nok ut av dette etterhvert Tusen takk for alle svar! Dere er søte. Du velger hvilken internettlev. du vil. Det jeg hadde villet sjekke var om du kan få internett via kabelanlegget.
Gjest Miley Skrevet 25. september 2008 #18 Skrevet 25. september 2008 Dersom det er kabeltv tilbyr de sikkert internett gjennom samme løsning. Kan hende du får det billigere i og med at du da har tv fra før.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #19 Skrevet 25. september 2008 Vi signet automatisk opp med GET ettersom det er de som har kabeltv her.
Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 25. september 2008 #20 Skrevet 25. september 2008 Vi signet automatisk opp med GET ettersom det er de som har kabeltv her. Sammen her, bare det at det var Canal Digital. MEN, da kusinen min flyttet og skulle ha innternett, sa enkelte leverandører at de ikke hadde nett i DET området. Så det er kanskje som du tror TS at en blokk ikke kan ha flere leverandører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå