Gå til innhold

trening og spising

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_cammie_*
Skrevet

jeg skal begynne å trene for å forbrenne kalorier og gå ned i vekt.

jeg vil ikke ha noe særlig mer muskler!

men, bør jeg spise før eller etter trening?

er det slik at hvis jeg spiser etter trening, legger maten seg til muskler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at du ikke vil ha mer muskler? Det er en fordel med mer muskler hvis du vil forbrenne mer/gå ned i vekt. Uansett er det begrenset hvor mye mer muskler du får.

Skrevet

Ok, kjære deg. Nå skal jeg fortelle deg helt basic fakta ang. trening og kosthold.

For å gå ned i vekt krever det et kaloriunderskudd. Ved å trene styrketrening, samt å innta rikelig med proteiner, sørger du for at vektnedgangen er FETT. Trener du ikke styrketrening, og spiser lite proteiner, vil vektnedgangen være MUSKLER. Muskler er med på å holde forbrenningen på topp (noe du selv påpeker du er intr. i), men uten muskler vil forbrenningen din være lav.

Dessuten har ikke jenter det mannlige hormonet, testosteron, og har derfor vanskeligheter med å bygge synlige muskler.

Men, du velger selv om du vil få en dvaskete kropp med mye fett, men lavt vekttall eller en stram kropp med et lavt vekttall.

Skrevet

Rettelse på meg selv:

*Ved å trene styrketrening, samt å innta rikelig med proteiner og et realistisk kaloriunderskudd sørger du........

Skrevet

Du bør ikke spise rett før trening, så vidt jeg har forstått vil kroppen da gjerne ta energi fra det du nettopp spiste i stedet for fettlagrene. Det er ikke dermed sagt at du skal trene på helt tom mage, da holder man jo ikke ut lenge, men vent et par timer etter et måltid.

Og du bør spise rett etter trening (helst innen 20 min) hvis ikke vil kroppen brytes ned i stedet for å bygges opp, blant annet ved å tære på muskler i stedet for fett. Det er sant at proteiner er bra byggesteiner for musklene, men det betyr ikke at du blir bulkete! Det er helt fullstendig latterlig at jenter er redde for å bli muskuløse bare de løfter en manual eller spiser et egg, det tar årevis med ekstremt streng disiplin for en jente å få skikkelig markerte muskler.

Hvis du vil være i bra form, ha høy forbrenning og en stram og slank kropp så bør du absolutt trene og gi næring til musklene. Jeg lover deg at du aldri kommer til å våkne en dag og plutselig se ut som Hulken.

Hvis du fortsetter å gå inn for å la være å gi musklene næring, så kan du derimot våkne opp en dag med kroppen til Amy Winehouse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...