Gjest Gjest_cammie_* Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 jeg skal begynne å trene for å forbrenne kalorier og gå ned i vekt. jeg vil ikke ha noe særlig mer muskler! men, bør jeg spise før eller etter trening? er det slik at hvis jeg spiser etter trening, legger maten seg til muskler?
*Enigma* Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jepp, hvis du spiser mat etter trening så får du automatisk masse muskler og blir seende ut som en body builder. :gjeiper: Beklager, jeg klarte bare ikke holde meg. Jeg skal prøve å være seriøs. For at du skal få muskler må du trene styrketrening, for å forbrenne fett trener du kondisjon, enkelt og greit. MEN, hvis du faktisk bygger litt muskler, så forbrenner du mer fett også utenom trening. Du vil ikke umiddelbart bygge masse muskler av litt styrketrening. Det skal mye og tung trening til og et temmelig ekstremt kosthold til med mye proteiner for å bygge store muskler. Ergo bør du hvis du ønsker å se litt strammere ut, evt. gå ned noen kilo trene kondisjonstrening, og litt styrketrening innimellom. Styrketreningen vil gi deg litt muskler i stedet for fett noe som gjør at du forbrenner mer når du ikke trener, og det vil få deg til å se mindre dvask og slapp ut. Når det gjelder mat bør du få i deg mat etter trening for å hjelpe kroppen å bygge seg opp igjen og restituere seg etter treninga. Du bør også spise ca 2 timer før trening for ikke å gå totalt tom under trening.
Gjest Gjest_cammie_* Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 tusen takk for svar! men er det slik at om man spiser rett etter treningen, at det legger seg til musklene mer enn når man ikke har trent? og hvis man da har løpt eller steppet, legger det seg i leggene og lårene?
*Enigma* Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 (endret) tusen takk for svar! men er det slik at om man spiser rett etter treningen, at det legger seg til musklene mer enn når man ikke har trent? og hvis man da har løpt eller steppet, legger det seg i leggene og lårene? Ser du ikke av svaret mitt at bortsett fra at ekstra proteiner hjelper deg med å bygge muskler dersom du trener tung styrke, så legger ikke mat seg som muskler? Muskler er noe som må bygges opp ved hjelp av trening, mat kan ikke legge seg som muskler ut fra når du spiser? Som jeg sa i forrige innlegg: Spiser du etter trening så hjelper du kroppen å restituere seg raskere. Spis knekkebrød med kjøttpålegg eller leverpostei f.eks etter trening, evt. middag hvis du trener før middag. Hva i alle dager er du så hysterisk i forhold til muskler for? Du blir ikke seende ut som en bodybuilder av å trene kondisjon. Ferdig med det. Skal du få mye muskler må du trene styrke. Trener du step, eller løper så vil du trene kondisjon og forbrenne fett, også evt. muskler dersom du ikke sørger for å trene styrketrening. Som jeg nevnte, litt styrketrening er bare bra for deg. Generelt vil løping og stepping gjøre deg slankere, ikke gi deg bolemuskler. Endret 25. september 2008 av *Enigma*
Reol Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 I timen etter man har trent, kan man spise masse pga det er da kroppen forbrenner mest. for å bare brenne kalorier må man jogge, gå, mye kondisjonstrening, da trenger man ikke å bruke manualer eks. når jeg skulle trene for å gå ned i vekt, tok jeg å trente på sykkel, jogget å på en sånn ski maskin ting. i tilleg til dette trente jeg magemusklen, brystmysklene å lysken:) dette var god trening uten å bli en muskelbunt..
Gjest Løve66 Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 I timen etter man har trent, kan man spise masse pga det er da kroppen forbrenner mest. for å bare brenne kalorier må man jogge, gå, mye kondisjonstrening, da trenger man ikke å bruke manualer eks. Vel..... Joda - man kan spise masse til alle tider av døgnet, men hvis målet var å gå ned noen kilo er det jo ikke så lurt å høgge innpå en masse ekstra. Det er helt riktig at det er både lurt og viktig å spise noe rett etter trening så kroppen raskere restituerer seg og blir klar til neste trening, men antall kalorier man får i seg og skal forbrenne er de samme enten man har trent først eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå