Gå til innhold

noen tids spørsmål!

Fremhevede innlegg

Skrevet

når er det vanlig å starte middagen å sann ? tenker på klokka ? eller å møte opp på lokalet der vi skal ha middagen !?

ca lang tid tar det i kirka?

å fotograf?

Videoannonse
Annonse
Gjest LindaKristin
Skrevet
når er det vanlig å starte middagen å sann ? tenker på klokka ? eller å møte opp på lokalet der vi skal ha middagen !?

ca lang tid tar det i kirka?

å fotograf?

Hei!

Når en skal starte middagen,er opp til dere og kommer litt an på når vielsen er..Kirka tar ca 45min-en time. Tid med fotografer er også litt forskjellig.

Vielsen vår starter kl 12(var da det var ledig,litt tidlig...)

Fotograf er med i kirken og så har vi han halvannen time etterpå. Våre gjester blir bedt til lokalet kl 17,vi kommer 17.30,så spiser vi kl 18.

Dette er sånn en i stor grad kan planlegge selv:) Bortsett fra vielsen og fotograf kanskje..men sånn ca kan en finne ut i alle fall! :popcorn:

Skrevet
Hei!

Når en skal starte middagen,er opp til dere og kommer litt an på når vielsen er..Kirka tar ca 45min-en time. Tid med fotografer er også litt forskjellig.

Vielsen vår starter kl 12(var da det var ledig,litt tidlig...)

Fotograf er med i kirken og så har vi han halvannen time etterpå. Våre gjester blir bedt til lokalet kl 17,vi kommer 17.30,så spiser vi kl 18.

Dette er sånn en i stor grad kan planlegge selv:) Bortsett fra vielsen og fotograf kanskje..men sånn ca kan en finne ut i alle fall! :popcorn:

Har dere noen tanker om hva gjestene skal gjøre i mellomtiden? Alle vielsene jeg har vært i varer litt over 30 min. Tenker bare det er lenge for gjestene mellom 12.30 og 17? De fleste er jo da ferdig pyntet når de kommer til kirken.. Bare en tanke :)

Skrevet

Når man starter middagen kommer vel i stor grad an på når vielsen er. Vi skal gifte oss kl 14. Regner med vielsen er ferdig 14.30-14.45. Middag blir kl 17. Vi skal fotograferes mellom vielsen og middag. Vi åpner nok opp lokalet rett etter vielsen, så folk kan gå dit om de vil, men folk står også fritt til å dra hjemom hvis de vil (alle gjestene minus 2 er fra Bergen, og de 2 som ikke er herfra er godt kjent her, så tror ikke det blir noen guidet tur eller noe sånt... svigermor sier hun vet om en som gir veldig gode guidede turer i Fjellveien (lokalhistorie som også er interessant for bergensere), men dette er ikke så ideelt i pentøy + man vet aldri med været i Bergen, så blir nok ikke noe av)...

For å prøve å svare litt generelt så tar nok vielser normalt mellom 30-45 min. Fotograf tar nok minst 1 time, vi beregner nærmere 2 timer på dette. Vi regner med middagen tar ca 3 timer, men for å ha litt margin kommer vi nok til å invitere kaffegjester kl 20.30

Skrevet

ok:)

har bestilt kirka klokka 14..så ble plutselig redd for at kanskje det var litt sent..hadde tenkt å invitere til lokale kl 17... .det er å sann at etter vielsen kan de dra ditt mens vi er med fotograf ,da får de frukt å litt sann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...