Gjest Gjest_Sunniva_* Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg flyttet for noen måneder siden på nytt sted, og lurer jeg på hvordan jeg skal bli kjent med nye naboene mine. Jeg syns at det kan være hyggelig å bli kjente med naboer kanskje vi kan etter hvert ta en kaffe hos hverandre eller noe sånn? Hva gjorde dere som har flyttet noe ganger å har gode kontakter med naboene deres? Takk for hjelp
Christal Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Vi flyttet inn i nytt hus i fjor sommer og har naboer på alle kanter. Vi bruker ofte å være ute rundt huset å fikse litt i hagen, male litt, ordne ting, da kommer vi ofte i snakk med naboene. Nå har vi fått et nærmere forhold til en del av naboene og kan dra dit å ta oss en kopp kaffe og en prat. Det er alltid veldig koselig. Naboene er sikkert like interessert å komme i kontakt med deg som du er med dem.. så det lønner seg å vise litt interesse, si hei, små prate om vær og vind.. etc.. Gode naboer og et nært naboforhold syns jeg er kjempe viktig for trivselen.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Blokk eller? I blokk kan jeg tenke meg det er enklere, da møtes man. Ble kjent med naboene i gangen gjennom "Hei", og etterhvert så, ja.
Gjest Portis Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Det er tre leiligheter på samme gårdsplass her, så det er jo naturlig at man kommer i snakk når man treffes ute. Et eldre ektepar som bor litt lengre unna, og de gikk jeg rett og slett og presenterte meg for når jeg så dem ute en dag og vi prater veldig ofte nå, besöker hverandre og gir en liten oppmerksomhet rundt jul og slikt. Alltid koselig med litt eldre mennesker i närheten syns jeg :D Ellers er det få vi kommer i snakk med her...det er liksom så vanskelig å stå ute å prate litt også da det er en veldig trafikkert vei
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Ser de hyggelige ut kan du jo invitere dem på kaffe+kake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå