Kate Skrevet 8. juni 2003 #1 Skrevet 8. juni 2003 Min datter på 14 har lenge mast om å få piercing, men jeg har sagt nei pga. infeksjonsfare. Imidlertid kom hun nylig hjem med en stang gjennom navlen. Er det virkelig lovlig å gjøre dette på mindreårige uten at de har med seg foreldre som sier at det er ok? Må tilføre at hun ikke ser eldre ut enn hun er. Vel, gjort er gjort og spist er spist - får bare håpe det går bra, og hun ikke får infeksjon.
Gjest Starya Skrevet 8. juni 2003 #2 Skrevet 8. juni 2003 Om ikke annet synes jeg du skal trappe opp hos de som utførte dåden og forlange at de betaler tilbake det hun ga for piercingen. De skal ikke venne seg til å profitere på mindreårige. Synes nå jeg.
Gjest Kira Skrevet 8. juni 2003 #3 Skrevet 8. juni 2003 Det er opp til hvert studio ang. aldersgrensen.
Gjest Brunhilde Skrevet 9. juni 2003 #4 Skrevet 9. juni 2003 Nei, det er dessverre ikke aldersgrense for piercing - men du som mor har da et ansvar! Hvorfor i all verden nappet du ikke bare faenskapet ut? Ved å si at "gjort er gjort... etc" syns jeg du viser en holdning som frenser til det uansvarlige. Hadde du ikke sagt nei? Og hva gjør du neste gang datteren din kommer hjem og har gjort noe du har sagt nei til? Ser på henne og sier "gjort er gjort...."? Vet om flere som har fjernet piercingen når deres (altfor) unge døtre har kommet hjem med dette uten lov-og det er da det eneste rette å gjøre! Vi bør nok sette i gang med en holdningskampanje her - og prøve å påvirke litt. Hvor er logikken i at man må være 18 for å kjøpe røyk - men man kan la seg pierce hvor som helst når man er 12?
Gjest Jularbo Skrevet 3. juli 2003 #5 Skrevet 3. juli 2003 Hvis man er under 18, og over 16 er det nok med underskrift/samtale med foreldre/foresatte! Noe som er lett å "forfalske"
Gjest Candyfloss Skrevet 3. juli 2003 #6 Skrevet 3. juli 2003 Jeg tok piercing da jeg var 14. Ikke vanskelig i det hele tatt.. Bare si "Jeg er 16".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå