Gjest muskat Skrevet 8. juni 2003 #1 Skrevet 8. juni 2003 ... men får det ikke til??? har gått 1 1/2 år uten prevensjon, men ingenting skjer.... Vi har sex normalt, "tar det med ro", og bare håper det skjer snart... men det gjør det jo ikke... Hva gjør dere!!??? Pleier dere å ha sæden inne ei stund før dere går på badet....? hehe: hvor lenge.. :oops: rumpa til værs... :oops: Har dere andre ting å anbefale!!??? (hehe, jeg må le litt av meg selv her!! ) Mens andre veninner blir gravid etter første måneden etter at de sluttet med pillen, så sitter jeg her og er misunnelig og håper jeg det skjer meg også snart!!!
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2003 #3 Skrevet 9. juni 2003 Hei jeg kan forstå du blir frustrert,men det å ha rumpa i været har ikke noe å si.Sædcellene er "programmert"(har antenner osv)for å finne egget,så de svømmer automatisk ikke "nedover",men TIL egget.Så det å stå på hodet hjelper ikke noe mere. Om du skal dusje eller ikke vet jeg ikke noe om. Har hørt at jo mere man stresser,jo lenger tid går det. Jeg er en av de heldige som har blitt gravid ved første forsøk alle 3 gangene,og jeg gjorde ikke noe annerledes for å bli det.Dusjet og alt det derre.Tenkte ikke noe over det....... Uansett........ønsker deg lykke til og håper det klaffer snart :D
Gjest Mayamor Skrevet 9. juni 2003 #4 Skrevet 9. juni 2003 Kan ikke gjenta meg for ofte: www.snartgravid.com Massevis av jenter som gir råd, tips, oppmuntring og er ute etter akkurat det samme som deg: BLI GRAVID... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #5 Skrevet 9. juni 2003 Jo fortere du blir utredet, desto fortere kan du kanskje få et svar på hvorfor du ikke har blitt gravid til nå. Jeg tror ikke 1.5 år prøvetid er forskrekkende lenge i det store hele, så ikke gi opp håpet. Ønsker dere lykke til
Gjest muskat Skrevet 10. juni 2003 #6 Skrevet 10. juni 2003 mannen reiser mye, er borte to uker om gangen... da sier jeg; på en mnd er han borte 2 uker, en uke har jeg mensen, og en uke er han hjemme og kan klare det!!! :-) hehe, men det stemmer jo ikke helt da, for når han har fri, har er han lenger hjemme enn en uke!!! Men mange av de gangene jeg har kunne vært klar, så har nok han vært borte også!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #7 Skrevet 13. juni 2003 Kanskje galt av meg som ikke er gravid, ikke har vært det og ikke prøver enda selv. MEN; 1 1/2 år er ikke veldig lenge med tanke på at du har gått på p-piller og at dere ikke er sammen hele tiden. Det er et lite mirakel som skal til, en sædcelle skal treffe ditt egg i løpet av de to (tre) dagene det er klart. Jeg ville ikke løp til legen og spurt om det var noe galt med meg før dere har forsøkt i den rette perioden. Kjøp heller eggløsningstester eller en såkalt baby computer. Ønsker dere lykke lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #8 Skrevet 13. juni 2003 Litt uenig med sistnevnte. Det å komme til utredning kan føre til at dere unngår unødig stress - da får dere et svar på om ting er OK. Er det det, kan man ta litt mer tid til hjelp uten å bekymre seg unødig. Og er det ikke det, kan man iverksette den nødvendige behandling. En babycomp koster vel dessuten mye mer enn et par timer hos legen.... Vi hadde tenkt å få utreding nettopp fordi vi bekymret oss litt for om vi var fruktbare. Ganske dumt å stresse i årevis hvis det til syvende og sist viste seg at det ikke ville blitt noen baby uansett...men nå rakk vi ikke det - jeg ble gravid den siste syklusen vi hadde bestemt oss for å prøve før vi begynte utredning Et poeng er imidlertid at dere kanskje ikke alltid treffer så godt siden mannen din er ute og reiser - det kan godt være at alt er 100% i orden, men man må treffe akkurat de riktige dagene, da. Et konkret lite tips til slutt: Jeg tok en urt (fås på helsekostbutikker) som heter Dong Quai måneden jeg ble gravid, etter tips fra SnartGravid. Oppdaget for første gang i mitt liv eksakt når jeg hadde eggløsning - og der satt den. Verdt å prøve kanskje. Lykke til da. Plutselig sitter du der med morgenkvalme og veeeldig trange jeans... :D
Gjest nf Skrevet 16. juni 2003 #10 Skrevet 16. juni 2003 Hei! Har et tips som som fungerte ihvertfall for meg, og har fungert for veldig mange! Ta slimløsende hostesaft, Bisolvon i flytende form, smaker helt for jævelig. Tas fom dag 7-8(regner fra første mensdag) tom 14-15, 3-4 ml. 3 x daglig. Det følger målebeger med + husk ett glass vann. Jeg har ventet på å bli gravid siden 25 juli 2001 etter å ha brukt Depo-provera i 7-8 år. Hadde SA (spontanabort) nå i mars, og prøvde 2 mens etter den, men ingenting skjedde. Prøvde så hostemedisn kur og er nå gravid i 5 uke! Skal til tidlig ultralyd for å sjekke om alt er ok. Lykke til :-)
lillen Skrevet 16. juni 2003 #11 Skrevet 16. juni 2003 + husk et glass vann... Står det i bruksanvisningen, eller er det noe spesielt for de som ønsker å bruke dette som fruktbarhetsmiddel??
Gjest nf Skrevet 17. juni 2003 #12 Skrevet 17. juni 2003 Hei igjen! Dette tipset med hostesaft har jeg funnet etter å ha surfet mye på nettet i lang tid. Dette tipset er det faktisk flere jordmødre som gir òg. Vet ikke hvilket leserinnlegg jeg fikk med meg at man burde drikke et glass vann ved siden av, men det er vel fordi hostesaften er ganske sterk, så for å hindre halsbrann osv. er det lurt med et galss vann.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #13 Skrevet 17. juni 2003 Hostesaft er jo absolutt ikke noe fruktbarhetsmiddel!!! Det er slimløsende og gjør at man vanligvis får mer EL-slim (dvs. lettere å oppdage når EL er). Man blir ikke gravid av å drikke 1 flaske hostesaft.... :-)
Gjest nf Skrevet 17. juni 2003 #14 Skrevet 17. juni 2003 Den slimløsende hostesaften gjør at spermen har lettere for å svømme!! Dette har fungert for mange, og meg! Verdt å prøve hvis man har slitt lenge og før man evt. går til store og omfattende undersøkelser!
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2003 #15 Skrevet 17. juni 2003 Man blir ikke gravid av å drikke 1 flaske hostesaft.... :-) Nei, Gudskjelov for det !!
Gjest muskat Skrevet 17. juni 2003 #16 Skrevet 17. juni 2003 takk for tips nf!! Det er notert!! Kan kanskje prøve det, men først skal jeg på feire!! :-) host host... fikk så vondt i halsen.... tror jeg må få meg litt hoste saft jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå