Gå til innhold

Trening nå man er trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man trener når man er veldig trøtt, får kroppen noe ut av det da? Man blir kanskje litt oppkvikket av det for en liten stund, men hva skjer egentlig i kroppen når man trener når man har sovet litt for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg. For min del er det ingenting jeg blir så trøtt av som å ligge på sofaen, da er det bedre å trene. Blir både oppkvikket og i godt humør, og det varer lenge :) Det trenger ikke nødvendigvis være hard trening, det å gå en tur er avogtil like greit!

Nå vet jeg ikke hvor trøtt du er, og hvorfor. Med forbehold om at du er "vanlig" trøtt, dvs ikke lider av alvorlig søvnmangel eller noe, tror jeg trening er bra :)

Skrevet

Det beste utbytte av treningen får en så abolutt når kroppen er skikkelig utvilt, en god natts søvn osv... Hvis man sover ekstremt dårlig, lite hvile, kan mye trening være ned på å bryte ned kroppen enda mer... søvn og hvile er noe av det viktigste for kroppen (missforstå meg ikke, man kan ikke oppnå resultater av å bare ligge å sove og slække på soffaen ;) )

Men har man sovet dårlig en natt, betyr ikke det at mann bør droppe trening.

Var en periode jeg sov veldig dårlig, men trente veldig mye for det, og resultatene kom forde, men hadde nok blitt enda bedre hadde søvnen vært til stede :)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Det går helt fint å trene selv om man er trøtt. Det er lettere å hold seg våken når man trener og i tiden etter trening, enn hvis man skal gå og sløve hele dagen "fordi man er trøtt". Da sovner man kanskje på sofaen eller sitter og glor på tv hele ettermiddagen/kvelden, og får ikke brukt kroppen som selvsagt trenegr mosjon selv om man er trøtt. Trener du en dag du er trøtt, får du sove bedre og lettere den påfølgende natta. Jeg opplever noen ganger at når jeg er trøtt sliter jeg faktisk med å sove hvis jeg ikke har gjort noe spesielt fysisk anstrengende den aktuelle dagen, men bare gått og sløva. Føler meg sliten i hodet, men kroppen er ikke sliten nok til å falle til ro fordi jeg ikke har trent den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...