SuperT Skrevet 24. september 2008 #1 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Har hørt så mye om at det er så mye mygg i Thailand, hva slags myggmiddel bør vi ha med? Som kan brukes på både voksne og barn. Jeg vil ha noe som funker skikkelig:) Håper noen vet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 25. september 2008 #2 Del Skrevet 25. september 2008 Det som er å få kjøpt i norge funker ikke skikkelig, DEET innholdet er altfor lavt. Ville kjøpt i Thailand, evt på internasjonal flyplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #3 Del Skrevet 25. september 2008 Langarmet bukse og tskjorte om kvelden og Sketolene myggspray...kjøp i Thailand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Annie* Skrevet 26. september 2008 #4 Del Skrevet 26. september 2008 Näcken eller noe slikt. Roll on som er å få kjøpt på steder som driver med jakt og fiske. Men vet ikke om den er anbefalt å bruke på barn, den er ganske sterk. Alternativet er å bruke den på klærne rundt kragen, ermene osv. (på klær det ikke er så nøye med selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 26. september 2008 #5 Del Skrevet 26. september 2008 Kjøp i Thailand, det er tilpasset den lokale myggen og lett å få tak i på nærmeste Boots, apotek eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regndråpe Skrevet 26. september 2008 #6 Del Skrevet 26. september 2008 Kjøp i Thailand, det er tilpasset den lokale myggen og lett å få tak i på nærmeste Boots, apotek eller lignende. Jeg ble også anbefalt dette. Men du fungerte ikke for meg i det hele tatt. Endte opp med over 50 myggstikk på leggene. Ja, jeg telte. Neste gang skal jeg dra og snakke med legen min. Men følger med på tipsene her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lune Skrevet 26. september 2008 #7 Del Skrevet 26. september 2008 Ikke kjøp MyggA i hvertfall (den eneste i Norge som beskytter mot DEET trodde jeg?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valmue. Skrevet 1. oktober 2008 #8 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror ikke det spiller noen rolle om du kjøper i Thailand eller i Norge så lenge myggmiddelet inneholder minimum 30 % DEET. Vær obs på at enkelte typer myggmiddel ikke anbefales til barn. (risiko for fremtidige fertilitetsproblemer) Vær dessuten klar over at denguemyggen det har vært mye skriverier om i det siste primært stikker på DAGTID. Jeg bor i østen og fikk denguefever etter en tredagerstur til Thailand i juli. Helt grusomt, har aldri vært så sjuk før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettengel Skrevet 1. oktober 2008 #9 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei Jeg har vært i Thailand mange ganger og myggen er et stort problem da jeg er en smule allergisk mot sådanne kryp. Det jeg har kommet frem til er den beste løsningen er en Zyrtec hver kveld før leggetid. Ettter at jeg begynte med dette fikk jeg ingen myggstikk (mulig jeg fikk myggstikk men tabletten gjorde at jeg ikke merket noe til dem). Skal ikke si at dette hjelper for alle, men for meg funker det iallefall kjempe bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperT Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror ikke det spiller noen rolle om du kjøper i Thailand eller i Norge så lenge myggmiddelet inneholder minimum 30 % DEET. Vær obs på at enkelte typer myggmiddel ikke anbefales til barn. (risiko for fremtidige fertilitetsproblemer) Vær dessuten klar over at denguemyggen det har vært mye skriverier om i det siste primært stikker på DAGTID. Jeg bor i østen og fikk denguefever etter en tredagerstur til Thailand i juli. Helt grusomt, har aldri vært så sjuk før. Men hvor i Thailand var du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettengel Skrevet 1. oktober 2008 #11 Del Skrevet 1. oktober 2008 Men hvor i Thailand var du? Jeg var på loffen og var på bla. kho Samet, Kho Samui, Kho Lanta, Langkawi, Phi phi og Railey Beach. Har vært i Thailand mange ganger og de siste gangene har jeg sluppet unna myggplagene ved å bruke Zyrtec. Var en ansatt på et apotek i Bangkok som ga meg tipset om å bruke Zyrtec. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Valmue_* Skrevet 2. oktober 2008 #12 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ble stukket av denguemyggen på Phuket, nærmere bestemt Kata Beach. Men, den finnes dessverre overralt. ( i motsetning til malariamyggen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 2. oktober 2008 #13 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tror ikke det spiller noen rolle om du kjøper i Thailand eller i Norge så lenge myggmiddelet inneholder minimum 30 % DEET. Vær obs på at enkelte typer myggmiddel ikke anbefales til barn. (risiko for fremtidige fertilitetsproblemer) Det er kun tillatt med 20% DEET innhold i Norge, derfor må myggmiddel kjøpes i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 2. oktober 2008 #14 Del Skrevet 2. oktober 2008 Om Zyrtec-tipset: Er poenget at du UNNGÅR myggstikk, eller at du unngår REAKSJONEN på stikkene, men får like mange stikk? Hvis det er sistnevnte som er tilfelle, vil du være akkurat like utsatt for smitte - denguefeber er ikke gøy, og spesielt risikabelt hvis du har hatt det før. DEET egner seg ikke til bruk på tøy, der bruker du et Permethrin-basert produkt i stedet. DEET brukes på huden, det skal du ikke gjøre med Permethrin. Begge deler er såpass giftig at jeg foretrekker å dekke mest mulig hud med klær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettengel Skrevet 2. oktober 2008 #15 Del Skrevet 2. oktober 2008 Om Zyrtec-tipset: Er poenget at du UNNGÅR myggstikk, eller at du unngår REAKSJONEN på stikkene, men får like mange stikk? Hvis det er sistnevnte som er tilfelle, vil du være akkurat like utsatt for smitte - denguefeber er ikke gøy, og spesielt risikabelt hvis du har hatt det før. Hei Min erfaring er at jeg ikke fikk myggstikk men det kan være at jeg ikke merket dem pga virkestoffene i Zyrtec. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå