MrsC Skrevet 24. september 2008 #1 Del Skrevet 24. september 2008 Nå er jeg litt desperat. Hva og hvilke butikker er gode når det kommer til seriøse klær for et jobbintervju? Bedriften er statlig og relativt konservativ på dresskoden. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipanpiken Skrevet 24. september 2008 #2 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Tja... Det kommer litt an på hvilken prisklasse du er interessert i og det geografiske området du befinner deg i. Jeg er student, og de gangene jeg har vært på jobbintervjuer for traineestillinger og liknende, har jeg stukket en tur på Zara og Massimo Dutti (usikker på om jeg stavet det riktig). De har enkle og stilige dressbukser som ikke koster altfor mye. Skulle tro det vil være bra nok også for de som har lagt studentbudsjettet bak seg! Endret 24. september 2008 av Maddemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 24. september 2008 #3 Del Skrevet 24. september 2008 Et tips bare. Ikke ha på deg noe som tiltrekker oppmerksomheten vekk fra deg. Som trykk/bilde på overdel, store kjeder eller öreringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsC Skrevet 24. september 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 24. september 2008 Takk for svar. Zara og Massimo Dutti var en god ide. Studentbudsjettet er tilbakelagt, men nå har jeg gått arbeidsledig en liten stund og det har nesten vært mer smalhans enn som student. Hadde litt mindre forpliktelser den gang da, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 24. september 2008 #5 Del Skrevet 24. september 2008 Et annet tips er å være forsiktig med parfyme. Bruk gjerne en ren klassisk duft, i små mengder. Bruk iallefall ikke en veldig tung, søt eller krydret, som nærmest stiger inn døra før deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christal Skrevet 24. september 2008 #6 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg jobber som daglig leder i en bedrift og jeg må si at klær og parfyme har en noe å si på jobbinternvju. De tipsene du har fått nå er kjempe fine. Det er viktig å kle seg smart, ikke utfordrende, ikke la puppene henge ute med en stor utringning, fargesprakende klær etc. Og ikke kvel intervjueren med parfyme og ikke for mye sminke heller. Klærne, duft og sminke forteller mye om hvem du er som person. Et annet tips; røde klær viser at du er selvsikker. I to av jobbene hvor jeg har søkt på jobb så hadde jeg en rød kåpe på og begge jobbene fikk jeg om det har noe sammenheng, vet jeg ikke, men kanskje? Lykke til med jobbintervjuet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 24. september 2008 #7 Del Skrevet 24. september 2008 Synes de har mye fint og litt formelt på Mango. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipanpiken Skrevet 24. september 2008 #8 Del Skrevet 24. september 2008 Mexx har forresten også endel stilig tøy, iallfall sist jeg var der. Det ligger blant annet en butikk på Byporten. Håper du finner noe fint! Og lykke til på jobbintervjuet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 24. september 2008 #9 Del Skrevet 24. september 2008 Rødt er jo flatterende på alle! Det skal jeg notere før mitt neste intervju også. Er på jobbjakt jeg også, men har kun søkt på et par stykker. Og et tilsvarende antall intervjuer. Jeg bruker en klassisk dress, bukse og kort jakke med noe nøytralt under. Ikke dype utringinger eller store iøyenfalne smykker, men veldig små og enkle ting. Ikke for mye sminke eller parfyme. Og så tenker jeg at håret er nyvasket og neglene stelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå