missluna Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg er alene med et barn og er under utdanning. Jeg har hittil bodd gratis, men må nå begynne å betale husleie på 5000 kroner i mnd. Jeg har faste trygdeinnbetalinger (overgangsstønad ol) på til sammen 13000 i mnd, men vil etter flytting og betaling av husleie og strøm osv osv ha faste utgifter på 11300 kr. Da står jeg igjen med 1700 kroner, noe som på langt nær er nok til å leve på med tanke på kjøp av mat og klær til småen osv osv. Hvordan kan jeg gjøre dette? Hva har jeg krav på av støtte osv?
Gjest Gjest G Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg er alene med et barn og er under utdanning. Jeg har hittil bodd gratis, men må nå begynne å betale husleie på 5000 kroner i mnd. Jeg har faste trygdeinnbetalinger (overgangsstønad ol) på til sammen 13000 i mnd, men vil etter flytting og betaling av husleie og strøm osv osv ha faste utgifter på 11300 kr. Da står jeg igjen med 1700 kroner, noe som på langt nær er nok til å leve på med tanke på kjøp av mat og klær til småen osv osv. Hvordan kan jeg gjøre dette? Hva har jeg krav på av støtte osv? Hei! Har du vurdert å søke bostøtte? Du kan gjøre på boligkontoret i bydelen din. Siden du er under utdanning er Lånekassa også et alternativ. Hvor du kan velge om du vil ha lån, stipend eller begge. Det er selvfølgelig kriterier. Men ville hørt med dem.
Gjest antigartner Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Da står jeg igjen med 1700 kroner, noe som på langt nær er nok til å leve på med tanke på kjøp av mat og klær til småen osv osv. Hvordan kan jeg gjøre dette? Hva har jeg krav på av støtte osv? Fra en barnløs og uvitende : Får du ikke barnebidrag i tillegg? Ellers: søk bostøtte. Det er ikke umulig at du har rett til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå