KR-øst Skrevet 28. september 2008 #61 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Du svarer på det jeg spør om med bibelvers, men jeg kan ikke se at de gir meg noen svar..? Mener du å si at jeg er Antikrist? Hva er det forskjellen på det Svein Magne Pedersen gjør og det jeg gjør? Svein Magne Pedersen har aldri helbredet noen. Han ber til Gud om at menneskene som kommer til han, må bli helbredet. Rent praktisk så skjer dette ved Den Hellige Ånd. Hvem ber du til? Du er nok ikke Antikrist, men jeg tror at du kan helbrede i Antikrists ånd. Endret 29. september 2008 av KR-øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 29. september 2008 #62 Del Skrevet 29. september 2008 Svein Magne Pedersen har aldri helbredet noen. Han ber til Gud om at menneskene som kommer til han, må bli helbredet. Rent praktidk så skjer dette ved Den Hellige Ånd. Hvem ber du til? Du er nok ikke Antikrist, men jeg tror at du kan helbrede i Antikrists ånd. Det var dette jeg fryktet, en uvitenhet om healing og healere.. Selvfølgelig er det Gud som virker gjennom Svein Magne Pedersen, og også gjennom de aller fleste andre helbredere. Healing betyr helbredelse. Healere betyr helbredere. De helbrederne jeg kjenner (ikke så mange) ber alle (inkl. meg selv)en bønn til Vår Herre. Fadervår i tillegg til en bønn om hjelpe vedkommende. Du er mulig du fortsatt mener det er forskjell på helbredere og healere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. september 2008 #63 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg tror du har misforstått noe vesentlig her. Det er riktig som du skriver, at Guds kjærlighet er gitt i gave til alle mennesker. Men hva hjelper det å få en gave som en ikke tar i mot og benytter?Guds kjærlighetsgave tar en i mot ved å ærklære Jesus Kristus som sin Herre og Frelser i sitt liv. Og Ber ham om tilgivelse for alle sine synder. Derav kommer også benevnelsen kristendom, som egentlig er kristenliv. Jesus står alltid og rekker ut hånden til alle mennesker, uansett hvilke liv de lever, eller hva de kaller seg. Men vi må selv avgjøre om vi vil ta i mot denne håndsrekning. Så det du sier, er at mennesker som ikke er kristne, ikke har like mye kjærlighet å gi som kristne? Det er den typen kristen-arrognanse jeg misliker på det sterkeste! Jeg har vokst opp i en menighet som prediker toleranse og kjærlighet. Det er menneskets handlinger som er viktige, ikke ordene de sier. De kan leve et "kristent liv", ut i fra Bibelens bud, uten å bekjenne seg til kristendommen, akkurat som det finnes mennesker som bekjenner seg som kristne, men som likevel bryter de ti bud, og "den gylne regel" på daglig basis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. september 2008 #64 Del Skrevet 29. september 2008 2 kongebok 21,6: Manasse lot sin sønn gå gjennom ilden. Han drev med tegntyding og spådomskunster og skaffet seg åndemanere og spåmenn. Han gjorde mye som var ondt i Herrens øyne, og vakte hans harme. Det ser ikke ut til at dette harmonerer med dine uttalelser. Det finnes bibelord som kan forfekte alle meninger i verden... Jeg er ikke like bevandret i bibelsitater som deg, og jeg kan ikke komme med et motsvar til dette, men jeg vet at det flere plasser i bibelen er mennesker som har mottatt tegn fra Gud. De har mottatt framtidsvisjoner, "handlingsplaner", kall det gjerne "spådommer"... og dette har de fått gjennom tegn og drømmer. Som sagt kan man finne bibelord for å hevde at enhver handling bryter med Guds ord, men hvis man ser litt videre, ser man også at det finnes bibelord som hevder det motsatte. Jeg vokste opp i den tro at dans var synd, for det sto i bibelen. Da jeg ble voksen oppdaget jeg at det også står i bibelen (fritt etter hukommelsen): "lov ham med pauke og dans, lov ham med syngende harpe..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. september 2008 #65 Del Skrevet 29. september 2008 Så det du sier, er at mennesker som ikke er kristne, ikke har like mye kjærlighet å gi som kristne? Det er den typen kristen-arrognanse jeg misliker på det sterkeste! Jeg har vokst opp i en menighet som prediker toleranse og kjærlighet. Det er menneskets handlinger som er viktige, ikke ordene de sier. De kan leve et "kristent liv", ut i fra Bibelens bud, uten å bekjenne seg til kristendommen, akkurat som det finnes mennesker som bekjenner seg som kristne, men som likevel bryter de ti bud, og "den gylne regel" på daglig basis... Jeg har ikke nevnt hva menneskene kan gi eller gir av kjærlighet, men hva de kan ta i mot. Det er forskjell på Guds kjærlighet, og menneskenes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. september 2008 #66 Del Skrevet 29. september 2008 Det finnes bibelord som kan forfekte alle meninger i verden... Jeg er ikke like bevandret i bibelsitater som deg, og jeg kan ikke komme med et motsvar til dette, men jeg vet at det flere plasser i bibelen er mennesker som har mottatt tegn fra Gud. De har mottatt framtidsvisjoner, "handlingsplaner", kall det gjerne "spådommer"... og dette har de fått gjennom tegn og drømmer. Som sagt kan man finne bibelord for å hevde at enhver handling bryter med Guds ord, men hvis man ser litt videre, ser man også at det finnes bibelord som hevder det motsatte. Jeg vokste opp i den tro at dans var synd, for det sto i bibelen. Da jeg ble voksen oppdaget jeg at det også står i bibelen (fritt etter hukommelsen): "lov ham med pauke og dans, lov ham med syngende harpe..." Jeg tror ikke at dans i seg selv er synd, men om en gift manns dans med nabokona fører til begjær, da kan det jo stille seg anderledes. I Lukas 15,25 står det om den fortapte sønn som var hjemvendt, og om hans eldste bror som var ute på marken: Da han gikk hjemover og nærmet seg gården, hørte han musikk og dans. Dette var tydeligvis en gledesdans. Salme 30,12: Du vendte min sorg og klage til dans, du løste mine sørgeklær og hyllet meg i gledens drakt. Salme 149,3: De skal prise hans navn (Herren) med dans, og spille for ham med pauke og lyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. september 2008 #67 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har ikke nevnt hva menneskene kan gi eller gir av kjærlighet, men hva de kan ta i mot. Det er forskjell på Guds kjærlighet, og menneskenes. Ok, det du sier, er at mennesker som ikke er kristne ikke kan ta i mot like mye kjærlighet som en kristen, og har derfor mindre kjærlighet å gi til andre... Hva da med Mahatma Gandhi? Han var et menneske av kjærlighet, for kjærlighet... han kunne i følge deg ikke ta i mot kjærlighetens gave, han var hindu. Til motsetning kan vi ta for oss de kristne predikantene som heler i Guds navn. Predikantene Dette er stor business i USA, et show uten like, med store økonomiske interesser. Enkelte av disse utnytter fortvilte mennesker i Guds navn. Disse mener du er berørt av Guds kjærlighet, fordi de har anerkjent Gud som sin far, og Jesus som sin frelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. september 2008 #68 Del Skrevet 29. september 2008 Ok, det du sier, er at mennesker som ikke er kristne ikke kan ta i mot like mye kjærlighet som en kristen, og har derfor mindre kjærlighet å gi til andre... Det er utrolig hva du får ut av det jeg sier. Jeg ser gjerne at du viser meg hvor dette står. Det jeg sier er at alle kan ta i mot denne kjærlighetsgaven fra Gud, som gir tilgivelse for alle våre synder. Følg nøye med nå: Ingen gjenfødte kristne trenger å ta i mot denne gaven, for de har den allerede. Det er de som ikke er kristne som trenger denne gaven, og tar de i mot, da kan de kalle seg kristne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 2. oktober 2008 #69 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er utrolig hva du får ut av det jeg sier. Jeg ser gjerne at du viser meg hvor dette står. Det jeg sier er at alle kan ta i mot denne kjærlighetsgaven fra Gud, som gir tilgivelse for alle våre synder. Følg nøye med nå: Ingen gjenfødte kristne trenger å ta i mot denne gaven, for de har den allerede. Det er de som ikke er kristne som trenger denne gaven, og tar de i mot, da kan de kalle seg kristne Hva mener du med gjenfødte kristne? Og hva mener du med kjærlighetsgaven, hva innebærer det for deg, som er "gjenfødt"? Og hva innebærer det for meg som er "kun" døpt? Må jeg for å kunne være helbreder bli "gjenfødt" for å kunne gi kjærlighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. oktober 2008 #70 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva mener du med gjenfødte kristne? Og hva mener du med kjærlighetsgaven, hva innebærer det for deg, som er "gjenfødt"? Og hva innebærer det for meg som er "kun" døpt? Må jeg for å kunne være helbreder bli "gjenfødt" for å kunne gi kjærlighet? Aller først: Det å bli gjenfødt, det skjer den dagen du overgir deg til Jesus, og ber Ham om tilgivelse for alle dine synder. Jeg vet ikke hvordan alle andre opplever det, men jeg merket det som om noe renset meg totalt innvendig. Rent praktisk, så orket jeg ikke lenger å se skrekk- og voldsfilmer på TV, og jeg fikk en større kjærlighet til mine medmennesker. Men det merkeligste var at jeg begynte å interessere meg for Israel, og føle med dem. Dette er også noe som araberne forteller at skjer når de blir kristne. På ditt andre spørsmål, så ligger svaret i det jeg nettopp skrev. Vi får tilgivelse for våre synder, og blir nye i våre hjerter. På ditt tredje spørsmål, vil jeg stille deg et spørsmål tilbake: Hva lovet du Gud den dagen du ble døpt? Det står at: Alle de som TOK I MOT HAM, gav Han rett til å bli Guds barn. Var du i stand til å ta en slik avgjørelse da du ble døpt? Til sist: Det er nedlagt i alle mennesker å gi kjærlighet til andre mennesker. Hvis det ikke var slik, ville det være mange som ikke var i stand til å gi kjærlighet til sine egne barn engang. Jeg har skrevet dette på denne måten, siden du spør på en seriøs måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #71 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Har lest kjapt gjennom hva som står på denne siden. Dette er mitt synspunkt om helbredelse: Om du ber om helbredelse, og du ber om det i Jesu navn, da er det fra Gud. Når folk begynner å si at helbredelsen er fra dem, da begynner jeg å bli litt skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #72 Del Skrevet 3. oktober 2008 Gud klarer ikke engang å helbrede folk hvis bein og armer er amputerte. For en taper Penn and Teller episode om alternativ medisin: http://www.youtube.com/watch?v=L0t-aDILb5I...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=ZcVN2dFiunM...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=9lQFPBRCfc4...feature=related Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. oktober 2008 #73 Del Skrevet 5. oktober 2008 Tråden er ryddet /Furstina (moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå