Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 26. september 2008 #41 Del Skrevet 26. september 2008 Dette syns jeg var veldig godt skrevet. Jeg mener også at healing er en sterk og stor kjærlighet. Men det jeg refererte til (Blogg i VG)innledningsvis i denne tråden skremmer meg, (den som står bak healing og spåing i tarotkort er Satan Djevelen.).. Hvordan kan noen si noe sånt. Det er jo det som kalles Djeveldyrkelse, og er noe HELT annet. Jeg tror de som mener at healing og lesing av tarot er djeveldyrkelse snakker om noe de ikke har kunnskap om, og som de ikke forstår. Om de hadde tatt bryderiet med å gjøre seg kjent med hvilke energier som er i bruk ved slike "alternative" handlinger (kjærlighet), i stedet for å si at alt som ikke er i kristen regi er djevelens verk, tror jeg de hadde sett Guds hånd i dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 26. september 2008 #42 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg tror de som mener at healing og lesing av tarot er djeveldyrkelse snakker om noe de ikke har kunnskap om, og som de ikke forstår. Om de hadde tatt bryderiet med å gjøre seg kjent med hvilke energier som er i bruk ved slike "alternative" handlinger (kjærlighet), i stedet for å si at alt som ikke er i kristen regi er djevelens verk, tror jeg de hadde sett Guds hånd i dette også. Jeg er enig med deg, selv om jeg må innrøme at siden jeg både utfører healing selv og får healing av andre, så skremmer det meg litt det mange kristne sier,- advarer oss mot,.. Djevelens verk osv. Men ikke så skremt at jeg slutter med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny Skrevet 26. september 2008 #43 Del Skrevet 26. september 2008 Hvor mener du kraften kommer fra da, hvis det ikke er Guds kraft. For det er vel kun Vår Herre som innehar en slik stor kjærlighet. Hvor jeg mener kraften kommer fra er irrelevant. Jeg har bare prøvd etter fattig evne å svare på kristendommens syn på healing, siden det var dette du spurte om innledningsvis i tråden. Jeg har skrevet det før,og kan godt skrive det igjen: Iflg. kristendommen er den kun Gud som gir/er kjærlighet, men djevelen kan omskape seg til en lysets engel, slik at han fremstår som en kjærlighetskraft. Dette står skrevet i Bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 26. september 2008 #44 Del Skrevet 26. september 2008 Hvor jeg mener kraften kommer fra er irrelevant. Jeg har bare prøvd etter fattig evne å svare på kristendommens syn på healing, siden det var dette du spurte om innledningsvis i tråden. Jeg har skrevet det før,og kan godt skrive det igjen: Iflg. kristendommen er den kun Gud som gir/er kjærlighet, men djevelen kan omskape seg til en lysets engel, slik at han fremstår som en kjærlighetskraft. Dette står skrevet i Bibelen. Du kan godt forklare hva dette betyr. Men det virker ikke som dette er det "vedtatte" syn på healing av de kristne. (slik jeg forstår ditt utsagn) Er det ettersom hvordan man tolker dette, eller er det noen som rett og slett tar feil. Hvis Djevelen kan fremstå som en kjærlighetskraft, hvordan vet man forskjellen på den gode kraften og "den onde som er omgjort til den gode"-kraften? Er jeg et verktøy for Djevelen siden jeg driver med healing, og kanskje ikke er kristen "nok" for å drive på med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #45 Del Skrevet 26. september 2008 Hvor jeg mener kraften kommer fra er irrelevant. Jeg har bare prøvd etter fattig evne å svare på kristendommens syn på healing, siden det var dette du spurte om innledningsvis i tråden. Jeg har skrevet det før,og kan godt skrive det igjen: Iflg. kristendommen er den kun Gud som gir/er kjærlighet, men djevelen kan omskape seg til en lysets engel, slik at han fremstår som en kjærlighetskraft. Dette står skrevet i Bibelen. Jeg interesser meg for dette temaet. Kunne du være så vennlig å poste nøyaktig referanse til hvor i bibelen jeg kan finne det du viser til. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny Skrevet 27. september 2008 #46 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg interesser meg for dette temaet. Kunne du være så vennlig å poste nøyaktig referanse til hvor i bibelen jeg kan finne det du viser til. Takk. 2. Korinterbrev, 11,14: "Og det er ikke noe å undre seg over, for Satan selv skaper seg jo om til en lysets engel!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 27. september 2008 #47 Del Skrevet 27. september 2008 2. Korinterbrev, 11,14: "Og det er ikke noe å undre seg over, for Satan selv skaper seg jo om til en lysets engel!" Det er fint at du henviser til Bibelen, men noen ord tatt ut av sin sammenheng sier meg ikke så mye. En forklaring hadde vært fint. Når er det Satan omskaper seg til lysets engel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #48 Del Skrevet 27. september 2008 Aldri, for bibelen er et eneste stort sammensurium av bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. september 2008 #49 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg lurer på hva som er forskjellen på at det er fra Gud eller fra "noen andre"? Hvordan vet man at det er onde åndsmakter? Mener du at noen healere påkaller Djevelen? Jeg tror neppe at noen healere påkaller Djevelen, men de blir brukt av åndsmakter som ikke er fra Gud, men fra djevelen, fordi de åpner opp for en slik forbindelse. I min tro finnes det bare to åndsmakter, den fra Gud og den fra Djevelen. Alt som virker å være fra noe annet, er forførelser fra Djevelen. Som sagt, dette er min tro og overbevisning. Jeg kjenner mennesker som sitter med en ring i en tråd, og holder denne over diverse mat osv. og spør om de kan spise dette. Ringen svinger da mot høyre eller venstre, som skal bety et ja eller nei. Men hvem spør de? Se det har ikke jeg fått noe svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. september 2008 #50 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg kjenner jeg er veldig uenig med deg i dette, selv om jeg bekjenner meg til den kristne tro! Healing er kjærlighet, den sterkeste og mest positive energi som finnes! Kjærligheten kommer fra Gud, onde krefter vet ikke hva kjærlighet er, og kand derfor heller ikke gi healing. Kjærligheten er gitt i gave til alle mennesker, ikke bare til de som regner seg som kristne. Kristendommen har ikke eneretten på kjærlighet og godhet! Jeg tror du har misforstått noe vesentlig her. Det er riktig som du skriver, at Guds kjærlighet er gitt i gave til alle mennesker. Men hva hjelper det å få en gave som en ikke tar i mot og benytter? Guds kjærlighetsgave tar en i mot ved å ærklære Jesus Kristus som sin Herre og Frelser i sitt liv. Og Ber ham om tilgivelse for alle sine synder. Derav kommer også benevnelsen kristendom, som egentlig er kristenliv. Jesus står alltid og rekker ut hånden til alle mennesker, uansett hvilke liv de lever, eller hva de kaller seg. Men vi må selv avgjøre om vi vil ta i mot denne håndsrekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. september 2008 #51 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg tror de som mener at healing og lesing av tarot er djeveldyrkelse snakker om noe de ikke har kunnskap om, og som de ikke forstår. Om de hadde tatt bryderiet med å gjøre seg kjent med hvilke energier som er i bruk ved slike "alternative" handlinger (kjærlighet), i stedet for å si at alt som ikke er i kristen regi er djevelens verk, tror jeg de hadde sett Guds hånd i dette også. 2 kongebok 21,6: Manasse lot sin sønn gå gjennom ilden. Han drev med tegntyding og spådomskunster og skaffet seg åndemanere og spåmenn. Han gjorde mye som var ondt i Herrens øyne, og vakte hans harme. Det ser ikke ut til at dette harmonerer med dine uttalelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 28. september 2008 #52 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg tror neppe at noen healere påkaller Djevelen, men de blir brukt av åndsmakter som ikke er fra Gud, men fra djevelen, fordi de åpner opp for en slik forbindelse. I min tro finnes det bare to åndsmakter, den fra Gud og den fra Djevelen. Alt som virker å være fra noe annet, er forførelser fra Djevelen. Som sagt, dette er min tro og overbevisning. Jeg kjenner mennesker som sitter med en ring i en tråd, og holder denne over diverse mat osv. og spør om de kan spise dette. Ringen svinger da mot høyre eller venstre, som skal bety et ja eller nei. Men hvem spør de? Se det har ikke jeg fått noe svar på. Hvordan åpner jeg opp for en slik forbindelse, hvordan blir jeg brukt av åndsmakter som ikke er fra Gud, men fra djevelen?? Hva er forskjellen på det jeg gjør, og det f.eks. Svein Magne Pedersen gjør? Jeg har også mange andre spm tidligere i tråden, men det ser ikke ut for at noen av dere "rette kristne" kan svare på det. Klarer dere å se forskjell på djeveldyrkelse og healing (-som er kjærlighet og kommer fra Gud.)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 28. september 2008 #53 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg tror du har misforstått noe vesentlig her. Det er riktig som du skriver, at Guds kjærlighet er gitt i gave til alle mennesker. Men hva hjelper det å få en gave som en ikke tar i mot og benytter? Guds kjærlighetsgave tar en i mot ved å ærklære Jesus Kristus som sin Herre og Frelser i sitt liv. Og Ber ham om tilgivelse for alle sine synder. Derav kommer også benevnelsen kristendom, som egentlig er kristenliv. Jesus står alltid og rekker ut hånden til alle mennesker, uansett hvilke liv de lever, eller hva de kaller seg. Men vi må selv avgjøre om vi vil ta i mot denne håndsrekning. I følge den kristne tro tok alle som er døpt og/eller konfirmert imot denne "håndsretning" som du kaller det for. Dette er Guds gave som er gitt til alle mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 28. september 2008 #54 Del Skrevet 28. september 2008 2 kongebok 21,6: Manasse lot sin sønn gå gjennom ilden. Han drev med tegntyding og spådomskunster og skaffet seg åndemanere og spåmenn. Han gjorde mye som var ondt i Herrens øyne, og vakte hans harme. Det ser ikke ut til at dette harmonerer med dine uttalelser. Når du henviser til et bibelvers, så regner jeg med du kan forklaringen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny Skrevet 28. september 2008 #55 Del Skrevet 28. september 2008 "m", du har fått svar på spørsmålene dine. Men siden du tydeligvis er interessert i en grundig og utdypende forklaring på dette temaet, anbefaler jeg deg å kontakte en prest e.l. Alt dette blir for omfattende å skrive om på et offentlig forum. Håper du forstår dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #56 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hvordan åpner jeg opp for en slik forbindelse, hvordan blir jeg brukt av åndsmakter som ikke er fra Gud, men fra djevelen?? Hva er forskjellen på det jeg gjør, og det f.eks. Svein Magne Pedersen gjør? Jeg har også mange andre spm tidligere i tråden, men det ser ikke ut for at noen av dere "rette kristne" kan svare på det. Klarer dere å se forskjell på djeveldyrkelse og healing (-som er kjærlighet og kommer fra Gud.)? 1 Joh.3,24: Den som holder hans bud, blir i Gud og Gud i ham. Og at han er i oss, det vet vi fordi han har gitt oss sin Ånd. 1 Joh.4,1: Mine kjære, tro ikke enhver ånd! Prøv åndene om de er fra Gud! For det er gått mange falske profeter ut i verden. 1 Joh.4,2: Guds Ånd kjenner dere på dette: Hver ånd som bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod, er av Gud. 1 Joh.4,3: Men enhver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud. Det er Antikristens ånd, som dere har hørt skal komme. Og den er allerede nå i verden. Jeg håper at dette kan gi svar på ditt spørsmål. Endret 28. september 2008 av KR-øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #57 Del Skrevet 28. september 2008 I følge den kristne tro tok alle som er døpt og/eller konfirmert imot denne "håndsretning" som du kaller det for. Dette er Guds gave som er gitt til alle mennesker! Dette har du ikke belegg for i Bibelen. Da jeg selv ble døpt i kirken, hadde jeg ikke forstand på hva som foregikk, og kunne derfor ikke ta imot noe som helst. Da jeg ble konfirmert i kirken, gjorde jeg det fordi det var skikk og bruk, og det hadde ikke noe med min personlige tro å gjøre. Så heller ikke da tok jeg imot noe som helst. Jeg husker heller ikke hva jeg da svarte presten, men det hadde altså ingen betydning for min tro, eller mangel på denne. Det var først som godt voksen at jeg bestemte meg for å ta i mot denne gaven fra Gud. Og hvis jeg skulle angre på noe, så måtte det være at jeg ikke hadde gjort dette før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #58 Del Skrevet 28. september 2008 Når du henviser til et bibelvers, så regner jeg med du kan forklaringen også. Forklaringen burde ligge i det jeg skrev. Å spå i tarotkort hører jo med til spådomskunster, og dette var ondt i Herrens øyne, og vakte hans harme. Ligger det ikke i "kortene" her da, at dette ikke er fra Gud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 28. september 2008 #59 Del Skrevet 28. september 2008 Dette har du ikke belegg for i Bibelen. Da jeg selv ble døpt i kirken, hadde jeg ikke forstand på hva som foregikk, og kunne derfor ikke ta imot noe som helst. Da jeg ble konfirmert i kirken, gjorde jeg det fordi det var skikk og bruk, og det hadde ikke noe med min personlige tro å gjøre. Så heller ikke da tok jeg imot noe som helst. Jeg husker heller ikke hva jeg da svarte presten, men det hadde altså ingen betydning for min tro, eller mangel på denne. Det var først som godt voksen at jeg bestemte meg for å ta i mot denne gaven fra Gud. Og hvis jeg skulle angre på noe, så måtte det være at jeg ikke hadde gjort dette før. "(2) Hva innebærer dåp? Dåpen er Guds gave. Det er Gud som handler i dåpen. Da Peter forkynte evangeliet for folket i Jerusalem, formante han dem: “Vend om og la dere døpe i Jesu Kristi navn, hver og en av dere, så dere får tilgivelse for syndene, og dere skal få Den Hellige Ånds gave” (Apostlenes gjerninger 2,38). Det er verd å legge merke til passivformen: “la dere døpe”. Her er det Gud som handler. Det tales dessuten om å få to gaver: tilgivelse for syndene og Den Hellige Ånds gave. Begge deler er det bare Gud som kan gi. Dette er gaver som vi mennesker trenger. Bibelen gjør det klart at alle mennesker er syndere, dvs. at vi ikke lever i overensstemmelse med Guds vilje. Vi viser oss ikke bare som syndere i de gjerninger vi gjør, men i det faktum at vi hører til en menneskeslekt som så å si “har vendt ryggen” til Gud. Derfor trenger vi alle tilgivelse for vår synd. Igjen: Hva innebærer dåp? Ytre sett er det bare vann og noen ord. Men Gud har knyttet løfter til det som skjer. Derfor er det ikke bare tale om vann, men om “et bad til gjenfødelse” (Titus 3,5). Bibelen sier at dåpen innebærer en ny fødsel. I dåpen skjer det et under: Vi blir Guds barn.) " Sakset fra kirken.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 28. september 2008 #60 Del Skrevet 28. september 2008 1 Joh.3,24: Den som holder hans bud, blir i Gud og Gud i ham. Og at han er i oss, det vet vi fordi han har gitt oss sin Ånd. 1 Joh.4,1: Mine kjære, tro ikke enhver ånd! Prøv åndene om de er fra Gud! For det er gått mange falske profeter ut i verden. 1 Joh.4,2: Guds Ånd kjenner dere på dette: Hver ånd som bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod, er av Gud. 1 Joh.4,3: Men enhver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud. Det er Antikristens ånd, som dere har hørt skal komme. Og den er allerede nå i verden. Jeg håper at dette kan gi svar på ditt spørsmål. Du svarer på det jeg spør om med bibelvers, men jeg kan ikke se at de gir meg noen svar..? Mener du å si at jeg er Antikrist? Hva er det forskjellen på det Svein Magne Pedersen gjør og det jeg gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå