Gjest m Skrevet 24. september 2008 #1 Del Skrevet 24. september 2008 Hva mener egentlig kristne om healing, og de som er healere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 24. september 2008 #2 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kan ikke svare for ALLE kristne, men jeg kjenner en del av dem som mener at healing er närmest satans verk (dog Jesus er jo en healer da .... ) Men jeg kjenner 2 kristne som også driver med healing, og mener det er helt naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #3 Del Skrevet 24. september 2008 ("Dette er et ømtåelig tema. Mange er skeptiske og mange er for. Det at dette skjer blant annet på Island, forundrer meg ikke, siden dette er land hvor mye slikt foregår. Dette er ikke helt ufarlige saker å holde på med. Det finnes veldig mange som har fått virkelig store problemer med disse du kaller "venner" eller "hjelpere". Jeg for min del velger å kalle disse åndeskapninger eller demoner som har vendt seg vekk fra gud. Ja, jeg er kristen. Disse skaper seg om til lysets engler og får ting til å virke godt for menneskene, Som i dette tilfelle de helbreder folk. Det tror jeg fullt og fast på at de kan gjøre. For det er så mange eksempler på at mange har blitt friske ved healing. Men er det tryggt? Det er det dessverre ikke. Ja, det virker som en god gjerning å helbrede folk og gjøre folk friske. Men dette tar oppmerksomheten bort fra Gud. Hvis dette med healing er så veldig bra, hvorfor gikk ikke disiplene til Jesus til healere etter at jesus var død? Paulus hadde et torn i kjødet og det var sannsynligvis dårlig syn. En healer kunne vel sannsynligvis ha rettet på det. De gikk ikke til healere, fordi de visste nemlig hvem som stod bak. Og når vi vet at Jesus kallte han verdens hersker, så er det ikke rart at de ikke gikk til healere. Det samme gjelder spåing med tarotkort osv osv. det er den samme Åndeskapningen som står bak og som har forblindet hele verden. Han kalles Satan Djevelen." ) Tatt meg den frihet og sakset dette fra Blogg på VG nett. Jeg driver litt med healing og får tilbakemelding om at det virker. Jeg kaller det kjærlighet, hvordan kan noen få det til å kalle dette satans verk. De som jeg har healet, har jeg sendt dem rett i "fanget" til Satan? Jeg stiller meg mange spm, og dette jeg sakset fra Blogg på VG nett skremmer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Del Skrevet 24. september 2008 Med mindre det har en dokumenterbar effekt blir det bare gjøgleri som alt annet pertaining to religion er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Del Skrevet 24. september 2008 Hehe, noen her som må se "Penn and Teller Bullshit: New Age Medicine" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #6 Del Skrevet 24. september 2008 Ja nå har jeg sett den . Mener du å bortforklare alt som har med healing med denne videoen? har du forresten prøvd healing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 24. september 2008 #7 Del Skrevet 24. september 2008 Sånn generelt synes de fleste kristne healing er greit, dersom kraften kommer fra gud (feks håndspåleggelse), kommer den andre steder fra mener de det kommer fra satan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #8 Del Skrevet 24. september 2008 Sånn generelt synes de fleste kristne healing er greit, dersom kraften kommer fra gud (feks håndspåleggelse), kommer den andre steder fra mener de det kommer fra satan. Hvordan vet man forskjellen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. september 2008 #9 Del Skrevet 24. september 2008 Ja nå har jeg sett den . Mener du å bortforklare alt som har med healing med denne videoen? har du forresten prøvd healing? Poenget deres er vel at det ikke finnes snev av bevis for at noe av dette virker. Det er altså bullshit. Man trenger ikke prøve det. Bortkasta tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #10 Del Skrevet 24. september 2008 Poenget deres er vel at det ikke finnes snev av bevis for at noe av dette virker. Det er altså bullshit. Man trenger ikke prøve det. Bortkasta tid. Ja jeg skjønner det. Men healing virker jo, det kan tusenvis av mennesker fortelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 24. september 2008 #11 Del Skrevet 24. september 2008 Selvom det ikke er påvist, selvom det kanskje er placebo - burde man ikke likevel akseptere at noen har tro på det? Om om det så er placebo, men mennesker blir friske, burde man da ikke väre glad på deres vegne? Det finnes mange veier til Rome, så lenge folk blir friske så er jo alt bare bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #12 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg er nødt til å akseptere at enkelte personer blindt tror på kvakksalvere, gjøglere og svindlere (markedet tilsier jo det), men jeg er også nødt til å få mene at det er tåpelig og regelrett dumt å være fasttømret overbevist om noe som ikke har en dokumenterbar effekt "virker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #13 Del Skrevet 24. september 2008 Hva da med dyr, som er veldig mottakelig for healing og som ofte blir frisk. Hvordan bortforklarer man det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #14 Del Skrevet 24. september 2008 Ja jeg skjønner det. Men healing virker jo, det kan tusenvis av mennesker fortelle. Tusenvis av mennesker kan fortelle ganske mye rart. At nissen er ekte, at djevelen fikk de til å gjøre det, at Bush er en god leder, at kokain er en fin måte å slanke seg på, at Big Brother er et bra tvprogram, at pølse fra en bensinstasjon er jømmi, at sex med små barn er helt ok (nambla anyone?), at Grandiosa er et fullverdig måltid, at å sprenge seg selv leder utelukket til gode ting... Jeg har mange, mange flere men jeg gidder ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #15 Del Skrevet 24. september 2008 http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/N....html?id=141407 Noe å lese på for skeptikere til alternativ behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #16 Del Skrevet 24. september 2008 Tusenvis av mennesker kan fortelle ganske mye rart. At nissen er ekte, at djevelen fikk de til å gjøre det, at Bush er en god leder, at kokain er en fin måte å slanke seg på, at Big Brother er et bra tvprogram, at pølse fra en bensinstasjon er jømmi, at sex med små barn er helt ok (nambla anyone?), at Grandiosa er et fullverdig måltid, at å sprenge seg selv leder utelukket til gode ting... Jeg har mange, mange flere men jeg gidder ikke. En mann som er healer og har drevet med dette i 15 år og sikkert hatt tusenvis av mennesker hos seg som søker hjelp. Når 80 % av disse forteller at det har god virkning, hvordan bortforklarer man det? Hvordan bortforklarer man fjernhealing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #17 Del Skrevet 24. september 2008 HELLO, DOKUMENTASJON, DO YOU SPEAK IT? At folk blir "bedre" etter å ha fått masse oppmerksomhet fra healeridioten de antakeligvis betalte i uhyre dyre dommer for å få behandling hos teller ikke en dritt, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 24. september 2008 #18 Del Skrevet 24. september 2008 HELLO, DOKUMENTASJON, DO YOU SPEAK IT? At folk blir "bedre" etter å ha fått masse oppmerksomhet fra healeridioten de antakeligvis betalte i uhyre dyre dommer for å få behandling hos teller ikke en dritt, dessverre. Kan du dokumenter det motsatte? Jeg tar ikke betaling, jeg kan fjernheale med god virkning for vedkommende 150 mil unna. Healere er ikke idioter! Lurer på hvorfor noen kristne er redd dem, er du kristen forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. september 2008 #19 Del Skrevet 25. september 2008 Tråden er ryddet' /Furstina (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 25. september 2008 #20 Del Skrevet 25. september 2008 Helbredelse forutsetter at du går til en som kan helbrede (heale). Kjærligheten er sentral for at den kraften som formidles skal nå mottaker. http://www.healing.no/Healing/Dokumentasjo...21/Default.aspx Vil fortsatt høre fra kristne som mener dette er "farlig" og hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå