Gjest Gjest_marit_* Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg har kjøpt meg løshår, og skulle da farge mitt orginale hår (som er nøttebrunt) til den samme fargen, som er ganske lys brun/mørk blondt med litt lyse striper.. jeg tok da avfargning hjemme, og da ble selve håret oransje mens røttene ble helt gule.. prøvde å farge med den fargen jeg skulle ha etterpå, men da ble bare alt helt oransje! er helt rådløs nå, er hjemme fra skolen i dag for jeg kan virkelig ikke gå ut sånn her.. så må få ordnet det så fort som mulig! Vær så snill, har noen noen gode råd??! kan ikke stikke til frisør, har ingen i nærheten som har drop in og tviler på at de har tid til å ta inn meg på dagen.. Gode råd mottas med et stooooooooort takk!! Mvh hu oransje
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Kan jeg bleke hele håret på nytt (ja jeg vet det sliter) for så å farge det i den fargen jeg vil ha?! altså, mørkeblond/lysebrunt... er desperat her! må få vekk denne fargen, er helt forferdelig..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 ja, du bør nok bleke det en gang til, for så å farge det, men er nok ikke sikkert det blir så lyst du ønsker alikevel. ellers er nok den lureste ideen å farge håret litt mørkere enn denne orange fargen. farg også løs håret i samme farga(om det er ekte).
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Kan jeg bleke hele håret på nytt (ja jeg vet det sliter) for så å farge det i den fargen jeg vil ha?! altså, mørkeblond/lysebrunt... er desperat her! må få vekk denne fargen, er helt forferdelig.. Jeg tror den beste løsningen er å gå til frisøren, ring rundt og hør om noen kan hjelpe deg. Ta på deg lue når du drar dit.. Mye bedre å få ordnet det av noen som kan, ellers blir det bare masse stress og ekstra arbeid, og sannsynligvis en tur til frisøren likevel... Lykke til
rabagast Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 (endret) Det er ikke sikkert du kan få håret noe lysere enn oransje, og flere avfarginger etter hverandre på så kort tid kan ødelegge håret ditt fullstendig. Du bør være VELDIG forsiktig med å bleke det mer nå! Den oransje fargen vil dempes litt av seg selv, men ikke dramatisk. Hvis du absolutt ikke kan gå til frisør (som helt klart ville vært det beste alternativet), er det å farge håret på nytt i en lys askebrun tone en løsning. Askebrunt er den fargen som vil nøytralisere oransje best (bortsett fra svart, men det kan jeg ikke anbefale). Håret ditt kan suge opp veldig mye farge nå (pga avfargingen), og kommer til å bli mørkere og ha en mer oransje tone enn det som er angitt på pakken. Kan dessverre ikke anbefale noe hårfargemerke (fordi jeg sluttet med å farge håret for mange år siden - men jeg har vært i samme oransje situasjon!) Endret 24. september 2008 av rabagast
Gjest78 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Kom deg til frisør. Jeg ville aldri forsøkt meg med en bleking oppå avfargingen og fargingen nå, du risikerer å måtte klippe av alt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå