Gå til innhold

Kaninen vil ikke ut !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kanin i fjor høst, og hatt henne inne i bur. Tenkte vi skulle bygge utebur til henne nå som sommeren kommer. Har hatt henne en del ute i bånd, men det virker ikke som om hun koser seg ute. I starten ville hun bare sitte på fanget mitt , noe hun aldri vil inne. Vil ikke gå i gresset, bare i blomsterbedet :roll: . Litt merkelig frøken det der. Mannen min lurer på om vi bare skal ha henne inne i steden .

Noen som har opplevd lignende ?

Klem, Trude

Skrevet

Tror det blir bedre hvis dere setter henne i buret. jeg har hatt endel kaniner og ingen av mine har likt eller liker å gå i bånd.

men ute i bure storkoser de seg:)

men noen må likevel bli vant tilø å stå i buret også:) kanskje sitter hun stille de første dagene,men det blir bedre:)

Skrevet

Ja, sett henne ut i buret. Det er nok bare en vanesak, siden hun har vært så mye inne.

Hadde en kanin en gang som var umulig å få ut av uteburet når vi skulle ta henne inn for kvelden. Min søster og jeg prøvde alt for å få kaninen ut, til slutt løp kaninen bak min søster (som satt på huk) og bet henne i stumpen! :hoho: Da lo vi godt! :D

Skrevet

Tenker det var morsomt , ja ! :sjarmor: Vi får vel prøve å få laget et utebur. men er også litt redd hun skal bli sky. Vi vil jo ikke få så mye kontakt med henne ute som vi gjør inne.

Trude

Skrevet

Et lite tips...lag nettingbunn i uteburet deres slik at kaninen ikke graver seg ut...det gjorde nemlig kaninen til lillesøsteren min for noen år siden.

Buret må også være sikret slik at ikke nabokatter kommer til.

Hvis du er redd for at hun skal bli sky av å være ute kan dere jo ha en kombinasjon av inne-og utegang...sette den ut noen timer når dere kommer hjem fra jobb (slik at dere kan ha litt oppsyn med den) og ta den inn på kvelden :)

Hadde selv en dvergkanin for flere år siden og det tok lang tid før den ble vant til å ha sele på seg (brukte gjerne å legge seg ned når jeg hadde festet selen)...brukte en komibasjon av innebur, sele og stort utebur :D

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...