Gå til innhold

Hyttetur til fulufjell Trysil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hyttetur ti helgen på fulufjell. Har akkurat lest at det er skandinavias villmark. den største bjørnestammen i skandinavia, ulv, gaupe , elg, ørn osv.... må innrømme jeg ble litt engstelig. Er det ikke farlig å gå tur i slike omgivelser?

60 % sjanse for å møte på bjørn , 95 % å møte på elg... stod det...skummelt spør du meg.

Noen tips?

Og noen som vet om det finnes bær å plukke på denne tiden av året ? i trysilområdet ?

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg tror du kan ta det helt med ro. Elgjakta starter den 25. september i Trysil kommune. (I morgen!) Dette blir dermed den første helgen i jakta, og skogen er full av jegere. Ville dyr blir naturlig nok ekstra "påpasselige" i slike situasjoner, og det skal svært mye til for at du kommer ut for noen skumle situasjoner.

God tur, forresten!

Det er trolig litt sent i bærsesongen, kanskje med unntak av tyttebær. (Det vet de lokalkjente bedre enn jeg :) )

Endret av antigartner
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Hva er du redd for, egentlig? Hvis du går sammen med flere hører dyrene dere på lang avstand og stikker av... Bare å trampe og lage lyder, dyra ligger ikke akkurat på lur for å ta deg... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...