pinkybride Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Skal på hyttetur ti helgen på fulufjell. Har akkurat lest at det er skandinavias villmark. den største bjørnestammen i skandinavia, ulv, gaupe , elg, ørn osv.... må innrømme jeg ble litt engstelig. Er det ikke farlig å gå tur i slike omgivelser? 60 % sjanse for å møte på bjørn , 95 % å møte på elg... stod det...skummelt spør du meg. Noen tips? Og noen som vet om det finnes bær å plukke på denne tiden av året ? i trysilområdet ?
Gjest antigartner Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 (endret) Hei! Jeg tror du kan ta det helt med ro. Elgjakta starter den 25. september i Trysil kommune. (I morgen!) Dette blir dermed den første helgen i jakta, og skogen er full av jegere. Ville dyr blir naturlig nok ekstra "påpasselige" i slike situasjoner, og det skal svært mye til for at du kommer ut for noen skumle situasjoner. God tur, forresten! Det er trolig litt sent i bærsesongen, kanskje med unntak av tyttebær. (Det vet de lokalkjente bedre enn jeg ) Endret 24. september 2008 av antigartner
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Hva er du redd for, egentlig? Hvis du går sammen med flere hører dyrene dere på lang avstand og stikker av... Bare å trampe og lage lyder, dyra ligger ikke akkurat på lur for å ta deg... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå