Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! trenger noen råd anngående kajal. Føler meg helt naken uten kajal under øynene, men får den liksom ikke til å sitte pent og syns den bare drar seg utover etter en liten stund:( nøyaktig hvor legger dere kajalen streken? langs vippekanten eller under eller på våtkanten?

går det an å bryke flytende eyeliner under øynene eller blir det for hardt? syns det blir seende noe hardt ut, men den holder seg jo iallefall gjennom hele dagen..

grr :kjefte: iritert nå så trenger tips og råd og gjerne merke på en god kajal/eventuelt eyeliner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en svart kajal/eyeliner fra H&M, som er veldig god faktisk! Jeg legger streken på vippekanten, altså mellom vippene og litt på undersiden. Så softer jeg kanten med en flat kost, så den ikke blir så markant. Legger den etter jeg har påført (mineral)foundation og (mineral)concealer, og synes den sitter bra.

Flytende eyeliner på nedre vippekant har jeg ikke prøvd, men kan se for meg at blir litt for markant og hardt, ja. Mulig det kan funke hvis du får softet den ut litt? Ellers kan jo vannfast kajal kanskje være noe? Har ikke prøvd det selv, så vet ikke om de holder hva de lover.

Skrevet
Hei! trenger noen råd anngående kajal. Føler meg helt naken uten kajal under øynene, men får den liksom ikke til å sitte pent og syns den bare drar seg utover etter en liten stund:( nøyaktig hvor legger dere kajalen streken? langs vippekanten eller under eller på våtkanten?

går det an å bryke flytende eyeliner under øynene eller blir det for hardt? syns det blir seende noe hardt ut, men den holder seg jo iallefall gjennom hele dagen..

grr :kjefte: iritert nå så trenger tips og råd og gjerne merke på en god kajal/eventuelt eyeliner.

Jeg bruker en vannfast fra Gosh. Den beste jeg har prøvd, og den koster bare 69 kr. Det er ikke en sånn skrustift, men vanlig som må spisses. Knallgod.

På øvre øyelokk legger jeg streken helt inntil vippene.

Under legger jeg den på våtkanten, litt kommer jo inntil vippene. Den sitter hele dagen, og gjerne natta og ;O)

Skrevet
Jeg bruker en vannfast fra Gosh. Den beste jeg har prøvd, og den koster bare 69 kr. Det er ikke en sånn skrustift, men vanlig som må spisses. Knallgod.

På øvre øyelokk legger jeg streken helt inntil vippene.

Under legger jeg den på våtkanten, litt kommer jo inntil vippene. Den sitter hele dagen, og gjerne natta og ;O)

Det høres bra ut:) da skal jeg forsøke den.

Hvilke butikker fører det merket?

Skrevet
Det høres bra ut:) da skal jeg forsøke den.

Hvilke butikker fører det merket?

Kun Vita.

Den heter Gosh Velvet touch eye liner :O)

Skrevet

Heia.jeg bruker Makeup Factory.Den får du på Cubus og er egentlig ett "Parfymerimerk" som de sier der men er rimlig i pris.Myk og god å føre på.

Skrevet

Jeg legger på tørrkanten, under vippene mao.

Til midten ca, og duser til det ikke blir hardt. Jeg bruker litt forskjellige, akkurat nå en fra Clarins og er veldig fornøyd med den.

Har også brukt kohl blyanten fra Dior på våtkanten og den sitter innmari bra.

Skrevet

Hvis du skal bruke flytende kajal på vippekanten, ta en q-tips og gjør den litt dusere.

Hvis du tar og legger litt øyenskygge i vippekanten under og oppå kajalen, så holder den lenger.

Skrevet

Nå for tiden finns det visst både vannfaste og ikke vannfaste kajaler også.

Jeg hadde slutta og bruke det fordi det etter en dag så ut som jeg hadde fått to tette.

Men så fikk jeg med meg en fra M*A*C som damen i en bisetning nevnte "at den er vannfast også". Jeg er ikke alltid så kritist, så jeg tenkte what the heck.

Og den funker, den holder seg der hvor man legger den. Den er også til å spisse, slik at man får en tynn og presis strek om man ønsker det.

Foreløpig vet jeg bare om Glassmagasinet i Oslo som fører dette merket, men det kan jo være flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...