Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er utallige emner med samme type spørsmål, så skjønner hvis folk blir lei, men må nesten spørre likevel! Har vært en person som har tenkt litt "alt eller ingenting" tidligere, så prøver nå å finne en fin balanse, men blir litt usikker på om det blir riktig! vil gjerne ned noen få kilo og lurer på om dagens meny ser grei ut eller om jeg spiser for mye?

I dag har jeg spist:

Frokost 07.30; havregrøt av vann og 1 dl havregryn + 1 ss med lavkalori blåbærsyltetøy

Mellommåltid 09.30: 1 eple + 1 banan

Lunsj 12.00: to brødskiver med smør og syltetøy

Middag 16.00: 1 tortillalefse med litt youghurt naturell, salsa, salat, rødløk, mais og kyllingfilet

Kveldsmat 19.00: en neve med druer + 5 dl tomatsuppe med litt makaroni (kunne vel helst valgt en annen kveldsmat som f.eks en omelett med litt skinke?)

takker for alle innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser for lite. Har lagt sammen og du kommer ikke opp i 1000 kcal engang..

Skrevet

Eh,seriøst? sikker på at du ikke regner litt for lite? føler jeg har spist så utrolig mye i dag.. og vil da ihvertfall tro at alt i alt blir det over 1000 kalorier

f.eks frokost, ca 140 kcal

mellommåltid, 1 eple =80 kcal, 1 stor banan=120 kcal

lunsj, ca 400 kcal? (24gr smør på skivene)

middag, ca 500 kcal?

kvelds, ca 300 kcal?

ifølge min regning ligger jeg nærmere 1500 kalorier, men mulig jeg tar feil..

Skrevet

vil ikke akkurat si at det var ett bra kosthold hvis man skal ned i vekt.. For det første spiser du for lite, og for det andre spiser du veldig mye karbohydrater, burde prøve å få i deg mere proteiner og fett..

Skrevet

ja, burde definitivt fått i meg mer proteiner:) det var derfor jeg tenkte å spise omelett til kveldsmat istedet for knekkebrød eller suppe! synes bare det er vanskelig å finne andre måter å få inn mer proteiner, spiser jo kylling til middag og omelett til kvelds..

Skrevet

Havregryn til frokost er jo i og for seg greit, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller tatt en skikkelig grov tynn brødskive med masse skinke. som mellommåltid kanskje du skulle fått i deg en proteinshake isteden for frukten, og tatt omeletten til lunsj isteden for til kvelds. Eller en salat med mest mulig grønt og med skinke, kylling eller tunfisk (droppe dressingen). Kjøtt, kjøtt, kjøtt til middag og grønnsaker (da helst grønne grønnsaker) Det samme som frokost til kvelds.

Alt er så individuelt når det kommer til kosthold, og så mange som synser og mener... Forskjellige teorier om alt mulig. Man kan jo bli helt sprø! Selv har jeg troen på lite karbohydrater og mye proteiner (og fett).

Skrevet
Eh,seriøst? sikker på at du ikke regner litt for lite? føler jeg har spist så utrolig mye i dag..

Skal ikke kommentere kaloriutregningen, men jeg må bare si at hvis du føler du har spist utrolig mye så har du en vrangforestilling angående kosthold, noe som er kjekt å bearbeide litt.

Skrevet (endret)
Eh,seriøst? sikker på at du ikke regner litt for lite? føler jeg har spist så utrolig mye i dag.. og vil da ihvertfall tro at alt i alt blir det over 1000 kalorier

f.eks frokost, ca 140 kcal

lunsj, ca 400 kcal? (24gr smør på skivene)

middag, ca 500 kcal?

kvelds, ca 300 kcal?

ifølge min regning ligger jeg nærmere 1500 kalorier, men mulig jeg tar feil..

Ja, seriøst. Jeg fikk 980 kcal når jeg la sammen i går. Men regnet med 10 gram smør, du kan legge 50-60 kcal på summen hvis du brukte 24 g smør. Og skjønner ikke helt hvorfor du spør om du har spist for mye hvis du har regnet ut at du har spist 1500 kcal.

Endret av Anemsi
Gjest Gjest_Missi_*
Skrevet

Hmm...

I dag har jeg spist følgende:

Frokost:

1 Nutrilett Shake+ 1 stort glass med varmt vann med lønnesirup(får ikke i meg noe annet om morgenen)

Lunsj:

1 sanwich is

Middag:

9 biter sushi+ en frisk is

Kvelds:

Idag blir det 2 knekkebrød med ost, skinke og paprika

Hvor mye utgjør dette i kalorier?

Skrevet

Trodde du var ute etter å ha ett sundt kosthold jeg?? Is til lunsj? Du kan jo ikke kalde det lunsj engang..

Skrevet
Trodde du var ute etter å ha ett sundt kosthold jeg??

Hun passer nå i det minste på at isen ikke er syk!

Gjest Gjest_Missi_*
Skrevet

Jeg er ikke TS...

Jeg er 1.73 og veier 58 kilo og lurer på hva jeg får i meg av kalorier på det jeg har spist i dag...

Skrevet

Hva er greia med at det alltid skal framstilles som om folk har spiseforstyrrelser hvis man spør om slike spørsmål og sier at man føler at man har spist nok mat. når jeg skrev at jeg følte at jeg hadde spist mye var det i forhold til at jeg ble så mett, så ser på det som dumt å stappe meg fullstendig, noe jeg ofte har gjort bare fordi jeg har hatt skikkelig lyst på usunn mat. Trodde at poenget var å spise til man er mett og så stoppe da.

forresten er det ikke jeg som er missi! ja, jeg er opptatt av å prøve å få et sunt kosthold, og har i tillegg lyst til å gå ned litt i vekt! og ja, jeg kom fram til ca 1500 kcal, og jeg lurte på om det var et greit kaloriinntak eller om man burde gå ned til rundt 1300 kcal når jeg vil litt ned i vekt? var også litt usikker på om jeg hadde regnet riktig, men er veldig spent på hvordan en av dere har kommet fram til 980 kcal? for meg virker det som om du er en av de som tror man får i seg mindre kcal enn det man egentlig gjør!

men som sagt, blir utrolig provosert av de som skal ymte frampå med at jeg har spiseforstyrrelser fordi jeg ble mett av det jeg hadde spist den dagen..

Skrevet

Hvor mye veide eplet og bananen?

I følge matvaretabellen er det 49 kcal i 100 g eple og 83 kcal i 100 g banan.

Matvaretabellen

Skrevet
Hva er greia med at det alltid skal framstilles som om folk har spiseforstyrrelser hvis man spør om slike spørsmål og sier at man føler at man har spist nok mat. når jeg skrev at jeg følte at jeg hadde spist mye var det i forhold til at jeg ble så mett, så ser på det som dumt å stappe meg fullstendig, noe jeg ofte har gjort bare fordi jeg har hatt skikkelig lyst på usunn mat. Trodde at poenget var å spise til man er mett og så stoppe da

Det er da ditt pokkers problem å presisere hva du mener med det du sier, det er da ikke meningen at jeg skal måtte tolke meg til at når du sier 'utrolig mye' så mener du egentlig bare at du ble mett. Når du sier at du har spist utrolig mye når du egentlig har spist veldig lite så fremstiller du deg selv som en som ikke har peiling på hvor mye du har behov for å spise hver dag.

Det er greia.

Skrevet
Det er da ditt pokkers problem å presisere hva du mener med det du sier, det er da ikke meningen at jeg skal måtte tolke meg til at når du sier 'utrolig mye' så mener du egentlig bare at du ble mett. Når du sier at du har spist utrolig mye når du egentlig har spist veldig lite så fremstiller du deg selv som en som ikke har peiling på hvor mye du har behov for å spise hver dag.

Det er greia.

Jepp :jepp:

Skrevet

Det er greia.

TS spurte om hvor mange kalorier hun fikk i seg.

Det er greia.

Hvordan kan du påstå at TS ikke har peiling på hvor mye hun burde spise? Å spise til man føler seg mett, uten å stappe i seg for mye, er jo helt perfekt. Hvem er du til å kritisere det?

Skrevet
Vet det er utallige emner med samme type spørsmål, så skjønner hvis folk blir lei, men må nesten spørre likevel! Har vært en person som har tenkt litt "alt eller ingenting" tidligere, så prøver nå å finne en fin balanse, men blir litt usikker på om det blir riktig! vil gjerne ned noen få kilo og lurer på om dagens meny ser grei ut eller om jeg spiser for mye?

I dag har jeg spist:

Frokost 07.30; havregrøt av vann og 1 dl havregryn + 1 ss med lavkalori blåbærsyltetøy

Mellommåltid 09.30: 1 eple + 1 banan

Lunsj 12.00: to brødskiver med smør og syltetøy

Middag 16.00: 1 tortillalefse med litt youghurt naturell, salsa, salat, rødløk, mais og kyllingfilet

Kveldsmat 19.00: en neve med druer + 5 dl tomatsuppe med litt makaroni (kunne vel helst valgt en annen kveldsmat som f.eks en omelett med litt skinke?)

takker for alle innspill :)

dette er min utregning (og jeg har regnet mye kalorier!):

havregrøt - 150

eple og banan - 200

brødmat - 400 ca (170 bare i smør)

middag - 450 ca

kvelds - 250 ca

tilsammen 1450 ca.

du har nok regnet ganske riktig ts :)

Skrevet
Du spiser for lite. Har lagt sammen og du kommer ikke opp i 1000 kcal engang..

Det blir vel mer enn 1 000 kalorier? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...