Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Si at dere leier ut en leilighet/hus. Innbetaling av leie skal skje den 1. hver mnd., men leier betaler alltid 1, 2 eller 3 uker forsent. Leier betaler alltid hver mnd., men altså ikke til fastsatt tid. Hadde du kastet leier ut, hadde du tatt det opp med leier eller hadde du ikke brydd deg?
Bomull Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 (endret) Det er ikke bare bare å kaste ut en leietaker, men jeg ville definitivt tatt det opp med han/henne. Endret 23. september 2008 av Sunshine
Visiter Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Ja, absolutt. Det er ikke holdbart i det hele tatt. Som Sunshine påpeker er det ikke bare-bare å kaste ut en leietaker, men er dette stadig et problem må du jo gjøre noe med det. Den eneste grunnen som automatisk gjør forsinkelser i husleiebetalingen ok er om betalingsfristen ikke faller på en virkedag. I kollektivet vårt har vi det problemet at én av oss betaler for sent hver måned. Vanvittig irriterende, ettersom vi alle er kollektivt ansvarlig for at leien betales.
Gjest Portis Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde tatt det opp med leietaker. Det hender at jeg selv må betale senere, som oftes bare en dag eller to etter hva leiekontrakten sier, men da har jeg tatt det opp med huseier först og han har sagt at det er greit.
lillesky Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Hadde tatt det opp. Det kunne jo ha vært en god grunn til det, men da burde leietaker ha gitt beskjed selv. Ang. det å betale for sent, er det dumt med tanke på senere leieforhold. Enkelte utleiere krever referanser, og hvis man har dårlige refaeranser, så er jo det kjipt. Greit å tenke litt lenger enn et par uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå