Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 når jeg kommer hjem fra jobb liker jeg å ligge å surfe på nettet i senga og har da min trådløse laptop på magen/brystkassen. Jeg kjenner at det ofte blir varmt i mage/brystregionen E dette farlig ? Ble litt skremt da jeg så kveldens Brennpunktdokumentar http://www.nrk.no/brennpunkt/
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Ja, så episoden jeg også... Siden det ikke er bevist at strålinge ikke er farlig, kan jeg ikke si det ene eller det andre... Det jeg derimot kan _nesten_ garantere deg, er at varmen du kjenner kommer fra bl.a prosessor, harddisk m.m Min mening er at du ikke bør bli for paranoid av det du så på på brennpunkt. De pleier stort sett alltid å se en sak fra kun én side. MEN: datamaskinen derimot har ikke godt av å ligge på brystet/magen/fanget, nettop fordi PC-en trenger luft for ikke å bli overopphetet
Muffinsdilla Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Jeg pleier også ha den på fanget eller magen, men prøver å passe på at pc'en får nok luft. Du kan se etter hvor den har luftinntak/vifte og prøve å holde dette fri for jindringer. Da vil ikke pc'en bli fullt så varm. Strålingen bryr jeg meg ikke om. Vi er uansett omgitt av trådløse nett og mobilbølger hele tiden. Orker ikke bli heltparanoid pga ett slikt program
lillesky Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg sitter i sofaen med føttene på bordet, og har laptopen mot magen og lårene. Synes mest synd på magen, for den blir liksom litt presset inn. Men tror ikk det er farlig?
Spirito Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 IKEA har en pute med isoporkuler i (type saccosekk) med plate på toppen. Med den under laptopen får du isolert magen fra varmen samtidig som viftene får fri tilgang på luft. Den lå dessverre ikke på nettsiden, men de har den ihvertfall på Furuset i sofaavdelingen.
Spirito Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Det kan være farlig dersom man er gravid. En bekjent fikk et barn med misdannelser, og legene mente det kunne være laptopen sin feil, hun hadde nemlig hatt den oppå magen. Man vet jo ikke 100% sikkert, men de kunne ikke avkrefte det.
lillesky Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Noen som har testet den puta på IKEA? Har sett den, men ville gjerne prøvd den. Får ta med meg laptopen i butikken.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Syntes den plata fra ikea er super, tilogmed jeg som bruker en ekstra mus (har mousepaden) får plass til det ved siden av. Og pga isopor kulene så kan den settes ned selv om det er flatt, bulkete eller evt oppå andre ting også. Men det som nok tar mest skade av at du har laptopen på fanget er nok laptopen. Veldig mange laptoper dør en ikke så lykkelig varmedød fordi folk har de på fanget. Veldig kjedelig om laptopen blir stekt innvendig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå