Gjest Gjest_Aud_* Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Hei, jeg er gift med en god og snill mann og vi har 3 barn sammen. Etter en ulykke for 3 år siden der han fikk en rygg skade hender det at han har perioder der han ikke greier annet enn og ligge fordi han har store smerter. Han jobber og fungerer normalt ellers. Venninnene mine har over bevist meg om at dette ikke er bra for verken barna eller meg når han har disse dårlige periodene fordi det er uheldig for barna og se faren sin slik, og ikke bra for meg da han ikke greier og gjøre noe i huset eller gjøre sine ekteskapelige plikter når han har dårlige perioder. Da han ikke har familie i denne landsdelen pleier han og vere i hytte på lokale campingen når han har som verst. Nå mener mine venninner at jeg bør ta ut skilsmisse da denne situasjonen er helt uholdbar i lengden og at vi får redusert sosial status på grunn av dette fordi han måtte ta en lettere jobb etter ulykken, jeg jobber i halv stilling. Jeg er i veldig tvil men siden alle jeg kjenner mener dette og det synes som om dette er gjengse oppfatning blant folk flest her vurderer jeg det seriøst. En del av meg tviler da jeg fortsatt elsker han og barna ikke synelatende lider av dette, det kan jo komme senere selvfølgelig og det skremmer meg. Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på dette for og forsøke og få perspektiv fra mennesker utenfor min vennekrets og familie. Mvh. Rådvill kvinne.
Fluffie Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg synes du boer fortelle dem at de skal holde nesene sine ute av andre sine saker!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Her er det veldig, veldig viktig at venninnene dine får bestemme om du skal gå fra ham eller ikke. Så om vi skriver at du burde gå så går du?? Skriver vi bli så blir du? din sosiale status blir vel enda mindre verdt når du går fra en mann som trenger din hjelp og støtt, og du blir alene med tre barn, og liten økonomi? Få deg egne meninger, er mitt råd
Gjest *Mim* Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Er du glad i mannen din? Har du lyst til at dere skal fortsette å være en familie? Sosial status og venninner har liten å si i denne sammenhengen, synes jeg.
Lissi Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Ja du må for all del passe på at du ikke mister sosial status. Du bør finne deg en ny mann, og be til Gud om at han ikke skader seg. Man bytter ikke mann hver gang ting går gærnt. Dere har 3 barn, og du tenker på sosial status?? Jeg er målløs.
Nabodama Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Dette kan da ikke være annet enn tull og fanteri?
Zarabi Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Hvis du vil skille deg på grunn av hans endrede helsetilstand lurer jeg på hva du legger i et ekteskaplig forhold. Syntes dine egen vurderinger og meninger høres veldig fornuftige ut. Ikke la deg påvirke av snusfornuftige venner/ kjente. Det er tydelig at de ikke legger det samme i et ekteskap som jeg gjør (og de fleste andre vil jeg tro).
Gjest Pet Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Er glad det ikke er meg som må flytte i campinghytte hver gang jeg får vondt i ryggen. Får håpe den er vinterisolert, eller må han ta med radiator? Og hva med mat? Høres skikkelig koselig ut, ligge alene i en campinghytte med sterke smerter...
Lissi Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Dette kan da ikke være annet enn tull og fanteri? Mange sånne tråder om dagen, og masse skrivefeil er felles for dem.
Gjest Gjest_Aud_* Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Mange sånne tråder om dagen, og masse skrivefeil er felles for dem. Synd at dere tar det som tull og fanteri, det er nemelig ikke det. Jeg laget denne tråden fordi jeg trenger deres synspunkter. Jeg har for øvrig lett form for dysleksi.
Gjest m Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Hei, jeg er gift med en god og snill mann og vi har 3 barn sammen. Etter en ulykke for 3 år siden der han fikk en rygg skade hender det at han har perioder der han ikke greier annet enn og ligge fordi han har store smerter. Han jobber og fungerer normalt ellers. Venninnene mine har over bevist meg om at dette ikke er bra for verken barna eller meg når han har disse dårlige periodene fordi det er uheldig for barna og se faren sin slik, og ikke bra for meg da han ikke greier og gjøre noe i huset eller gjøre sine ekteskapelige plikter når han har dårlige perioder. Da han ikke har familie i denne landsdelen pleier han og vere i hytte på lokale campingen når han har som verst. Nå mener mine venninner at jeg bør ta ut skilsmisse da denne situasjonen er helt uholdbar i lengden og at vi får redusert sosial status på grunn av dette fordi han måtte ta en lettere jobb etter ulykken, jeg jobber i halv stilling. Jeg er i veldig tvil men siden alle jeg kjenner mener dette og det synes som om dette er gjengse oppfatning blant folk flest her vurderer jeg det seriøst. En del av meg tviler da jeg fortsatt elsker han og barna ikke synelatende lider av dette, det kan jo komme senere selvfølgelig og det skremmer meg. Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på dette for og forsøke og få perspektiv fra mennesker utenfor min vennekrets og familie. Mvh. Rådvill kvinne. Ja det var jo litt av en problemstilling. ....ekteskapelige plikter.. ....sosial status.. Er det en uholdbar situasjon for dine venninner?
Lissi Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Synd at dere tar det som tull og fanteri, det er nemelig ikke det. Jeg laget denne tråden fordi jeg trenger deres synspunkter. Jeg har for øvrig lett form for dysleksi. Ok, da får vi holde oss seriøse. De fleste her syns at man står ved sin manns side i gode og onde dager. Hva hadde du tenkt om han forlot deg med alle barna fordi du var sengeliggende? Sosial status er jo helt teit. Hvem som bryr seg om sånt? Er det virkelig slike verdier du har? At du ikke er bra nok for dine venninner fordi du har en handikappa mann som ikke har bra nok jobb?
Jade Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Hvis din sosiale status og veninners meninger betyr mer for deg enn mannen din, så synes jeg virkelig at du skal skille deg.
Gjest ok Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Hei, jeg er gift med en god og snill mann og vi har 3 barn sammen. Etter en ulykke for 3 år siden der han fikk en rygg skade hender det at han har perioder der han ikke greier annet enn og ligge fordi han har store smerter. Han jobber og fungerer normalt ellers. Venninnene mine har over bevist meg om at dette ikke er bra for verken barna eller meg når han har disse dårlige periodene fordi det er uheldig for barna og se faren sin slik, og ikke bra for meg da han ikke greier og gjøre noe i huset eller gjøre sine ekteskapelige plikter når han har dårlige perioder. Da han ikke har familie i denne landsdelen pleier han og vere i hytte på lokale campingen når han har som verst. Nå mener mine venninner at jeg bør ta ut skilsmisse da denne situasjonen er helt uholdbar i lengden og at vi får redusert sosial status på grunn av dette fordi han måtte ta en lettere jobb etter ulykken, jeg jobber i halv stilling. Jeg er i veldig tvil men siden alle jeg kjenner mener dette og det synes som om dette er gjengse oppfatning blant folk flest her vurderer jeg det seriøst. En del av meg tviler da jeg fortsatt elsker han og barna ikke synelatende lider av dette, det kan jo komme senere selvfølgelig og det skremmer meg. Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på dette for og forsøke og få perspektiv fra mennesker utenfor min vennekrets og familie. Mvh. Rådvill kvinne. Jeg blir helt målløs av lese dette.. hvordan kan status være viktigere for deg enn mannen din? og hva slags venninner er dette..? Jeg har ikke ord, stakkars mann!!! skam deg
jenta82 Skrevet 25. september 2008 #15 Skrevet 25. september 2008 Hallo hvilke venner er det du har egentlig? Så de mener du bør gå fra ham fordi han er blitt skadet? Er det ikke nå han trenger deg??? Vil no tro at dette er en veldig tung tid for ham også, hvordan tror du han vil føle seg vist du går fra ham? Vist du elsker han høyt nok går du ikke bare fra ham, ble veldig sjokkert når jeg leste hva du hadde skrevet. Høres jo ut som du ikke har noen egne meninger men at du bare hører på folk rundt deg. Og at den sosiale statusen er mye viktigere enn mannen din, mener du virkelig dette????? Hva om det hadde vært deg som hadde hatt denne ulykken, hvordan hadde du tatt det vist din mann ville skilles fordi det ødla for den sosiale statusen? Tror ikke du hadde hatt det så godt da nei. Hjelpe meg!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #16 Skrevet 25. september 2008 Kan dere ikke bytte ut campinghytta med en suite på Plaza, så pleies iallefall statusen. Da går det sikkert bra. Men fint du tenker på å skjerme barna, for de kan jo ta ubotelig skade av å ha en far som ikke er 100% frisk. Tenk på alle som har utsatt barna sine for sånne overgrep oppgjennom tidene - bare tanken gir meg gåsehud. Tror du forresten det blir bedre for barna dine hvis de begynner å kalle ham onkel Kåre fremfor pappa? Da får de på en måte distansert seg litt fra ham.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #17 Skrevet 25. september 2008 La meg bare nevne en person. Mona Enerly. Kona til Dagfinn Enerly som ble lam etter den fotballulykken. De har tvillinger sammen. Ser ikke at hun løper avgårde? Han har ikke bare "vondt i ryggen".
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 25. september 2008 #18 Skrevet 25. september 2008 Hva slags veninner er det du har? Det er de som du skal gå fra, ikke mannen din. Har aldri hørt makan til dårligere veninner.... OPPGITT!!! Ikke annet enn oppgitt over hvor elendig støtte dem gir deg. Ha dine egne meninger. Glem sosial status. F... te dårlige veninner.....sukk...
Gjest ok Skrevet 25. september 2008 #19 Skrevet 25. september 2008 Egentlig må jeg si jeg blir overrasket over trådstarter her, som tydeligvis ikke har noen egene meninger eller tenker selv!! Hvordan kan du i det heletatt hørepå sånt vås fra dine "venninner" ? Og hva får deg til å tro at det hjelper barna dine? skal de aldri få se faren sin da fordi han er syk? og det skal gjøre deres barn lykkeligere... våkn opp. Nei ærlig talt nå må du skjerpe deg Syns egentlig mer synd på mannen din som ikke kan regne med kona si i en tøff tid PGA STATUS.... TENK SELV!!!!!!!
Gjest Piper Skrevet 25. september 2008 #20 Skrevet 25. september 2008 Lurer på hva venninnene dine legger i "i gode og onde dager"? Høres jo ut som han er med når han har gode perioder, og skal dere straffe han enda mer fordi han var så uheldig å skade ryggen? Du straffer han om du tar med deg barna og drar, og spesielt om det er fordi han i perioder ikke orker å gjøre sine plikter. Jeg trodde man skulle hjelpe hverandre i et forhold, men du skal ikke hjelpe han siden han ikke kan hjelpe deg i perioder? Høres ut som du er veldig avhengig av venninnene dine, og at du kanskje lar de styre livet ditt for mye. Hva mener du selv? Hva føler du for mannen, omd u ser vekk if ra hva dine venninner sier? Hvordan ville du at han skulle vært, omd et var du som var i den situasjonen? På meg høres det ut som han gjør sitt beste ut if ra den situasjonen han er i nå, men dette er tydeligvis ikke bra nok for dine venner. For å sid et lsik, utrolig merkelige venner du har,s om prøver å dra deg ned, i stedet for å hjelpe deg til å tekle situasjonen. Jeg ville heller vurdert vennskapet deres, for på meg virker det som om de ikke ønsker at du skal være sammen med han uavhengig av rygg eller ikke. Hvorfor vet jeg ikke, men det er slik jeg forstår det. Jeg hadde sagt klart if ra tild e at enten fikk de støtte meg, eller så fikkd e tie stille. De gjør faktisk bare tingene mye verre, for du blir veldig usikker når de maser som de gjør. Men stoler du på ditt forhold til din mann, så burde det ikke det de sier være så veldig viktig. Men ejg forstår at det kan bli slitsomt å høre slikt snakk, men du kan stoppe det med å gi de klar melding. Og jeg hadde ikke gått i fra min mann for noe slikt, for man kan ikke bare elske personen i de gode dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå