Gå til innhold

Impulstur til USA mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmere bestemt North Carolina.

Jeg har ikke pass, ikke visum, og ikke billett :P

Hvor lang tid bør jeg beregne, og hvor dyrt blir dette? Kan ta omvei via London, så sant det blir billigere (tenker da på å ta et døgn eller to der, og så reise videre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor lang tid bør jeg beregne, og hvor dyrt blir dette? Kan ta omvei via London, så sant det blir billigere (tenker da på å ta et døgn eller to der, og så reise videre)

Uten pass kommer du ikke langt...

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Skrevet (endret)

Det er år og dag siden jeg fikk pass sist, så jeg aner ikke hvor lang tid slikt tar. Etter det jeg har googlet ser det ut til å være ca 2 uker, men om det gjelder i praksis aner jeg ikke. Visum har jeg overhodet ikke peiling på, og vet ikke en gang om er nødvendig?

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest AnneShirley
Skrevet

Dersom du har maskinlesbart pass (og rent rulleblad) er det bare å reise.

Å få pass ville jeg nok beregnet minst en måned på, siden tiden variere litt og du kan risikere at akkurat ditt blir litt forsinket.

Skrevet

Pass tar fra 7 dager til 3 uker. Du kan også få nødpass, men det koster like mye som vanlig pass og gjelder kun en tur. Vet uansett ikke om det er godkjent til usa. Visum trengs ikke hvis du er norsk statsborger og har maskinlesbart pass

Skrevet
Pass tar fra 7 dager til 3 uker. Du kan også få nødpass, men det koster like mye som vanlig pass og gjelder kun en tur. Vet uansett ikke om det er godkjent til usa. Visum trengs ikke hvis du er norsk statsborger og har maskinlesbart pass

nei nødpass gjelder i ett halvt år eller ett halvt år.

Skrevet
nei nødpass gjelder i ett halvt år eller ett halvt år.

jaha? jeg har hatt nødpass to ganger, de har kun vart til retur til norge så har de blitt klippet hull i.. men det er noen år siden sist, så ting kan jo ha forandret seg

Skrevet

hmm jeg måtte lese litt mer om det og fant ut at det bare gjelder en reise, men hvis man ikke leverer fra seg passet så har du det jo og det har vel en gyldighet på 3 mnd.

mens jeg leste fant jeg også ut at nødpass gjelder ikke på reise til usa.

Skrevet

pass skal man få innen 10dager (arbeidsdager), men man vet jo aldri om man får det. i travle perioder må man nok begrene mer tid. jeg fikk passet dagen etter jeg bestilte det, så man kan være heldig og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...