Gå til innhold

trening man ikke får muskler av

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

håper noen kan svare meg på dette:

hvilken trening (på treningstudio) brenner fett og gjør slik at man ikke får så mange muskler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

All trening er igrunnen bra for å forbrenne fett.

men jogging, aerobic og annet kondisjonstrening er veldig effektiv.

Jeg vil egentlig også anbefale styrketrening for å ikke miste muskelmasse når du trener. Jenter er for redde for å få mye/store muskler. MEN du må faktisk trene MASSE styrketrening før du får store muskler.

STyrketrening fører også til at kroppen forbrenner mer iløpet av døgnet.

SÅ styrketrening er positivt når en vil forbrenne fett. Og nei, du ender ikke opp som Bole-Ole....

Bittelitt definerte muskler er jo fint da pluss at det er bra for kroppen å være styrket...

Endret av Angelish
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha muskler? Det er stor forskjell på å ha store muskler og markerte muskler.

De som har store muskler trener masse styrke, og spiser spesielt for å få det, så du behøver ikke være redd for at litt vanlig styrketrening gjør deg til Bodybuilder-Lise.

Skrevet

En annen ting er at jenter som er veldig, veldig tynne av og til tror at de har store muskler fordi de har så lite fett som skjuler de små musklene de har. Da kan det være en idé å gå litt opp i fettprosent isteden, hvis man er av typen som ikke kan fordra antydning til muskler på jenter og altså misforstår forskjellen på muskuløs vs. tynn.

Men svar på spørsmålet kan være jogging, aerobic osv.

Skrevet

Kondisjonstrening, som de andre sier.

Pilates skal liksom også være for de som vil trene musklene uten at de blir bulkete (men jeg har lite erfaring med pilates, så jeg skal ikke skrive under på at det er sant).

Selv har jeg trent vanlig styrketrening (apparater, vekter) regelmessig i ett år, og har ikke synlige muskler (bortsett fra når jeg strammer skikkelig). Styrketrening hjelper til å stramme opp kroppen, men man ser fremdeles myk og feminin ut.

Jenter får ikke markerte muskler på 1-2-3, det krever enormt streng disiplin på kosthold/trening og gjerne litt magiske piller.

Men hvis du vil bli en tynnfeit slappfisk, så kjør på. Ønsker du en kropp som undertøysmodeller, Jessica Alba, Cameron Diaz, Jessica Biel osv, så bør du nok trene litt styrke og. Dessuten hjelper det på forbrenningen, så du går ned i vekt raskere!

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Det er påfallende hvor mange jenter som tror at man får svære muskler av å trene styrke. Selvfølgelig er det mulig for oss å få det også, men det krever som mange andre her sier mye trening og rett mat.

Jenter mangler testosteron, og har derfor langt vanskeligere for å bygge muskler enn gutter. Om man får så kjapt "store" muskler av å trene styrke som enkelte jenter mener de får lurer jeg på hvorfor ikke alle tenåringsgutter som trener styrke blir grandiose etter få måneders trening; de er jo noen vandrende testosteron- og hormonbomber. ;)

Skrevet
Det er påfallende hvor mange jenter som tror at man får svære muskler av å trene styrke. Selvfølgelig er det mulig for oss å få det også, men det krever som mange andre her sier mye trening og rett mat.

Jenter mangler testosteron, og har derfor langt vanskeligere for å bygge muskler enn gutter. Om man får så kjapt "store" muskler av å trene styrke som enkelte jenter mener de får lurer jeg på hvorfor ikke alle tenåringsgutter som trener styrke blir grandiose etter få måneders trening; de er jo noen vandrende testosteron- og hormonbomber. ;)

Hehe, jeg er helt enig, og det siste er et utmerket poeng. :ler:

Men samtidig har jeg skjønt at mange jenter ikke mener det samme med "store muskler" som det jeg mener. Noen liker ikke den minste antydning til muskulatur i verken lår eller armer, og jeg orker ikke "misjonere" mer, jeg tror heller ikke det er ønskelig fra manges synspunkt.

Gjest Magica de Spell
Skrevet (endret)
Hehe, jeg er helt enig, og det siste er et utmerket poeng. :ler:

Men samtidig har jeg skjønt at mange jenter ikke mener det samme med "store muskler" som det jeg mener. Noen liker ikke den minste antydning til muskulatur i verken lår eller armer, og jeg orker ikke "misjonere" mer, jeg tror heller ikke det er ønskelig fra manges synspunkt.

Det har du rett i. Men jeg klarer ikke alltid å la være å påpeke hvor vanskelig det er for oss å bygge muskler likevel. :sjenert:

(Sier jeg, som faktisk er ganske "lettbygd" i forhold til de fleste andre jenter.)

Endret av Magica de Spell
Skrevet
Det har du rett i. Men jeg klarer ikke alltid å la være å påpeke hvor vanskelig det er for oss å bygge muskler likevel. :sjenert:

(Sier jeg, som faktisk er ganske "lettbygd" i forhold til de fleste andre jenter.)

Neida, for ikke å snakke om at det ikke kommer over natta og at man har veldig god til tid å legge om treningen om man ikke liker resultatene. ;)

Dessuten så ER jo styrketrening et godt (genialt, spør du meg!) tips for å forme kroppen (nesten) slik man vil. De som vil "stramme opp" vil jo trene musklene, det er bare så mange myter rundt at det finnes ulike typer muskler og alt det der, så det går som oftest ikke inn. Derfor har jeg gitt opp, men det er jo bare bra at noen orker å ta de diskusjonene.

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Neida, for ikke å snakke om at det ikke kommer over natta og at man har veldig god til tid å legge om treningen om man ikke liker resultatene. ;)

Dessuten så ER jo styrketrening et godt (genialt, spør du meg!) tips for å forme kroppen (nesten) slik man vil. De som vil "stramme opp" vil jo trene musklene, det er bare så mange myter rundt at det finnes ulike typer muskler og alt det der, så det går som oftest ikke inn. Derfor har jeg gitt opp, men det er jo bare bra at noen orker å ta de diskusjonene.

Som for eksempel de "lange, slanke Madonnamusklene"? ;)

Forøvrig helt enig i resten du skriver.

Skrevet
Som for eksempel de "lange, slanke Madonnamusklene"? ;)

Forøvrig helt enig i resten du skriver.

:klø: Hm, jeg kan ikke huske å ha lest om disse jeg heller, selv ikke i delen av pensumet som var knyttet til forberedelsene til PT-kurset. :fnise:

Skrevet

Mye av problemet er vel at folk kan for lite. Det er en ærlig sak det, men dette med trening og kosthold virker jo å ha mye å si for mange av ulike årsaker, og da er det en lur idé å sette seg godt inn i hvordan kroppen faktisk fungerer. Da slipper man å bruke mange år på å oppnå et mål man kunne nådd mye tidligere ved å tilegne seg litt kunnskap.

Derfor vil jeg anbefale dere som lurer på hvordan dere skal gjøre sånn og slik ang. ganske basic temaer innen kosthold og trening å søke litt rundt selv, se på hva folk som får de resultatene dere ønsker faktisk gjør, og unngå råd fra venninna til kompisen til mora til søskenbarnet (les: myter) og "tips" i useriøse blader som Shape Up o.l. Gå til kilden! :)

Skrevet (endret)

Nå kan jeg ikke anlegge muskler om du så opererte de inn under huden min, men jeg har ei venninne som faktisk får litt for mye muskler enn hun ønsker bare hun trener styrke et par ganger i uken over lengre tid (vet det finnes grense for hvor mye muskler man kan bygge på noen måneder, men hun har kroppsbygningen til det samt lav fettprosent), så mitt svar er:

Aerobic.

Endret av Glynis
Skrevet
Ekkel, faktisk.

Hm, jeg vet ærlig talt ikke hvor det ordet kom fra, tror kanskje jeg holdt på å skrive noe annet først. Ekkel er hun nå ikke!

Skrevet

Hm... Har du to like tråder ute? Jeg har svart på akkurat den samme tråden igår, men det var visst ikke her hehe :)

Skrev iallefall akkurat det som mange andre har nevnt her, at det skal mye styrketrening til for å få markerte muskler. Noen får muskler lettere enn andre, men du blir ikke boler sånn uten videre.

Jeg driver nesten bare med styrketrening og det ganske tung, så jeg har selvfølgelig litt muskler, men det er mitt mål siden jeg liker fitnesskropper.

Husk at muskler hjelper på forbrenningen din og at du får en mye bedre holdning som automatisk tar bort noen kilo :)

Men det var vel ikke dette du spurte om så....

Du kan ihvertfall jobbe, løpe, ta en rask gange på tredemøllen, sykle osv uten at du blir boler. Bare husk på som noen andre sa at jo tynnere du er, jo mer vil musklene vises.

Du kan jo alltids prøve aerobic eller noe sånn der dansegreier som sats har :)

En kropp med litt muskler og et lite lag fett er en veldig vakker kropp i mine øyne. Madonna er ikke vakker, fordi hun har altfor lite fett.

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Madonna er ikke vakker, fordi hun har altfor lite fett.

Madonna er kanskje litt mager ja, men har jeg en kropp som henne når jeg er 50 (utopi) så skal jeg være mer enn fornøyd. :)

Skrevet
Madonna er kanskje litt mager ja, men har jeg en kropp som henne når jeg er 50 (utopi) så skal jeg være mer enn fornøyd. :)

Hehe, sant sant :) Bedre det enn å være trill rund :P

Skrevet

Det er fullstendig latterlig at så mange jenter er livredde for å bli muskelbunter når de tar i en manual som veier over 1 kg.

Likevel er det med lav fettprosent et poeng. Jeg har trent både kondis og styrke (på hele kroppen) lenge nå, og gått ned en del i vekt. Avskyr enhver antydning til magemuskler og har dermed ikke fokusert spesielt på det området, men merker at jo tynnere jeg blir jo mer begynner en sixpack å komme frem.

Men på en annen side: jeg har fokusert mest på lår og armer i styrketreninga, tatt mange tunge sett og spist mine proteiner, men jeg har ikke den minste synlige antydning til muskler der med mindre jeg strammer godt. De har bare blitt velformede, stramme, "toned".. istedet for spaghettiarmer og slappe lår som jeg hadde før (selv syltynne folk kan ha dissende cellulitt-lår!).

Moralen er: løp på tredemølle så mye du vil for å bli slank, men skal du ha en fin kropp så er det bra med litt muskelbyggende trening og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...