Gå til innhold

Ung jente, eldre mann

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hei

En bekjent av meg på 38 år, har innledet et forhold til en 17 år gammel jente. Jeg er fullstendig klar over at dette er noe jeg ikke har noe med. Likevel klarer jeg ikke riste av meg følelsen av at dette er helt feil.

Hvordan kan han gjøre dette, tenker jeg. Som mor til en 16-åring, må jeg si det vrenger seg i magen ved tanken på et slik forhold. En 17-åring er jo lovlig, men regnes likevel som en ikke-voksen, nærmest et barn.

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden kan de to ha til felles?

Skrevet

Skjønner din ikke fårståelse, for jeg finner heller ikke en fårståelse. Hva kan de egentlig ha felles?

Mangler denne 17åringen en pappa?

hEH.

Men slikt går ann, og det er eksempler på at det går fint. Men man blir paff

Skrevet

Det samme tenker jeg. Jeg syns det er vanskelig å tro at en jente på 17 er så moden at hun er på nivå med en på 38. Om det så skulle være slik at hun er moden for alderen og han er umoden for alderen, så skal det godt gjøres å møtes på midten.

De fleste på 38 opplever 17-åringer som barn.....

Skrevet

Man er jo litt barn som 17åring, selvom man ikke tror det selv:p

Gjest Purple Haze
Skrevet

Han er veldig opptatt av å snakke om hvor fantastisk sex de har, men han er også ivrig på å understreke at det ikke dreier seg kun om sex...

Dette syns jeg også er rart. De fleste menn jeg kjenner på denne alderen, vil gjerne ha damer med litt mer erfaring i senga. De sier de gidder ikke drive opplæring, og vil ha en dame som er trygg på seg selv.

Skrevet
Han er veldig opptatt av å snakke om hvor fantastisk sex de har, men han er også ivrig på å understreke at det ikke dreier seg kun om sex...

Dette syns jeg også er rart. De fleste menn jeg kjenner på denne alderen, vil gjerne ha damer med litt mer erfaring i senga. De sier de gidder ikke drive opplæring, og vil ha en dame som er trygg på seg selv.

Huffa!

Da jeg var 15, syntes jeg 13 var for ungt.

Da jeg var 18, syntes jeg 16 var for ungt.

Da jeg var 22, syntes jeg 18-20 var litt ungt.

Da jeg var 25, syntes jeg fortsatt at de var for unge, men åver 20 var litt ok for de vokste litt.

Men nå er jeg 36, og 25 er litt ungt, men GÅR ann. Men 17?

NEI

Skrevet

Hvorfor i svarte skal folk absolutt mene så fordømt mye om et par som er forelsket, har det flott sammen, og nyter hverandre og livet?

De jo ha noe felles når de ønsker å være sammen!

Skrevet (endret)

38-åringer som har seg med barn... Synes å huske at det var et ord for dette... Joda, det er visst lovlig, men såvidt på grensen, og i mine øyne; utrolig ekkelt!

Gjest over her: hva hadde du synes om en 36-åring som var sammen med en 15-åring da? Hvor 36-åringen skrøt over hvor fantastisk sex de hadde? Det er forbudt, ja. Men forskjellen er ikke stor i praksis!

Endret av Jade
Gjest Purple Haze
Skrevet
Hvorfor i svarte skal folk absolutt mene så fordømt mye om et par som er forelsket, har det flott sammen, og nyter hverandre og livet?

De jo ha noe felles når de ønsker å være sammen!

Men syns du ikke at en mann på 38 har et visst ansvar for å ikke la dette skje? Han er den voksne her, han bør ha en del livserfaring (det har han), han bør tenke på hva de kan tilby hverandre i et forhold.

Skrevet

...Da jeg var 17 var min pappa 37. ....I shall say no more.

Skrevet

Personlig maa jeg innroemme at jeg ikke skjoenner meg paa forhold der den ene parten er gammel nok til aa vaere den andres forelder...

Gjest Purple Haze
Skrevet
...Da jeg var 17 var min pappa 37. ....I shall say no more.

Nettopp, my point exactly....usj, blir nesten litt uvel av dette.

Skrevet

Det er vel ikke umulig at de har noe tilfelles? Jeg har ihvertfall ting til felles med folk som er både mye yngre og mye eldre enn meg. Kan jo hende de har lik personlighet.

Skrevet

Tror alle her at ingen 17-åringer har noe annet enn kropp å tilby i et forhold?

Skrevet
Tror alle her at ingen 17-åringer har noe annet enn kropp å tilby i et forhold?

Selvfølgelig tror vi ikke det. Er de godt oppdratt kan de vaske klære og stryke skjorter også.

Gjest en gjest på forumet
Skrevet

Som nesten 30-åring hadde jeg noen fornuftige samtaler med en 13-åring. Selvfølgelig ikke helt symmetrisk, akkurat, og som voksen passet jeg på å ikke snakke så mye om slikt som hører voksensfæren til (ikke politikk, stor filosofi og for all del ikke seksualitet og sånt). Men det slo meg at selv en 13-åring kan ha ganske modne tanker, og det finnes treffpunkter på tvers av alderen.

En 17-åring er vel formodentlig enda mer voksen, og jeg har hatt den sjeldne ære å bli kjent med en eneste 17-åring en gang som hadde både livserfaring og livsinnsikt på linje med en 40-åring, stakkar. Tror ikke det finnest så mange av den sorten.

Skrevet

Jeg er 19 og kunne aldri i livet vært sammen med en 38-åring.

Forstår heller ikke hva de kan ha til felles. Når man er 17 er man på et helt annet sted i livet enn en som snart er 40. Man bor mest sannsynlig hjemme, går på vgs og har lite livserfaring. En 38-åring har snart levd halve livet, for å sette det litt på spissen.

TS, hvordan er disse to privat da? Jeg mener.. er 17-åringen veldig moden for alderen, eller 38-åringen det motsatte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...