Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Hei! Jeg og min samboer skal ha vår tredje jul sammen. Han er ikke fra min by, så vi har reist til hans by for å feire jul. Første gang var med moren hans, andre gang var med faren hans. "Bestemoren" har vært med begge gangene. Julen 2008 er forbeholdt min familie. Jeg ønsker å være sammen med dem og vi er veldig ønsket der av fam. min. "Bestemoren" er ei eldre dame som har fungert som han bestemor i alle år. Meget flott menneske og unner henne alt godt. Nå har hun flyttet litt ut fra byen hans og jeg aner hvor dette muligens blir å gå. Fordi han har ymtet frampå at hun skal ikke være alene osv. Hun har lite fam. Min samboer er hans familie. Er det feil av meg å ønske at vi i år faktiskt skal feire jul sammen med min familie? Alle i min fam. er samlet iår og jeg ser virkelig fram til det. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg kreve at han blir og feirer jul med meg eller skal jeg bare la han dra hvis det er det han ønsker? Jeg reiser ikke denne gang. Synes rett og slett det er min tur nå, ikke misforstå meg Noen vil kanskje foreslå at "bestemoren" kan komme og feire jul sammen med oss. Men det lar seg desverre ikke gjøre. Jeg har fryktelig lyst at han skal være med meg til min familie. Og trenger litt råd..... Hilsen Anita!
Hanna panna Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hei! Jeg og min samboer skal ha vår tredje jul sammen. Han er ikke fra min by, så vi har reist til hans by for å feire jul. Første gang var med moren hans, andre gang var med faren hans. "Bestemoren" har vært med begge gangene. Julen 2008 er forbeholdt min familie. Jeg ønsker å være sammen med dem og vi er veldig ønsket der av fam. min. "Bestemoren" er ei eldre dame som har fungert som han bestemor i alle år. Meget flott menneske og unner henne alt godt. Nå har hun flyttet litt ut fra byen hans og jeg aner hvor dette muligens blir å gå. Fordi han har ymtet frampå at hun skal ikke være alene osv. Hun har lite fam. Min samboer er hans familie. Er det feil av meg å ønske at vi i år faktiskt skal feire jul sammen med min familie? Alle i min fam. er samlet iår og jeg ser virkelig fram til det. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg kreve at han blir og feirer jul med meg eller skal jeg bare la han dra hvis det er det han ønsker? Jeg reiser ikke denne gang. Synes rett og slett det er min tur nå, ikke misforstå meg Noen vil kanskje foreslå at "bestemoren" kan komme og feire jul sammen med oss. Men det lar seg desverre ikke gjøre. Jeg har fryktelig lyst at han skal være med meg til min familie. Og trenger litt råd..... Hilsen Anita! Hei. Går det ann å feire Jul hos din familie, og nyttårsaften og sånn med henne? Eller feire jul hver for seg- Du og din familie, han med henne?
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hei. Går det ann å feire Jul hos din familie, og nyttårsaften og sånn med henne? Eller feire jul hver for seg- Du og din familie, han med henne? Vi feirer stort sett aldri nyttår sammen familien og ihvertfall ikke med eldre. Ikke for å rakke ned på den eldre generasjon, det er ikke ment slik. Nyttår er med venner. Joda selvfølgelig kan vi feire jul hver for oss. Jeg ønsker bare så veldig gjerne at vi i år kan være oss sammen med fam. min. Første året var forsovet med både hans mor og far. Men så gikk moren fra faren, så i fjor dro vi derfor til faren, istede for til min fam. fordi han ikke skulle være alene. Derfor og er jeg litt gnien på at han blir med meg i år. Det betyr mye for meg.
janne84 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 her feirer vi annet hvert år med hans familie og annet hvert år med min familie..
Villa2000 Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Kan dere ikke bare ta turen ut til henne på første juledag da? Fysikkens lover hindrer at man kan være alle steder samtidig, så da må man skifte på hvor man skal være. Først var dere hos hans mor, så hans far og derfor så blir det med din familie i år. Hvorfor ikke gi henne en billett til enten hans mor eller far til jul så er hun ikke alene? Ser ikke problemmet.....
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Kan dere ikke bare ta turen ut til henne på første juledag da? Fysikkens lover hindrer at man kan være alle steder samtidig, så da må man skifte på hvor man skal være. Først var dere hos hans mor, så hans far og derfor så blir det med din familie i år. Hvorfor ikke gi henne en billett til enten hans mor eller far til jul så er hun ikke alene? Ser ikke problemmet..... Første juledag er en god ide ja. Har foreslått den jeg og. Tror han tenker at det er veldig viktig at hun ikke ska være alene på selveste julaften. Men men...det løser seg nok.
Villa2000 Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Dersom han typen din har en mor og en far som er i levende live så kan hun vel reise til en av dem.
Hanna panna Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Sånn var det hos oss og. Foreldrene skilte seg. Men synes at du kanskje burde ta familien din denne gangen. Skjønner at du vil ha han der og. Skjønner også at de er ekkelt om hun ska feire jul alene, stakkars. Men gjør det beste ut av det. Besøk henne ellers i jula.
Jade Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Ja, hva han har tenkt da? At dere skal feire jul sammen med hans familie + "bestemoren", helt til "bestemoren" dør, slik at hun ikke skal være alene?
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Takk for svar alle sammen. Jeg blir uansett å feire jul med min familie i år. Så er det opp til han å velge rett og slett. Mine meninger og argumenter er sagt hehe...
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar alle sammen. Jeg blir uansett å feire jul med min familie i år. Så er det opp til han å velge rett og slett. Mine meninger og argumenter er sagt hehe... Ja, jeg synes du skal prioritere din egen familie på julaften hvis det er det du selv ønsker. Verken i mitt nåværende forhold (vi har vært sammen tre år) eller det forrige (vi var sammen fem år) har jeg tilbragt julaften sammen med kjæresten min. Vi har hatt familie i ulike byer og begge har hatt et sterkt ønske om å tilbringe julaften med egen familie, altså har vi gjort det sånn. Så har vi heller funnet på andre ting, familieselskaper, vennemiddag er osv. på de andre juledagene! Ja til mer uavhengighet og individualitet i parforholdet!
Gjest julenoia Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Men er det uavhengighet når man ikke klarer å feire jul hos andre enn familien sin?
Glitnir Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Synes det er rettferdig at dere er hos din familie i år, ettersom dere har vært to år hos hans. Men skjønner også at han ikke vil la bestemoren være alene. Ser derfor ikke helt hva som er problemet med en av følgende løsninger; - Har hun ikke annen familie (din samboers mor/far for eksempel) i live, som enten kan feire hos henne eller som hun kan feire hos? - Hun kan komme til din familie - Eventuelt feire hver for dere, men skjønner jo at dere vil være sammen også da. Hva mener samboeren din dere skal gjøre?
Jade Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Men er det uavhengighet når man ikke klarer å feire jul hos andre enn familien sin? Det er uavhengighet å feire jul sammen med de man ønsker, istedet for å følge det som er forventet (f.eks.: noen forventer at samboere skal feire jul sammen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå